Gå til innhold

Mamma og pappa har kjøpt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Det er ikke hundefolkene som er gal i denne tråden, men en del av de andre som ikke forstår at hunden er en del av familien!" 

...akkurat der mistet du meg - i lys av at noen faktisk mener hunden er familiemedlem MER enn broren/søsteren deres! Hvem sa du var gale, sa du? 

Anonymkode: 101a0...a7a

Hvor står det? For nå legger du ord i munnen på meg som absolutt ikke stemmer! 

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hva noen måtte mene, så er det vel en mor og en far som eier denne hytta og som med det har bestemt at barna deres skal bruke den. Det er vel ikke en debatt om hbem av søsknene som bestemmer og hvem de mener skal få bruke hytta. Jeg vil tro at foreldrene har et ønske om at alle barna skal kunne bruke den og de vil antakelig ikke utestenge et av barna fordi de andre har hund. Hadde et av mine barn hatt allergi, så hadde jeg ikke skaffet hund til de andre og hadde vi hatt hund og et av barna ble allergiske, så hadde jeg selvsagt kvittet med meg hunden. Hvis foreldrene skal kjøpe et sted alle kan benytte og et av barna (det er ikke sånn at kjærligheten til barna forsvinner fordi de er voksne) ikke tåler hund, så ville de utestengt er barn ved å tillate hund. 

Mange foreslår å selge hytta og dele pengene på søsken, men det er da foreldrenes penger og de må ikke dele med noen av de kverulante og sutrete barna sine. Hadde mine barn oppført seg som dette i voksen alder, så hadde jeg brukt opp alle penger mens jeg var i live, så kunne de gneldre om hunder inn i den store evighet. Dyrene til barna mine er ikke en prioritet i livet mitt. De må vike og så får barna som synes det er urettferdig sutre så mye de vil

Anonymkode: 526e5...7a5

Ja og da blir det som jeg har sagt mange ganger at hytten blir for foreldrene og det ene søskenet. De tre andre kommer sannsynligvis til å ikke benytte den da de ikke ønsker å dra på hyttetur uten hunden, og det vil ikke forandres selvom noen mener at det er feil valg. Dere kan argumentere om at de med hund har et valg og det har de, men de fleste hundeeiere ville valgt vekk en hytte hvor hunden ikke kan være med. Uansett hvordan dette argumenteres så er realiteten at man har ett søsken som ikke kan være med sine tre andre søsken, og familieidyllen for foreldrene vil aldri bli oppfylt. Dette er en realitet og foreldrene må velge hvem som skal benytte hytten. Det blir enten det ene barnet, eller de tre andre ungene.

Anonymkode: 8877f...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja og da blir det som jeg har sagt mange ganger at hytten blir for foreldrene og det ene søskenet. De tre andre kommer sannsynligvis til å ikke benytte den da de ikke ønsker å dra på hyttetur uten hunden, og det vil ikke forandres selvom noen mener at det er feil valg. Dere kan argumentere om at de med hund har et valg og det har de, men de fleste hundeeiere ville valgt vekk en hytte hvor hunden ikke kan være med. Uansett hvordan dette argumenteres så er realiteten at man har ett søsken som ikke kan være med sine tre andre søsken, og familieidyllen for foreldrene vil aldri bli oppfylt. Dette er en realitet og foreldrene må velge hvem som skal benytte hytten. Det blir enten det ene barnet, eller de tre andre ungene.

Anonymkode: 8877f...693

De har et valg. De tre søsknene kan velge hund fremfor søsken. Eller de kan velge søsken. For meg er valget enkelt, og ja jeg har husdyr selv.  Det er den eneste realiteten her.

Helt idiotisk at det i det hele tatt er et valg. Så forskudd har verden blitt. 

Anonymkode: b9cf0...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud, da. Hunden kan jo være med på fjellet. Men hvorfor MÅ den sove inne...?

Anonymkode: 101a0...a7a

Fordi jeg har liten lyst til å stenge bikkja mi ute i 15 minus 15-16 timer i døgnet, er det en rase som ikke tåler kulde heller vil det garantert være dyreplageri. Altså, enten drar jeg på ei hytte hvor bikkja kan være inne som en del av familien, eller så drar jeg ikke, så greit er det!

