Gå til innhold

Har du uvenner?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjeldent jeg hører om noen som har uvenner i voksen alder.. Det sluttet etter ungdomskolen. Har noen gode vennskap som har gått i dass, men man bærer da ikke nag slik at man forblir "uvenner" i en evig tid? Skulle jeg møtt på noen av dem hadde jeg hilst pent og slått av en prat. Hadde en venninne som var fullstendig sprø engang, og over 1 år etter at hun brått klikket for ingenting og plutselig hatet meg bestemte hun seg for å melde meg til barnevernet helt uten grunn bare for å være dust :P Jeg hadde fortsatt smilt og sagt hei om jeg møtte henne på gata, men hun er såpass snål at hun hadde vel gitt meg et drapsblikk tilbak, til tross for at det er 6 år siden vi sluttet å være venner. 

Anonymkode: 41ee2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjeldent jeg hører om noen som har uvenner i voksen alder.. Det sluttet etter ungdomskolen. Har noen gode vennskap som har gått i dass, men man bærer da ikke nag slik at man forblir "uvenner" i en evig tid? Skulle jeg møtt på noen av dem hadde jeg hilst pent og slått av en prat. Hadde en venninne som var fullstendig sprø engang, og over 1 år etter at hun brått klikket for ingenting og plutselig hatet meg bestemte hun seg for å melde meg til barnevernet helt uten grunn bare for å være dust :P Jeg hadde fortsatt smilt og sagt hei om jeg møtte henne på gata, men hun er såpass snål at hun hadde vel gitt meg et drapsblikk tilbak, til tross for at det er 6 år siden vi sluttet å være venner. 

Anonymkode: 41ee2...dac

Åh herlighet! Meldte deg til barnevernet bare for å være dust? Hvilken grunn oppga hun da? Regner med at dette ble fort avklart? 

Hadde uvenner, men aner ikke om de ser på meg som fiende fremdeles eller ikke

Anonymkode: fffae...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen jeg ikke kjempe god kjemi med. Og det finnes sikkert noen som ikke liker meg, men jeg merker at hvis det er noen jeg ikke unner noe bra, så må jeg jobbe med meg selv, for bitterhet er gift. Men ja, jeg må jobbe med meg selv til tider. 

Anonymkode: 9b66b...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ingen uvenner (med mindre noen er uvenner med meg, som jeg ikke vet om...). Som hun andre skriver, vennskap har tatt slutt, men jeg ville fremdeles hilst på dem om jeg så dem på gata.

Anonymkode: 7c2c7...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Åh herlighet! Meldte deg til barnevernet bare for å være dust? Hvilken grunn oppga hun da? Regner med at dette ble fort avklart? 

Hadde uvenner, men aner ikke om de ser på meg som fiende fremdeles eller ikke

Anonymkode: fffae...ad2

Ja, måtte tatt med hele historien for å vise bildet av hvor gal den dama faktisk er. Men for å gjøre det kort så fant hun ut at jeg hadde fått barn, antakelig ved å snoke på fb, og bestemte seg for å sende en bekymringsmelding. Den gikk ut på at jeg hang i et "dårlig miljø". Dette dårlige miljøet var stampuben som hun og jeg pleide å drikke sammen på. Var også der jeg traff henne første gang :P Vi var en "gjeng" (Med oppegående mennesker) som pleide å henge der. Ja, det var mye rus og dårlige mennesker på den puben, og mange av mine "bekjente" derfra var ikke helt gode, men de var absolutt ikke mine venner eller mennesker jeg omgikk med i hverdagen. Jeg var også 22 og barnløs på den tiden. Jeg har aldri rørt rusmidler i mitt liv eller hengt med mennesker som driver med rus da jeg virkelig hater det. Saken ble henlagt av barnevernet samme dagen den kom inn, barnevernet forstod det var en sjikanemelding så ble aldri undersøkt. Hun sendte meg masse stygge meldinger på facebook i ettertid, så hun avslørte seg selv som melder :P

Hva har du/de gjort som får deg til å tro de kan gjøre noe for å ødelegge for deg? De fleste legger jo fra seg nag etter en viss stund. Man vil kanskje ikke omgås mennesker man ikke liker eller har et dårlig forhold til, men de færreste går rundt og er sure i flere år.. Man legger ting bak seg.

Anonymkode: 41ee2...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med uvenner. Jeg har i mitt voksne liv dessverre kommet borti mennesker uten etikk og moral. Har ikke selv blitt utsatt for dem, men personer jeg holder av. Slike personer går det bare ikke å ha et normalt forhold til så jeg holder avstand og hilser kun høflig når det ikke kan unngås.

