Gå til innhold

kjenner jeg blir forbanna


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd det samme og skrev det på kontoen for dyrkjøpt erfaring. 

Selvsagt bør man skjønne at ekstra behandling koster ekstra, men når man ligger der innhyllet i såpeskum og ting blir lagt frem som et forslag og ikke salg så er det enkelt å svare uten å tenke så mye over det. 

Jeg tok det ikke opp, men takket nei neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisørsalongene er pliktige til å ha en prisliste tilgjengelig. Mange har en folder stående på disken f.eks. 

Men, de er ikke pliktige til å underveis opplyse om prisene på diverse. Noe som selvsagt kan diskuteres om er dårlig service eller ikke. 300,- for en kur er jo hinsides dyrt - og det er klart at man føler seg lurt, men som Miss Marple skriver over her - nå har du lært.

Jeg mener nok det sier seg selv at kur koster ekstra, at at HI burde ha skjønt dette. Samtidig så synes jeg virkelig at god kundeservice ville vært å opplyse om det - selv om det for mange sier seg sjøl. Det er grunn til at ting er priset rundt om i butikkene på de enkelte varene. Dette er ikke så lett i en frisørsalong, og det kan være vanskelig å spørre om dette underveis for noen, så da burde det vært en grei sak å opplyse om "For 300,- kan jeg kure håret ditt, det vil gjøre underverker for disse slitte tuppene". 

Anonymkode: 92d1c...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frisørsalongene er pliktige til å ha en prisliste tilgjengelig. Mange har en folder stående på disken f.eks. 

Men, de er ikke pliktige til å underveis opplyse om prisene på diverse. Noe som selvsagt kan diskuteres om er dårlig service eller ikke. 300,- for en kur er jo hinsides dyrt - og det er klart at man føler seg lurt, men som Miss Marple skriver over her - nå har du lært.

Jeg mener nok det sier seg selv at kur koster ekstra, at at HI burde ha skjønt dette. Samtidig så synes jeg virkelig at god kundeservice ville vært å opplyse om det - selv om det for mange sier seg sjøl. Det er grunn til at ting er priset rundt om i butikkene på de enkelte varene. Dette er ikke så lett i en frisørsalong, og det kan være vanskelig å spørre om dette underveis for noen, så da burde det vært en grei sak å opplyse om "For 300,- kan jeg kure håret ditt, det vil gjøre underverker for disse slitte tuppene". 

Anonymkode: 92d1c...fd1

Det er nok mye frisørene taper på folk som har brent seg. Mange sier nok konsekvent nei fordi de ikke ønsker å spørre om hva det koster, mange tror kanskje også at det er dyrere enn det er. Slik oppførsel er å kappe av handen som mater deg, og det vil ikke hjelpe salget i lengden.

Man skal være ydmyk for at kundene faktisk gir deg pengene sine og man skal respektere pengene deres. Man vet ikke hvor mye den enkelte har å rutte med, kanskje er det den ene tingen de har unnet seg selv på en lengre tid. Veldig trist å tenke på at det kanskje er essensielle ting de må gi avkall på fordi ting plutselig blir dyrere enn opplyst. Hos noen frisører er hårkur endel av servisen og gratis mens andre tar fra 50-300 kroner, veldig vanskelig for en kunde å ta stilling til dette når han sitter ved hårvasken. Skal kunden ha prislisten i hodet? Eller er det frisørens jobb å opplyse om prisene på behandlingene de foreslår?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert. En kur kan være så mangt, fra noe balsamaktig til noe tidkrevende som koster mye. Det er god kundeservice å legge fram pris i det man tilbyr en slik tjeneste. Selv har jeg en hårkur frisøren sa var dyr, men selv den ville ikke kunne blitt forsvart av en pris på 300 ekstra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Elina skrev:

Det er nok mye frisørene taper på folk som har brent seg. Mange sier nok konsekvent nei fordi de ikke ønsker å spørre om hva det koster, mange tror kanskje også at det er dyrere enn det er. Slik oppførsel er å kappe av handen som mater deg, og det vil ikke hjelpe salget i lengden.

