Gå til innhold

kjenner jeg blir forbanna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men til forskjell fra i frisørsalongen så sier alle disse "Vil du ha med en mikrofiberklut? Det er tre for 49,- denne uka."

Anonymkode: b6715...521

Nei, det gjør de ikke

Anonymkode: 752db...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? Kjente at dette begynte å engasjere meg veldig 😅

«virker litt som HI ikke har vært ute blant folk før»

Hva er det for noe å si?

Dette er IKKE normalt å ta kr 300,- ekstra for en hårkur hos frisøren, noen dråper kur liksom, mens de alt vasker håret.

Husker jeg ble spurte sist jeg var hos frisøren - og det koste kr 100,- ekstra, nok i massevis!! 

Hadde frisøren sagt : Ønsker du litt hårkur mens jeg vasker håret ditt, det koster kr 300,-?! De færreste hadde sagt ja takk da. Tro meg ! Det er ikke såå edle dråper de putter i håret. Prisen er nesten 50% av hele behandlingen jo.

 

 

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke sant? Det som hadde vært frekt var om frisøren klasket i kur uten og spørre for så ta betalt. Å klage på dette som er helt normalt blir å drite seg ut. Virker litt som hi ikke har vært ute blandt folk før. 

Anonymkode: 26ac8...e92

Dette!

Anonymkode: dbd11...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør de ikke

Anonymkode: 752db...e06

Eh, jo.

Anonymkode: f22f9...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Eh, jo.

Anonymkode: f22f9...ef2

Så du kjenner alle som driver med mersalg?

Anonymkode: 752db...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva faen? :o noen er altså heeelt ..ja

Anonymkode: 986fb...d99

Jepp....var siste gang jeg lot de rette håret mitt for å si det slik 

Anonymkode: 888cd...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 3 i april skrev:

Helt enig at frisøren burde opplyse om at dette koster ekstra. 

Jeg regner med at når de spør om jeg vil ha hårkur ol i håret at det koster ekstra. Men det er faktisk ganske mye å betale 300 kr ekstra. Hadde det vært snakk om 50-100 kr så er det noe annet. 

Alle vet da vel dette?? 

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Såklart er jeg forbanna for det. Det hadde vært åpenlyst at det kostet ekstra om hun hadde nevnt kostnaden for meg. Jeg synes faktisk det er dårlig kunderservice at de ikke informerer at det koster ekstra, ja selvfølgelig koster alt her i verden, MEN det er faktisk sleipt å ikke informere kunden din om at en hårkur hun anbefaler at jeg tar koster mye penger. Har også opplevd at de gir gratis fordi de har en "god" dag. 

Anonymkode: 986fb...d99

Du er ikke mye ute? De spør om bærepose på butikken også uten å opplysninger at den koster penger. Forventer du at de gir deg en hårkur som alle vet ca hva koster helt gratis?

Er du sånn som sitter og venter på å få tilbake 1 kr på 100 lappen hvis totalen ble 99 på kafé også?

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prislappen står ved kakestykket. Jeg har til gode å se en barista legge kaken i bunnen av koppen, så du ikke får med deg at du har kjøpt et kakestykket før du har drukket opp kaffen. 

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

300kr for en FLASKE hårkur som varer flere ganger er greit. 300kr for EN vask med kur hos frisøren er så hinsides at ja.. Da skal det jaggu være gull og diamanter i den hårkuren for at det skal være verdt prisen, for når frisøren likevel står der og vasker koster det ikke 250kr for henne å klaske i en kur (hvis man går ut i fra en pris på 50kr for den ene gangen med kur). 

 

Hvem faen betaler hundrevis av kroner for en hårkur, sånn generelt? Veldig få. 

Anonymkode: 773ec...47c

De fleste tar da med hårkur hos frisøren??

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prislappen står ved kakestykket. Jeg har til gode å se en barista legge kaken i bunnen av koppen, så du ikke får med deg at du har kjøpt et kakestykket før du har drukket opp kaffen. 

Anonymkode: 986fb...d99

Det er jo ikke helt sammenlignbart, for du visste jo at du fikk hårkur, det var jo ikke noe du fant ut etterpå

Anonymkode: 752db...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle vet da vel dette?? 

Anonymkode: 26ac8...e92

Så det er altså en uskreven regel hos frisøren at hårkur koster 300kr ekstra? Da burde det bli noen endringer,  så mye forbrukermakt det er i dette landet også holder frisørene enda på med dette. 

Helt normalt å opplyse kunder om priser slik at de kan ta et valg basert på det istedenfor å bli lurt til å betale for noe de ikke ønsket å sløse penger på.

Tenk de som aldri har gått til frisør da? De er jo ikke informert om at dette er vanlig praksis men du går vel ut ifra at de "alle" skal fortelle dem om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg vel. 
Og i de fleste tilfellene du refererer til her så går det sånn: 

Vil du ha ost og bacon på burgeren din for 20,- ekstra?
Vil du ha oppgradert lyd i bilen din? Det koster da 20.000,- ekstra i tilfelle. 
Vil du ha med en splitter ny og super forsikring til datamaskinen din - bare 399,- akkurat nå! 

 

De fleste gir faktisk beskjed om at, "ja, da blir det litt tillegg i prisen", og opplyser deretter om hvor mye.
 

