Gå til innhold

Sykepleier og alenemor


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er nå gravid og har termin i juli. Jeg har veldig lyst til å begynne på sykepleierutdanningen etter barne mitt har begynt i barnehagen. Jeg er nå alenemor til mitt første barn i en alder av 19, og har egentlig ikke noen som kan passe på barne mitt. Jeg lurer derfor på hvordan der er i forhold til utdanningen sine skoletiden og barnehagen og spesielt i forhold til praksis.

- Er det lurere og ta deltidsutdanning?

- Og hva er alle forskjellene på det og heltid?

- Og hvor lange er skoledagene?

- Og hvor mye vil man få i eventuell støtte hvis barnefar ikke har inntekt?

Mvh ei som virkelig er i tvil

Anonymkode: 0202b...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok sykepleierutdanningen som alenemor for noen år siden. 

Jeg ville gått for heltid. Du må uansett ut i praksis med fulle dager så like greit å bli ferdig på tre år. 

Skoledagene første året var mye teori fra kl 08.30-15.00. Noe gruppearbeid hvor man kan styre dagene selv. 

Når jeg var i praksis begynte jeg ofte kl 07 og var ferdig kl 15. Eller 7.30-15.30. Forskjellig fra sted til sted.

Jeg fikk OS, barnetrygd, bostøtte og barnebidrag. Jobbet også alle helger barnet var på samvær hos far.  Og innimellom tok jeg nattevakter når barnet sov hos min venninne. 

Jeg samarbeidet med en venninne som studerte medisin. Hun hadde et sønn på 1 år og mitt barn var 5 år. Vi passet hverandres unger slik at vi skulle få gjennomført utdannelsen og praksisperioder.  Mine foreldre bisto ved sykdom. 

Har du noen å støtte deg til? Det er vanskelig å gjennomføre om man ikke har noen å lene seg på. Den ene praksisperioden måtte jeg ut av døra 05.30 og var hjemme kl 17.30 i 8 uker.  Jeg var så uheldig å fikk praksisplass utenfor byen. Leverte da min datter til min  venninne(hun bodde i samme gate som meg) 5.30 om morgenen og hun fulgte til SFO når hun leverte sin sønn i barnehagen. 

Det var litt av en kabal 😃

Anonymkode: d4a7e...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...