Man skal være ydmyk for at kundene faktisk gir deg pengene sine og man skal respektere pengene deres. Man vet ikke hvor mye den enkelte har å rutte med, kanskje er det den ene tingen de har unnet seg selv på en lengre tid. Veldig trist å tenke på at det kanskje er essensielle ting de må gi avkall på fordi ting plutselig blir dyrere enn opplyst. Hos noen frisører er hårkur endel av servisen og gratis mens andre tar fra 50-300 kroner, veldig vanskelig for en kunde å ta stilling til dette når han sitter ved hårvasken. Skal kunden ha prislisten i hodet? Eller er det frisørens jobb å opplyse om prisene på behandlingene de foreslår?  

Jeg tviler på at de taper så mye, eller om de taper noe i det hele tatt. Hadde dette vært et økonomisk tapsprosjekt, hadde de sluttet å spørre om kur og andre ting for flere år siden. 

Om kunden skal ha prislisten i hodet? Nei, men alle må kunne spørre. Det hadde vært fint om frisøren oppga prisen, men det er like mye kundens plikt til å spørre. Jeg synes at frisøren burde spørre om disse tilleggstjenestene når kunden bestiller time og ikke når h*n ligger ved vasken, men jeg er likevel fullt klar over og enig i at det er mitt ansvar som kunde å sjekke prisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en uting at de ikke nevner prisen, men innfinner meg med det, og sier nei takk til alt.

Ei gang leste jeg her inne om jente som hadde fått gå alene til frisøren, og ikke forstått at det kostet mer å rette ut håret. Da synes jeg det er dårlig gjort av frisøren å ikke fortelle om prisen + at barnet kanskje ikke har med mer penger enn til hårklippen. 

Apropos hårkur vs ekstra mikrofiberkluter: med klutene kan man ombestemme seg når man skal betale, mens hårkuren sitter i håret. Prisen bør oppgis!

Anonymkode: 49f78...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herregud snakk om og overdrive, du bør selv skjønne at det koster penger, si fra til sjefen du, bryr seg nok veldig lite...

Anonymkode: 68a20...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært hos frisøen på 13 år og selv jeg hadde forventet at jeg måtte betale ekstra for hårkur.

Anonymkode: c747f...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

herregud snakk om og overdrive, du bør selv skjønne at det koster penger, si fra til sjefen du, bryr seg nok veldig lite...

Anonymkode: 68a20...ebc

Ja, jeg skal snakke med sjefen jeg :) 

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg skal snakke med sjefen jeg :) 

Anonymkode: 986fb...d99

Oppdater gjerne når du har gjort det :) Spent på hva de sier

Anonymkode: 752db...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elina skrev:

Det er nok mye frisørene taper på folk som har brent seg. Mange sier nok konsekvent nei fordi de ikke ønsker å spørre om hva det koster, mange tror kanskje også at det er dyrere enn det er. Slik oppførsel er å kappe av handen som mater deg, og det vil ikke hjelpe salget i lengden.

Man skal være ydmyk for at kundene faktisk gir deg pengene sine og man skal respektere pengene deres. Man vet ikke hvor mye den enkelte har å rutte med, kanskje er det den ene tingen de har unnet seg selv på en lengre tid. Veldig trist å tenke på at det kanskje er essensielle ting de må gi avkall på fordi ting plutselig blir dyrere enn opplyst. Hos noen frisører er hårkur endel av servisen og gratis mens andre tar fra 50-300 kroner, veldig vanskelig for en kunde å ta stilling til dette når han sitter ved hårvasken. Skal kunden ha prislisten i hodet? Eller er det frisørens jobb å opplyse om prisene på behandlingene de foreslår?  

