Gå til innhold

kjenner jeg blir forbanna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samme har skjedd med meg, skulle bare klippe å takket ja til vask, mens frisøren vasker sier hun at hun tar i en hårkur jeg sier jo selvfølgelig ja men føler ikke at jeg hadde et valg,  viste at det kostet ekstra da. Jeg brydde meg ikke noe særlig men synes det er litt sleip måte å gjøre det på. 

Anonymkode: 31d07...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke mye ute? De spør om bærepose på butikken også uten å opplysninger at den koster penger. Forventer du at de gir deg en hårkur som alle vet ca hva koster helt gratis?

Er du sånn som sitter og venter på å få tilbake 1 kr på 100 lappen hvis totalen ble 99 på kafé også?

Anonymkode: 26ac8...e92

Faktisk så har jeg blitt opplyst flere plasser om at posene nå koster 2 kr. Det er forskjell på en POSE som man gjerne kjøper hver dag, og en hårkur. 

Jeg går omtrent aldri til frisøren, og hadde blitt forbanna om jeg måtte betale 300kr ekstra. Man kan faktisk ikke gå utifra at alle VET dette.

Er forresten også sjokka over hvor mye penger folk bruker på frisør 🙈🙈

Anonymkode: 91fca...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kanskje hadde hatt sjans til å slippe unna hvis du sto på ditt FØR du betalte, men nå får du nok ikke pengene tilbake.

Det finnes sikkert noen lover om mersalg som det er lurt å slå opp før du tar kontakt.

De som ba om å få rette håret til den andre brukeren her hadde jeg aldri godtatt... fullstendig uaktuelt å betale for det når frisøren fremstilte forespørselen på den måten.

Anonymkode: 7cf2d...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte hårklipp til min 10 åring. Da vi skulle betale var det plutselig dobbeltpris av det vi pleier å betale. Da fikk jeg beskjed at barneklipp gjelder bare t.om 9 år... Jeg spurte om de da anså min 10 åring som voksen siden han måtte betale for herreklipp.....

Min 10 åring var jo strålende fornøyd over å bli omtalt som voksen....jeg? Not so much...

Anonymkode: 1f3e0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Faktisk så har jeg blitt opplyst flere plasser om at posene nå koster 2 kr. Det er forskjell på en POSE som man gjerne kjøper hver dag, og en hårkur. 

Jeg går omtrent aldri til frisøren, og hadde blitt forbanna om jeg måtte betale 300kr ekstra. Man kan faktisk ikke gå utifra at alle VET dette.

Er forresten også sjokka over hvor mye penger folk bruker på frisør 🙈🙈

Anonymkode: 91fca...88e

Jeg også! Ble plutselig veldig glad i frisøren min som klipper meg for 275 kr. :P

Anonymkode: adef4...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker 1500-2000 hver gang jeg er der. Klipp og striper, ofte med hårkur. Vel brukte penger.

Anonymkode: 1f3e0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt vanlig å måtte betale for kur, men jeg er også enig i at det burde være lovpålagt å oppgi pris ved mersalg, enten det gjelder kur hos frisøren eller ost og bacon på burgeren. Jeg bestilte en salat en gang, og da spurte de om jeg ville ha brød med. Det er jo helt vanlig at de følger brød med en salat, så jeg svarte ja, og ble ganske sur da jeg oppdaget at det kostet 30 kroner ekstra. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bestilte hårklipp til min 10 åring. Da vi skulle betale var det plutselig dobbeltpris av det vi pleier å betale. Da fikk jeg beskjed at barneklipp gjelder bare t.om 9 år... Jeg spurte om de da anså min 10 åring som voksen siden han måtte betale for herreklipp.....

Min 10 åring var jo strålende fornøyd over å bli omtalt som voksen....jeg? Not so much...

Anonymkode: 1f3e0...c25

De fleste 10-åringer har jo like mye hår som en voksen? Så hvorfor skal det være billigere?

Anonymkode: def2c...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bestilte hårklipp til min 10 åring. Da vi skulle betale var det plutselig dobbeltpris av det vi pleier å betale. Da fikk jeg beskjed at barneklipp gjelder bare t.om 9 år... Jeg spurte om de da anså min 10 åring som voksen siden han måtte betale for herreklipp.....

