Gå til innhold

Jeg har hirsutisme og får stygge blikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Hår under armene og i skrittet er det som er NORMALT. Du har lest for mange ungpikeblader hvis du ikke har fått det med deg.

Anonymkode: 0eab2...2b2

Nei, det er feil. Det er NATURLIG med hår der, men ikke normalt lengre, ikke for kvinner. Før bodde vi også i huler, og vi var mer primitive på mange måter. Nå er stell og hygiene en del av oss, og det å fjerne hår for damer er nå en normal del av personlig pleie, på lik linje med kroppsvask.

Anonymkode: bbcac...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er feil. Det er NATURLIG med hår der, men ikke normalt lengre, ikke for kvinner. Før bodde vi også i huler, og vi var mer primitive på mange måter. Nå er stell og hygiene en del av oss, og det å fjerne hår for damer er nå en normal del av personlig pleie, på lik linje med kroppsvask.

Anonymkode: bbcac...0aa

Nei, det er det ikke. Om jeg har hår på tissen gjør det meg ikke uhygienisk.

 

Anonymkode: b6bab...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er det ikke. Om jeg har hår på tissen gjør det meg ikke uhygienisk.

 

Anonymkode: b6bab...b1c

Vel, det SER uhygienisk ut, og hår samler lukt. Selv om man vasker seg nok. Helt greit for meg om folk vil være hårete, men man kan da ikke forvente at alle synes det er pent/koselig? Det er naturlig med naken kropp også, det er ikke dermed sagt det er normalt og vanlig og akspetert å sprade rundt hvorsomhelst uten klær? Da måtte man også forventet å få stygge blikk pluss en hel del til... 

Anonymkode: bbcac...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, det SER uhygienisk ut, og hår samler lukt. Selv om man vasker seg nok. Helt greit for meg om folk vil være hårete, men man kan da ikke forvente at alle synes det er pent/koselig? Det er naturlig med naken kropp også, det er ikke dermed sagt det er normalt og vanlig og akspetert å sprade rundt hvorsomhelst uten klær? Da måtte man også forventet å få stygge blikk pluss en hel del til... 

Anonymkode: bbcac...0aa

Ifht bakterier er det mer hygienisk å ha hår i underlivet da det er der for å beskytte. 

Anonymkode: d662e...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns kroppshår er ekkelt.. Er en av de som også forbinder det med urenhet, dårlig hygiene! 

Men jeg har ei venninne med pcos, og forstår problemet.. Hun syns det er lite feminint med hår i ansiktet etc, så hun både shaver og bruker laser. Klart man må gjøre det litt oftere, og man får stive skjeggstubber i ansiktet :( Lite kult for en kvinne!!
Men igjen - får det deg til å føle deg vel, ja så ta det!! 
For det er faktisk ikke så delikat å se damer i bikini eller badedrakt med pels stikkende ut ved bikinilinjen.. Da får iallefall ikke jeg lyst til å bade. Ei heller lange hår under armene, hvor svetteperlene samler seg!

Bruk høvelen, det tar ikke mange minuttene :) 

Anonymkode: bf655...3c8

Du mener det er "faktisk" slik, som at det er en etterprøvbar objektiv sannhet? Er du virkelig så dum at du tror at din subjektive, kulturelt sanksjonerte synsing er et faktum?

Anonymkode: 8361a...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg syns kroppshår er ekkelt.. Er en av de som også forbinder det med urenhet, dårlig hygiene! 

Men jeg har ei venninne med pcos, og forstår problemet.. Hun syns det er lite feminint med hår i ansiktet etc, så hun både shaver og bruker laser. Klart man må gjøre det litt oftere, og man får stive skjeggstubber i ansiktet :( Lite kult for en kvinne!!
Men igjen - får det deg til å føle deg vel, ja så ta det!! 
For det er faktisk ikke så delikat å se damer i bikini eller badedrakt med pels stikkende ut ved bikinilinjen.. Da får iallefall ikke jeg lyst til å bade. Ei heller lange hår under armene, hvor svetteperlene samler seg!

Bruk høvelen, det tar ikke mange minuttene :) 

Anonymkode: bf655...3c8

Altså, jeg er litt som deg. Syns synlig kroppshår er udelikat og jeg går aldri lettkledd uten å ha barbert synlige områder. 