Anonymkode: 986fb...d99

Eh..nei...

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mrs Smith skrev:

Hæ? Kjente at dette begynte å engasjere meg veldig 😅

«virker litt som HI ikke har vært ute blant folk før»

Hva er det for noe å si?

Dette er IKKE normalt å ta kr 300,- ekstra for en hårkur hos frisøren, noen dråper kur liksom, mens de alt vasker håret.

Husker jeg ble spurte sist jeg var hos frisøren - og det koste kr 100,- ekstra, nok i massevis!! 

Hadde frisøren sagt : Ønsker du litt hårkur mens jeg vasker håret ditt, det koster kr 300,-?! De færreste hadde sagt ja takk da. Tro meg ! Det er ikke såå edle dråper de putter i håret. Prisen er nesten 50% av hele behandlingen jo.

 

 

Hehe... tro meg det er helt vanlig!

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke mye ute? De spør om bærepose på butikken også uten å opplysninger at den koster penger. Forventer du at de gir deg en hårkur som alle vet ca hva koster helt gratis?

Er du sånn som sitter og venter på å få tilbake 1 kr på 100 lappen hvis totalen ble 99 på kafé også?

Anonymkode: 26ac8...e92

Så patetisk du er med ditt idiotiske forsøk på hersketeknikk. Hi fremstår ganske mer sosialt oppegående enn deg dømt ut fra disse fire setningene. 

Anonymkode: 7a687...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke helt sammenlignbart, for du visste jo at du fikk hårkur, det var jo ikke noe du fant ut etterpå

Anonymkode: 752db...e06

Det var du som begynte å sammenligne kakestykke med en hårkur. Ikke jeg.

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... tro meg det er helt vanlig!

Anonymkode: 26ac8...e92

Bare fordi det er slik de gjør det betyr ikke at det er slik de burde gjøre det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe... tro meg det er helt vanlig!

Anonymkode: 26ac8...e92

Fikk det for kr 100,- ekstra, og jeg betaler flere tusen når jeg er hos frisøren jeg, så er ikke helt «borte». 

Jaja uansett, frekt spør du meg, de burde opplyse om prisen i samme slengen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var du som begynte å sammenligne kakestykke med en hårkur. Ikke jeg.

Anonymkode: 986fb...d99

Nei, det var ikke meg.

Anonymkode: 752db...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så patetisk du er med ditt idiotiske forsøk på hersketeknikk. Hi fremstår ganske mer sosialt oppegående enn deg dømt ut fra disse fire setningene. 

Anonymkode: 7a687...f16

Dette er ikke hersketeknikk, det er faktiske spm. Man er jo ikke mye ute og inne i ting om dette er en ting som man ikke vet og en blir forbanna av. Sorry, samme hvor mye du kaller det hersketeknikk så får jeg bønder i byen følelse av hi. 

Anonymkode: 26ac8...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke hersketeknikk, det er faktiske spm. Man er jo ikke mye ute og inne i ting om dette er en ting som man ikke vet og en blir forbanna av. Sorry, samme hvor mye du kaller det hersketeknikk så får jeg bønder i byen følelse av hi. 

Anonymkode: 26ac8...e92

Og jeg får overlegen bitch følelese av deg

Anonymkode: 752db...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er ikke hersketeknikk, det er faktiske spm. Man er jo ikke mye ute og inne i ting om dette er en ting som man ikke vet og en blir forbanna av. Sorry, samme hvor mye du kaller det hersketeknikk så får jeg bønder i byen følelse av hi. 

Anonymkode: 26ac8...e92

Hva så om hun bor på landet, hva har det å si?

Anonymkode: 752db...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det vet jeg vel. 
Og i de fleste tilfellene du refererer til her så går det sånn: 

Vil du ha ost og bacon på burgeren din for 20,- ekstra?
Vil du ha oppgradert lyd i bilen din? Det koster da 20.000,- ekstra i tilfelle. 
Vil du ha med en splitter ny og super forsikring til datamaskinen din - bare 399,- akkurat nå! 

 

De fleste gir faktisk beskjed om at, "ja, da blir det litt tillegg i prisen", og opplyser deretter om hvor mye.
 

Anonymkode: 986fb...d99

I én av 30 tilfeller så opplyser de nok prisen. Men det er slett ikke vanlig. 

Det sagt, jeg kjøper aldri noe som ikke har prislapp eller jeg vet hva koster. Derfor spør jeg alltid i type velværesituasjoner hvor det ikke henger en tydelig prislapp og jeg blir tilbydt noe ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Så du kjenner alle som driver med mersalg?

Anonymkode: 752db...e06

Jeg kjenner teorien de opplæres etter, ja. 

Anonymkode: f22f9...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du er ikke mye ute? De spør om bærepose på butikken også uten å opplysninger at den koster penger. Forventer du at de gir deg en hårkur som alle vet ca hva koster helt gratis?

Er du sånn som sitter og venter på å få tilbake 1 kr på 100 lappen hvis totalen ble 99 på kafé også?

Anonymkode: 26ac8...e92

En bærepåsa til 1 krone og en hårkur til 300 kommer ut på ett, liksom? 

Anonymkode: f22f9...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...