Anonymkode: b179b...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange jeg ikke kommer overens med, og som jeg irriterer meg grådig over. Men jeg regner med de irriterer seg over meg også, og jeg tror ikke det er fordi alt jeg gjør er rett og de er galt. Vi er bare forskjellige, og jeg snakker ikke mer med dem enn jeg må. 

Men vi er ikke "uvenner". Vi er hyggelige mot hverandre når vi treffes. Tror ikke jeg har hørt noen bruke det begrepet på mange år, faktisk. 

Anonymkode: 899dd...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins alltid noe godt i alle mennesker, eller alle bortsett fra én. 

Jeg kommer alltid overens med alle jeg møter. Ikke alle jeg har like god kjemi med men .

Men det er ei..  Ei svigerinne fra den andre siden av Jorda.

Hun er direkte slem. Slem mot barna sine. Ekle mot svigers som passer barna deres så ofte de kan. Hun er pottesur fordi de ikke passer barna 7 dager i uka. De blir som regel passet 5 dager i uka.Så hun burde ikke klage.  

Jeg som er kronisk syk er heldig som får hjelp fra svigers innimellom. Men denne svigerinnen manipulerer og truer..

Hun har sendt meg hatmeldinger som inneholder stygge ting som at jeg aldri skulle hatt barn.At svigers er gamle og at jeg ikke skal utnytte de. 

Det er ikke jeg som har hjemmebesøk fra kommunen..

Men hun skremmer ikke meg. Hun får gå rundt og være sur. Jeg er hyggelig mot barna og oppfører meg sivilisert. Før ble jeg lei meg. Men dette tullet gidder jeg ikke lenger.

Anonymkode: bd272...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex ble uvenn når han valgte å gjøre det slutt. At han gjorde det slutt var igrunn helt greit, men måten han gjorde det på og alt han har gjort og ikke gjort i ettkant har gjort at det aldri kommer til å finnes noe vennskap eller en jeg kan være i nærheten av. Jeg blir desverre ikke overrasket om han ødlegger ting for meg i fremtiden. Ett halvt år etter  jeg flyttet ut klarte han å ødlegge det lille forholdet ungene har til sin far, så nå er det texas med faren også. (Min ex er ikke far til ungene) Så akkurat nå har jeg nok to uvenner siden barnefar mener jeg er grunnen til at ungene ikke vil være med han, ikke ønsker han i bursdagen sin og ikke vil snakke med han. Jodds, livet er herlig, men ting blir bedre og egentlig har jeg og vi det ganske så bra. Det er bsre så mange humper i veien om dagen.

Anonymkode: d975c...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fins alltid noe godt i alle mennesker, eller alle bortsett fra én. 

Jeg kommer alltid overens med alle jeg møter. Ikke alle jeg har like god kjemi med men .

Men det er ei..  Ei svigerinne fra den andre siden av Jorda.

Hun er direkte slem. Slem mot barna sine. Ekle mot svigers som passer barna deres så ofte de kan. Hun er pottesur fordi de ikke passer barna 7 dager i uka. De blir som regel passet 5 dager i uka.Så hun burde ikke klage.  

Jeg som er kronisk syk er heldig som får hjelp fra svigers innimellom. Men denne svigerinnen manipulerer og truer..

Hun har sendt meg hatmeldinger som inneholder stygge ting som at jeg aldri skulle hatt barn.At svigers er gamle og at jeg ikke skal utnytte de. 

Det er ikke jeg som har hjemmebesøk fra kommunen..

Men hun skremmer ikke meg. Hun får gå rundt og være sur. Jeg er hyggelig mot barna og oppfører meg sivilisert. Før ble jeg lei meg. Men dette tullet gidder jeg ikke lenger.

Anonymkode: bd272...928

Har du meldt inn bekymringsmelding til barnevern ?  Hun er jo slem mot barna sine

Anonymkode: 7e707...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange som ikke liker meg ja. Jeg er for ulv, bosatt i ulvesona. Jeg klarer ikke nikke og late som om jeg er enig, dersom jeg ikke er det, noe som fornærmer mange. Dessuten har jeg en familie med mange spesielle mennesker og de har over tid utviklet en ide om at ovenfor meg kan de oppføre seg som de vil, men det har de fått merke på de senere årene at jeg ikke finner meg i mer. Uvenner kaller jeg ingen, men det er ganske mange folk jeg velger å holde meg unna/begrenser kontakte med. 

Anonymkode: dce79...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du meldt inn bekymringsmelding til barnevern ?  Hun er jo slem mot barna sine

Anonymkode: 7e707...3fd

Bv er i bildet helsighvis. Takk 😊

Anonymkode: bd272...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utro. Med en som hadde dame i tillegg. Han fyren fikk bank. Alt var min feil. 