Men jeg har full forståelse for at andre velger noe annet, fordi det er ikke alltid som du sier. "Det tar ikke mange minuttene". Jo, det gjør det. Her tar det fra 20 minutter til en halvtime om det er lenge siden siste barbering. Skulle ønske kroppspråk falt like naturlig for meg som for HI. Det hadde spart meg for mye tid og strømregning. 

Anonymkode: 2691d...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ifht bakterier er det mer hygienisk å ha hår i underlivet da det er der for å beskytte. 

Anonymkode: d662e...aad

Tja, jeg får sopp om jeg ikke barberer, fordi håret gjør det klamt der. Så for meg så både ser og fungerer alt bedre uten håret. Jeg er ikke helt glattbarbert foran, med velstelt.

Anonymkode: bbcac...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men det er lite pent med dotter under armene og pels nedentil. Koster ikke så mange krefter å dra høvelen under armen når du dusjer. Syns likevel at folk (kvinner) må få se ut som de vil, og hadde aldri sunket så dypt at jeg hadde kikket rart eller stygt på de som velger å være slik. 

Anonymkode: 33829...cab

Sorry, men pelsen nedentil er der av en grunn.

Anonymkode: 701c8...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel, det SER uhygienisk ut, og hår samler lukt. Selv om man vasker seg nok. Helt greit for meg om folk vil være hårete, men man kan da ikke forvente at alle synes det er pent/koselig? Det er naturlig med naken kropp også, det er ikke dermed sagt det er normalt og vanlig og akspetert å sprade rundt hvorsomhelst uten klær? Da måtte man også forventet å få stygge blikk pluss en hel del til... 

Anonymkode: bbcac...0aa

Men det er inne i ditt hode. Det trenger ikke vi andre bry oss med.

Jeg driter i om du synes det er fint eller ikke. Jeg forventer normal folkeskikk og dermed at du oppfører deg normalt. Sprade naken omkring hvor som helst kan ikke sammenlignes med å ikke barbere bikinilinjen. Skjønner du ikke det er du ikke helt normalt utstyrt i topplokket.

Det er forøvrig MER hygienisk med hår enn uten.

Anonymkode: b6bab...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å barbere hele kroppen min tar i alle fall over en halvtime så jo det tar mange minutter. I tillegg får jeg inngrodde hår og sår av det, og det blir aldri 100 % bra.

Hvordan er det med menn som ikke barberer seg da? Det er det jo ganske mange av. Får du ikke lyst til å bade hvis du ser en mann med hår under armene eller på leggene heller? Eller er det også for uhygienisk?

Anonymkode: ca4fd...296

Det er ikke enten glattbarbert eller full huleboer.

Det går an å trimme det og da får du heller ikke inngrodde hår.

Anonymkode: 0a4ce...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men det er inne i ditt hode. Det trenger ikke vi andre bry oss med.

Jeg driter i om du synes det er fint eller ikke. Jeg forventer normal folkeskikk og dermed at du oppfører deg normalt. Sprade naken omkring hvor som helst kan ikke sammenlignes med å ikke barbere bikinilinjen. Skjønner du ikke det er du ikke helt normalt utstyrt i topplokket.

Det er forøvrig MER hygienisk med hår enn uten.

Anonymkode: b6bab...b1c

Sorry, men når folk begynner kalle folk dumme er det fordi de ikke har noen fornuftige argumenter...

Anonymkode: bbcac...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som mener kroppshår er uhygienisk; tenker dere det samme om menn?

Anonymkode: d8be2...5cb

Men menn trimmer og barberer da også hår...? Ikke så mye under armene kanskje men andre steder.

Anonymkode: bbcac...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sorry, men når folk begynner kalle folk dumme er det fordi de ikke har noen fornuftige argumenter...

Anonymkode: bbcac...0aa

Nei, men av og til reflekterer det dem de diskuterer med. Nivået på «æsj hår er ekkelt, det er en vedtatt sannhet og å ha hår under armene er helt likt som å forvente at det er greit å sprade naken i offentlighet» er bare så labert. 

Anonymkode: b6bab...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men menn trimmer og barberer da også hår...? Ikke så mye under armene kanskje men andre steder.

Anonymkode: bbcac...0aa

Hvor mange menn trimer hår på ben og under armer? Alle menn er da uhygieniske foruten svømmere, stupere og proffe syklister.

Anonymkode: b6bab...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor mange menn trimer hår på ben og under armer? Alle menn er da uhygieniske foruten svømmere, stupere og proffe syklister.