Min 10 åring var jo strålende fornøyd over å bli omtalt som voksen....jeg? Not so much...

Anonymkode: 1f3e0...c25

Greit å sjekke aldersgrensen som de mest sannsynlig har oppgitt på hjemmesiden sin. 

Anonymkode: f63cc...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om de ikke er *pliktige* å oppgi dette (noe jeg ikke vet om de er eller ikke) er det jo helt elendig kundeservice å ikke gjøre det. Flott måte å miste kunder på.

De har klart å raske til seg 300 kr ekstra på dette ene besøket, men hvor mye ekstra inntekt har de gått glipp av i tapte kunder?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes du det er rimelig for klipp og kur? synes det er dyrt jeg

Anonymkode: 752db...e06

Synes 650 for vask og klipp var billig.

Endret av Winterlady.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror du kanskje hadde hatt sjans til å slippe unna hvis du sto på ditt FØR du betalte, men nå får du nok ikke pengene tilbake.

Det finnes sikkert noen lover om mersalg som det er lurt å slå opp før du tar kontakt.

De som ba om å få rette håret til den andre brukeren her hadde jeg aldri godtatt... fullstendig uaktuelt å betale for det når frisøren fremstilte forespørselen på den måten.

Anonymkode: 7cf2d...5e9

Det prøvde jeg. Jeg stod der og sa at det faktisk ikke var aktuelt å betale 300,- mer for noe jeg ikke ble informert om. Men da fikk jeg bare tilbake: «åh, ja, jeg skjønner det altså - men det er ikke noe å gjøre med nå». Jeg ba til og med om å få snakke med sjefen, men han var selvfølgelig ikke der en lørdags ettermiddag. 

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Winterlady. skrev:

Synes 650 for vask og klipp var billig.

Jeg hadde ingenting imot å betale 650,- for klipp og vask. Men jeg hadde noe imot å betale 950,- for noe jeg ble lurt til. 

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Pobie skrev:

Selv om de ikke er *pliktige* å oppgi dette (noe jeg ikke vet om de er eller ikke) er det jo helt elendig kundeservice å ikke gjøre det. Flott måte å miste kunder på.

De har klart å raske til seg 300 kr ekstra på dette ene besøket, men hvor mye ekstra inntekt har de gått glipp av i tapte kunder?

 

Enig. Helt på trynet. 

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker 1500-2000 hver gang jeg er der. Klipp og striper, ofte med hårkur. Vel brukte penger.

Anonymkode: 1f3e0...c25

Klart det koster mer for farge enn bare en klipp. Det er jo bare logisk. Men å bruke 300,- ekstra på en hårkur jeg kunne tatt gratis hjemme er ikke noe greit. Burde opplyst meg om hva den koster i allefall. 

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bestilte hårklipp til min 10 åring. Da vi skulle betale var det plutselig dobbeltpris av det vi pleier å betale. Da fikk jeg beskjed at barneklipp gjelder bare t.om 9 år... Jeg spurte om de da anså min 10 åring som voksen siden han måtte betale for herreklipp.....

Min 10 åring var jo strålende fornøyd over å bli omtalt som voksen....jeg? Not so much...

Anonymkode: 1f3e0...c25

Ikke greit. Sleipt som bare det. 

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt vanlig. Jeg synes det er rart at du ikke skjønner at det koster penger. Så kan jo prisen på 300,- for en hårkur diskuteres. 

Anonymkode: 70d5f...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo helt vanlig. Jeg synes det er rart at du ikke skjønner at det koster penger. Så kan jo prisen på 300,- for en hårkur diskuteres. 

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo helt vanlig. Jeg synes det er rart at du ikke skjønner at det koster penger. Så kan jo prisen på 300,- for en hårkur diskuteres. 

Anonymkode: 70d5f...032

Det er ikke det som er problemet. Problemet er at jeg synes det burde være vanlig å opplyse kunden din om prisen. I vertfall når et par dråper med kur koster 300,- !

