Gå til innhold

Få to tette uten å returnere til jobb i mellomtiden


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenke meg å gjøre det slik, har det travelt mtp alder. Jeg mottar svangerskapspenger i mine svangerskap. Hvordan blir dette økonomisk? Hvor tidlig etter fødsel burde jeg være gravid på nytt? 

Anonymkode: 9817e...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs jo hvilken dekningsgrad du velger. Om din mann skal ha permisjon f.eks.

Men blir du så kjapt gravid hvis du er oppi alder? 

De fleste er vell hjemme ca 1 år, da må du bli gravid når første er 3 mnd..

Anonymkode: 2672d...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mottar svangerskapspenger i dine svangerskap, er det vel lurt å bli gravid ca 3 mnd før permisjon er over da? 

Men ikke alltid like lett å time det da.. 

 

lykke til🌸

Anonymkode: f06d4...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sv penger er en prosent av gjennomsnitts inntekten de siste tre (eller var det seks?🤔) siste mnd da, så noe uøkonomisk er det jo hvis du ikke velger å jobbe et halvt års tid først. 

Jeg går på sv penger selv (og foreldrepenger etter er jo en viss prosent av dette igjen), så satt med regnskapet i fjor over hvor mye jeg taper pr barn. Valgte å spare opp 100 000kr før hvert barn, ettersom jeg taper ca 150 000kr. Hadde jeg gått rett på uten opphold i mellom hadde jeg tapt enda mer. 

Her går vi ut i sv penger fra positiv test, så går på det i 9mnd før permisjon. 

Anonymkode: c77c8...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du jo blir gravid i slutten av din permisjon så du er gravid når du egentlig skulle begynt å jobbe igjen og må søke svangerskapspenger isteden.

Ikke alltid så lett å planlegge sånt da, jeg fikk ikke tilbake mensen før 13 mnd etter fødsel jeg...

Anonymkode: c86f9...b90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da går jo mannen glipp av sin permisjon? Her planlegger vi nestemann når jeg går tilbake i jobb. Dvs vi starter prøvingen samme mnd jeg begynner å jobbe. Blir ca 2 år mellom om det klaffer i løpet av 3 mnd. 

Anonymkode: dc5cb...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...