Godt sagt.

Som man ser av tråden her: en slik atferd som HI beskriver, er bare med på å gi misforståelser, sprikende forventninger og til syvende og sist misfornøyde kunder. Hvis det man sier er tvetydig, bør man jobbe med å bli tydelig! 

Anonymkode: f22f9...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste forstår at en hårkur koster ekstra. Men 300kr for en liten klatt er  robberi, og det bør det opplyses om!

Anonymkode: def2c...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Yellow Brick Road skrev:

Jeg tviler på at de taper så mye, eller om de taper noe i det hele tatt. Hadde dette vært et økonomisk tapsprosjekt, hadde de sluttet å spørre om kur og andre ting for flere år siden. 

Om kunden skal ha prislisten i hodet? Nei, men alle må kunne spørre. Det hadde vært fint om frisøren oppga prisen, men det er like mye kundens plikt til å spørre. Jeg synes at frisøren burde spørre om disse tilleggstjenestene når kunden bestiller time og ikke når h*n ligger ved vasken, men jeg er likevel fullt klar over og enig i at det er mitt ansvar som kunde å sjekke prisen. 

Det jeg mener med at de taper på det er at flere kunder konsekvent sier nei. Istedenfor å finne de kundene som er villig til å betale for det og ønsker behandlingen så utelukkes kanskje disse pga. at de ikke tørr å spørre om prisen.

UTROLIG  mange som ikke tørr å spørre om pris og derfor mister de disse kundene, dette hadde de unngått ved å gi god informasjon rundt behandlingene og priser.  Så det er egentlig både dårlig service og dårlig strategi for mersalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom de spør om de skal Kure håret mitt, så vet jeg at det vil koste ekstra ....kanskje 50-100kr.. men 300 kr!?!??? Det bør informeres om.

Aldri hørt om at de klasker oppi en kur til 300 kr uten å si i fra. Jeg bruker ikke noen fancy frisørsalonger annet enn joseffson og Nikita... men aldri opplevd sånt prishopp for kur...

Det handler om kundens forventninger.

bestiller jeg en burger til 100 kr, og de spør om jeg vil ha ost .. forventer jeg at summen da blir 120... ikke 300.

Ville klart sagt i fra. 

Anonymkode: 5f87b...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elina skrev:

Det jeg mener med at de taper på det er at flere kunder konsekvent sier nei. Istedenfor å finne de kundene som er villig til å betale for det og ønsker behandlingen så utelukkes kanskje disse pga. at de ikke tørr å spørre om prisen.

UTROLIG  mange som ikke tørr å spørre om pris og derfor mister de disse kundene, dette hadde de unngått ved å gi god informasjon rundt behandlingene og priser.  Så det er egentlig både dårlig service og dårlig strategi for mersalg.

Jeg tror fremdeles ikke at de taper på det. Dette er ingen ny praksis, det har vært sånn i mange år, og om frisørene ikke hadde hatt nok respons til å tjene på det, så hadde de ikke fortsatt med det.  Hadde de fått flere til å ta kur ved å spørre når kunden bestilte time, ville de helt sikkert ha spurt da og ikke når kunden ligger ved vasken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med sjefen på frisørsalongen, og jeg skulle selvfølgelig få tilbake pengene mine. Det var ikke meningen at dette skulle skje, og at frisøren som vasket håret mitt burde absolutt oppgitt prisen når det var snakk om en hårkur til 300,-. 

Så jeg er fornøyd med utfallet ;) hjelper og klage ser dere!

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2018 den 14.46, Anonym bruker skrev:

herregud snakk om og overdrive, du bør selv skjønne at det koster penger, si fra til sjefen du, bryr seg nok veldig lite...

Anonymkode: 68a20...ebc

Jeg har snakket med sjefen, og pengene får jeg igjen. Jeg har ikke overdrevet.

Anonymkode: 986fb...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...