Gå til innhold

Hvor langt har din 1. Klassing kommet på skolen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skryt, skryt, skryt. «Alle» gjør 4.-5. og 6.- klasselekser, er superpopulære og megasosiale. 

Jeg tror faktisk flere her i denne tråden juger så det renner av dem.

Anonymkode: 3faed...172

Min gjør 1.klasselekser, men ligger foran alle i klassen ifølge lærer. Men han er hverken superpopulær eller megasosial, hjelper det? Han er dessuten ganske dårlig i fotball...

Anonymkode: 67605...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han leser og gjør enkle matteoppgaver og multismart 15 min i uka. Perfekt mengde lekser og god mestringsfølelse. 

Anonymkode: b3702...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De ser litt mye you tube og spiller litt mye om de har lært seg språk av dette. Men hey, who cares?

Anonymkode: 46ffb...c4a

Poenget ditt er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis. Som ungdomsskolelærer kan jeg bare konstanterer at etter førsteklasse går det jaggu nedover. 

Anonymkode: 929d6...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jente leser bra. Leser enkle bøker. Hun kan noe engelsk og ligger der hun skal i matte. I følge læreren hennes ligger hun langt fremme. Alikevel er hun på førsteklassenivå. Så det er nok ikke normalen at en stor del førsteklassinger har lekser fra 3.-5. klasse. Det er nok unntaket, ja.

Anonymkode: 79579...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skryt, skryt, skryt. «Alle» gjør 4.-5. og 6.- klasselekser, er superpopulære og megasosiale. 

Jeg tror faktisk flere her i denne tråden juger så det renner av dem.

Anonymkode: 3faed...172

Hjelper det om jeg forteller at storesøster har ADHD og har vedtak på 150 timer assistent? Og at skolen egentlig går ganske dårlig for det andre barnet mitt? Ekstremt lettet over at nummer tre trives og klarer seg veldig bra på skolen, selv om det må jobbes med det sosiale. Det jevner seg uansett ut om noen år, men akkurat nå er det godt at noe går bra :)

Anonymkode: 7ec8f...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan alle bokstavene. Hun kan å lese, trenger god tid. 

Av lekser har de nå et leksehefte hvor det som regel er to sider norsk, en side engelsk og en side norsk. Pluss egen leselekse. Her bruker de ikke lærebøker i 1.klasse, bare hefter. Bruker også noe iPad. 

Anonymkode: 45198...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lese, men lese og skrivelekser er et mareritt å gjennomføre. Er testet og er smart. Ligger et år eller to over jevnaldrende på evne - og modenhetstest, men det hjelper lite når han et så lite skolefaglig interessert. Utredet for mistanke om asperger. Har mest sannsynlig "bare adhd". Så smart unge. Tar alt lett. Men alt er en kamp hele tiden, og jeg har mange ganger lurt på om han vil klare å bruke de gode evnene sine, eller om alt annet vil komme i veien. Får tilpassede lekser og vi får heller ikke gjennomført lekser hver ukedag.

Anonymkode: 30373...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 23.06, Anonym bruker skrev:

Som vanlig skiller min gutt seg ut,han er litt umoden av seg og født sent på året. Han øver på å lese men er mange ord han ikke skjønner hva han har lest hvis det er litt lengre ord.Små enkelt ord leser han og skjønner hva han har lest,men er det en setning så skjønner han ikke etterpå hva setningen ble selv om det er enkle tekster som " Ole liker å badet". Da skjønner han alle ordene han har lest,men forstår ikke hva sammenhengen blir. Læreren skryter likevel av at han er flink til  å lese,å det er nok godt for sønnen min å høre hvertfall,kanskje han får litt bedre selvtillit da.

Han kan ikke alle bokstavene for så langt er de ikke kommet enda. Han kan skrive alle bokstavene men det ser ikke akkurat vakkert ut :P Perfeksjonisten i meg sliter med å ikke si noe :P 

Han syns + og - er vanskelig i matten enda. Men selv om han ikke er så skoleflink så gikk skolestart over all forventning,"alle" trodde det kom til å bli en katastrofe om han ikke fikk ett ekstra år i barnehagen. Men han har faktisk tilpasset seg skolehverdagen greit selv om han ligge litt bak de andre faglig sett.

 

Anonymkode: 478be...8c8

Herlig! Endelig en unge som høres normal ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Poenget ditt er?

Jeg regnet ikke med du tok det nei...

Anonymkode: 46ffb...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...