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke mye ute? De spør om bærepose på butikken også uten å opplysninger at den koster penger. Forventer du at de gir deg en hårkur som alle vet ca hva koster helt gratis?

Er du sånn som sitter og venter på å få tilbake 1 kr på 100 lappen hvis totalen ble 99 på kafé også?

Anonymkode: 26ac8...e92

POENGET er at det er forskjell på 300kr og en jævla krone. 

 

Virker som noen her har skikkelig tungt for det. 50kr for kur er HELT greit, 300kr for en runde med kur er ikke greit med mindre prisen opplyses så man kan si nei! Når noen spør om jeg vil ha kur uten å nevne prisen regner jeg faktisk med at den er gratis. Når jeg selger sko og spør kunden om de vil ha med impregnering eller lignende opplyser jeg om prisen, fordi det er det som er det normale! Det er ikke normalt å presse folk ved å spørre, for først å vise dem prisen når de betaler. Det er sleipt, for det er så mange som ikke klarer å si noe da. 

 

GOD KUNDESERVICE er å opplyse om prisen. Enkelt og greit.

Anonymkode: 773ec...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De fleste 10-åringer har jo like mye hår som en voksen? Så hvorfor skal det være billigere?

Anonymkode: def2c...9a3

Da må de opplyse at han ikke går under barneklipp Og plutselig må betale herreklipp til dobbelt pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Da må de opplyse at han ikke går under barneklipp Og plutselig må betale herreklipp til dobbelt pris

Hvorfor må de det? Akkurat det er det vel den som bestiller time som bør sjekke. Man kan ikke bare tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Hvorfor må de det? Akkurat det er det vel den som bestiller time som bør sjekke. Man kan ikke bare tro. 

Dummeste jeg har hørt. jeg bestilte time til min 5 klassing, et sted jeg har brukt i alle år og fått barneklipp, så skal de opplyse at «din 10 åring er ikke et barn lenger i frisørverden». Hadde han vært 16+ hadde jeg skjønt det, men når jeg ringer og bestiller barneklipp og de ikke opplyser om at det ikke er noe som heter barneklipp på en 10 åring så er det ikke jeg som har feilet. Jeg bestilte barneklipp, de bør spørre hvor gammel han er (noe det vet godt)

Anonymkode: 1f3e0...c25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dummeste jeg har hørt. jeg bestilte time til min 5 klassing, et sted jeg har brukt i alle år og fått barneklipp, så skal de opplyse at «din 10 åring er ikke et barn lenger i frisørverden». Hadde han vært 16+ hadde jeg skjønt det, men når jeg ringer og bestiller barneklipp og de ikke opplyser om at det ikke er noe som heter barneklipp på en 10 åring så er det ikke jeg som har feilet. Jeg bestilte barneklipp, de bør spørre hvor gammel han er (noe det vet godt)

Anonymkode: 1f3e0...c25

Uenig. Det er den som bestiller som har ansvaret for å bestille riktig og sjekke priser. Selv om man bruker en plass fast, kan man ikke forvente at forretningen skal holde styr på alderen til kundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

En bærepåsa til 1 krone og en hårkur til 300 kommer ut på ett, liksom? 

Anonymkode: f22f9...ef2

Du har det virkelig ikke lett...

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

POENGET er at det er forskjell på 300kr og en jævla krone. 

 

Virker som noen her har skikkelig tungt for det. 50kr for kur er HELT greit, 300kr for en runde med kur er ikke greit med mindre prisen opplyses så man kan si nei! Når noen spør om jeg vil ha kur uten å nevne prisen regner jeg faktisk med at den er gratis. Når jeg selger sko og spør kunden om de vil ha med impregnering eller lignende opplyser jeg om prisen, fordi det er det som er det normale! Det er ikke normalt å presse folk ved å spørre, for først å vise dem prisen når de betaler. Det er sleipt, for det er så mange som ikke klarer å si noe da. 

 

GOD KUNDESERVICE er å opplyse om prisen. Enkelt og greit.

Anonymkode: 773ec...47c

Hehe, ja noen har tungt for det. Dette var jo også noe å lage en tråd om... pinlig!

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...