Anonymkode: b6bab...b1c

*trimmer

Anonymkode: b6bab...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, men av og til reflekterer det dem de diskuterer med. Nivået på «æsj hår er ekkelt, det er en vedtatt sannhet og å ha hår under armene er helt likt som å forvente at det er greit å sprade naken i offentlighet» er bare så labert. 

Anonymkode: b6bab...b1c

Jeg har ikke skrevet æsj noe sted. Og når noen argumenterer med at noe er normalt eller naturlig så går det an å påpeke at for om noe er naturlug er det ikke nødvendigvis sosialt akseptert. I tilfelle du ikke har fått det med deg er det DU som senker standarden på denne diskusjonen. 

Anonymkode: bbcac...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bare følte du måtte beklage til de som er hårete? Hvem nedverdiget først da om jeg tør spørre?

Anonymkode: b6bab...b1c

For ei surmaga megge du er! Skjønner godt folk ser rart på deg, men det er nok heller oppførselen din det er noe galt med. Du ønsket kun å lage bråk med denne tråden, det kommer jo tydelig frem etterhvert som du svarer. 

Det kommer vel ikke som noen overraskelse på deg at folk flest ikke synes det er særlig delikat med hårete kvinner? Da hadde jo flere gått rundt slik, men det er sjeldent de dukker opp. 

I tillegg hopper du glatt over delen i første innlegget mitt hvor jeg skriver at folk må gå som de vil, men du velger å angripe på en nedverdigende måte tilbake hvor du helt ut av ingenting antar at jeg glattbarberer meg. Du er jo ikke det spor bedre selv! 

 

Anonymkode: 33829...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange menn trimer hår på ben og under armer? Alle menn er da uhygieniske foruten svømmere, stupere og proffe syklister.

Anonymkode: b6bab...b1c

Jeg har ikke vært sammen med noen menn som ikke trimmer busken feks. 

Anonymkode: bbcac...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så ditt klamme barberte skritt med fukt er mer delikat? 

Er det ekkelt med hår på hodet? Burde vi skinne oss også? Hva med hår på armene? Bør gutta også barbere seg? Hvorfor er kvinnehår eklere enn mannehår? 

Som jeg har sagt over, det er ikke mangel på tid som hindrer meg i å snaue beveren. Det er bare mer behagelig med pels enn kaktus. Om du synes det er ekkelt bryr meg midt i det analblekede brunøyet ditt.

Anonymkode: b6bab...b1c

Det er ikke hår som er ditt største problem......

Anonymkode: 17415...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du får mange lange blikk fordi du bare skiller deg litt ut pga mer hår. Jeg tror definitivt IKKE folk føler avsky. 

Jeg ville i hvert fall aldri tenke at du var noe annet enn enn helt normal kvinne med en normal kropp, og mer hår enn vanlig. 

Jeg har et stort, synlig arr som jeg glemmer at er der. Folk glor litt noen ganger og da lurer jeg på om jeg er full av syltetøy eller noe... 

 

Anonymkode: 47612...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke hår som er ditt største problem......

Anonymkode: 17415...294

Nei, det er åpenbart at hår er ditt største problem.

Anonymkode: b6bab...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 11.45, Anonym bruker skrev:

Å barbere hele kroppen min tar i alle fall over en halvtime så jo det tar mange minutter. I tillegg får jeg inngrodde hår og sår av det, og det blir aldri 100 % bra.

Hvordan er det med menn som ikke barberer seg da? Det er det jo ganske mange av. Får du ikke lyst til å bade hvis du ser en mann med hår under armene eller på leggene heller? Eller er det også for uhygienisk?

Anonymkode: ca4fd...296

Menn med hår på leggene føler jeg blir noe ganske annet :-) Men jo, min samboer shaver både bryst, armhuler og skritt.. Deilig og glatt :)

Anonymkode: bf655...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 0.55, Anonym bruker skrev:

Du hadde ikke dødd av å trimme dotten da! Og hår under armene er jo motbydelig!

Anonymkode: 852c1...1a6

Hvorfor er hår under armene motbydelig på kvinner og ikke menn?  -og jo, det hadde krevd mye av meg og trimme dotten. Jeg er operert i nakke og rygg, og stiv som et spett. Jeg har ikke overskudd til å frisere hele kroppen flere ganger i uken. Den tiden benytter jeg heller med ungene. 

Dessuten... Hadde sett rart ut med velfrisert dott og ragg bak lår og legger? 

Hår er naturlig ikke pest...

HI

Anonymkode: 37259...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...