Anonymkode: fffae...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper samboeren til han jeg holder på med hadde blitt en uvenn hadde hun bare vist. Så den uvennen fortjener jeg.

(Selvfølgelig føles det ikke bra ovenfor henne eller min egen samboer, men jeg har falt pladask og hverken han eller jeg vet hva vi skal gjøre videre enda.)

Anonymkode: 7eaca...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tipper samboeren til han jeg holder på med hadde blitt en uvenn hadde hun bare vist. Så den uvennen fortjener jeg.

(Selvfølgelig føles det ikke bra ovenfor henne eller min egen samboer, men jeg har falt pladask og hverken han eller jeg vet hva vi skal gjøre videre enda.)

Anonymkode: 7eaca...5a4

Uff. Vanskelig. Jeg hadde det slik for mange år siden. I mitt tilfelle kunne det endt virkelig gale.

Anonymkode: fffae...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff. Vanskelig. Jeg hadde det slik for mange år siden. I mitt tilfelle kunne det endt virkelig gale.

Anonymkode: fffae...ad2

Takk. Det er ekstremt vanskelig akkurat nå. Har vært avstandsbetatt i flere år, så det er ikke akkurat noen spontane greier. Uansett ender det ikke lykkelig uansett hvilken vei det tipper. Men det er sikkert fortjent det også.

Anonymkode: 7eaca...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Det er ekstremt vanskelig akkurat nå. Har vært avstandsbetatt i flere år, så det er ikke akkurat noen spontane greier. Uansett ender det ikke lykkelig uansett hvilken vei det tipper. Men det er sikkert fortjent det også.

Anonymkode: 7eaca...5a4

Når du skriver sånt på nett så må du regne med å få masse negative kommentarer. At du fortjener både det ene og det andre. Men jeg forstår deg, fordi jeg har vært i samme situasjon før. Lykke til 

Anonymkode: fffae...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du skriver sånt på nett så må du regne med å få masse negative kommentarer. At du fortjener både det ene og det andre. Men jeg forstår deg, fordi jeg har vært i samme situasjon før. Lykke til 

Anonymkode: fffae...ad2

Jeg vet, og det er helt greit. Dette er jo ikke noe jeg kan snakke med noen om ellers. Nå prøver jeg bare få meg selv til fornuft.

Anonymkode: 7eaca...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet, og det er helt greit. Dette er jo ikke noe jeg kan snakke med noen om ellers. Nå prøver jeg bare få meg selv til fornuft.

Anonymkode: 7eaca...5a4

Hvor lenge har dette pågått mellom dere?

Anonymkode: fffae...ad2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Min ex ble uvenn når han valgte å gjøre det slutt. At han gjorde det slutt var igrunn helt greit, men måten han gjorde det på og alt han har gjort og ikke gjort i ettkant har gjort at det aldri kommer til å finnes noe vennskap eller en jeg kan være i nærheten av. Jeg blir desverre ikke overrasket om han ødlegger ting for meg i fremtiden. Ett halvt år etter  jeg flyttet ut klarte han å ødlegge det lille forholdet ungene har til sin far, så nå er det texas med faren også. (Min ex er ikke far til ungene) Så akkurat nå har jeg nok to uvenner siden barnefar mener jeg er grunnen til at ungene ikke vil være med han, ikke ønsker han i bursdagen sin og ikke vil snakke med han. Jodds, livet er herlig, men ting blir bedre og egentlig har jeg og vi det ganske så bra. Det er bsre så mange humper i veien om dagen.

Anonymkode: d975c...aac

Han er uvenn fordi han dumpet deg. Samme med faren til barna dine.

Du sikkert liker ikke å bli dumpet.

Anonymkode: cbf2c...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan takler du dem? Er du redd dem skal ødelgge for deg en dag? 

Anonymkode: fffae...ad2

Øøøøh😳 

Redd for at de skal "ødelegge for meg en dag"? 

Der fins garantert en del mennesker som ikke liker meg. Har ingen illusjoner om at alle kan like en person. Så på den måten har jeg kanskje "uvenner".

Men det du spør om er litt fjernt - du lurer på om jeg har noen bitre og evige fiender som hater meg så intenst at de i årevis blir sittende og pønske ut en hevn de skal ta på meg, når de en vakker dag får meg i garnet? 

Tror vel helst at det er på såpeoperaer du finner sånne uvenner. Eller så er du rimelig paranoid.

Anonymkode: fe13c...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge har dette pågått mellom dere?

Anonymkode: fffae...ad2

Fysisk er det ganske nytt, like før årsskifte, men vi har flørtet et år tid og vist hverandre sakte hva vi tenker.

Anonymkode: 7eaca...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...