Hadde det vært eget hunderom hadde det gått helt fint, null problem med det, men da hadde jeg nok tilbringt mesteparten av tiden der.

Anonymkode: 95f71...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kvitter seg med bikkja hvis man har nære familiemedlemmer som blir syke av den!

Anonymkode: 3b35d...6a8

Det hadde ikke jeg gjort, med mindre det var min mann eller barn

Anonymkode: 03606...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man kvitter seg med bikkja hvis man har nære familiemedlemmer som blir syke av den!

Anonymkode: 3b35d...6a8

Det gjør man selvfølgelig ikke, hvis da ikke den hyperallergiske er en del av husstanden.

Rareste tråden jeg har lest på lenge. Opp-ned landet DIB. Og det kommer fra meg som er over gjennomsnittet opptatt av gode familieforhold og bare sånn halvveis interessert i hunden i huset.

Dessuten er jeg snart 50 og har aldri hørt om dødelig anafylaktisk reaksjon på hund. Fint hvis noen kan dokumentere hvis det har skjedd.

Ser at flere i tråden argumenterer for at det bare er å kvitte seg med bikkja(avlive/omplassere?). Hunder er ikke viktigere enn mennesker bla bla. Og det er jo sant.

Men tenker dere ikke på at det er et stort inngrep i livene til fex barn i de tre andre familiene å "kvitte seg" med hunden. Greit at dere hater hunder, men kan dere ha såpass empati at dere kan sette dere inn i at det vil bli en sorg/traume for barna fex? Det er sant som min kloke mor sa: De som ikke liker dyr liker heller ikke mennesker.

Endret av Hjertefru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hjertefru skrev:

Det gjør man selvfølgelig ikke, hvis da ikke den hyperallergiske er en del av husstanden.

Rareste tråden jeg har lest på lenge. Opp-ned landet DIB. Og det kommer fra meg som er over gjennomsnittet opptatt av gode familieforhold og bare sånn halvveis interessert i hunden i huset.

Dessuten er jeg snart 50 og har aldri hørt om dødelig anafylaktisk reaksjon på hund. Fint hvis noen kan dokumentere hvis det har skjedd.

Eneste opp ned her er at man setter hunden foran familie. Din søster eller bror har vært en del av husstanden siden du ble født. Så velger du en annen dyreart foran eget familie? 

Ja, det finnes mennesker som ikke får puste i nærheten av enkelte dyr. Jeg er gift med en av de. 

Anonymkode: b9cf0...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hjertefru skrev:

Det gjør man selvfølgelig ikke, hvis da ikke den hyperallergiske er en del av husstanden.

Rareste tråden jeg har lest på lenge. Opp-ned landet DIB. Og det kommer fra meg som er over gjennomsnittet opptatt av gode familieforhold og bare sånn halvveis interessert i hunden i huset.

Dessuten er jeg snart 50 og har aldri hørt om dødelig anafylaktisk reaksjon på hund. Fint hvis noen kan dokumentere hvis det har skjedd.

Ser at flere i tråden argumenterer for at det bare er å kvitte seg med bikkja(avlive/omplassere?). Hunder er ikke viktigere enn mennesker bla bla. Og det er jo sant.

Men tenker dere ikke på at det er et stort inngrep i livene til fex barn i de tre andre familiene å "kvitte seg" med hunden. Greit at dere hater hunder, men kan dere ha såpass empati at dere kan sette dere inn i at det vil bli en sorg/traume for barna fex? Det er sant som min kloke mor sa: De som ikke liker dyr liker heller ikke mennesker.

De fleste foreslår ikke omplassering eller avlivning. De fleste foreslår å bruke litt empati og en smule kreativitet for å kunne være på hytten uten hund. Det at du ikke har hørt om alvorlige reaksjoner på hund betyr vel ikke at det ikke finnes. 

Tror du denne alvorlige allergien er en inngripen i allergikerens liv? Tror du den har vært nødt til å ommøblere livet sitt? Hadde det vært trivelig å i samme slengen si farvel til søsken fordi de prioriterer hund? Synd for deg at du er syk, men jeg vil bruke hytten og bryr meg ikke om det ekskluderer deg? Takk og farvel. Nestekjærlighet.

Jeg har hatt hund. Veldig koselig og mye ansvar. Ellers liker jeg ingen dyr, men mener at dyr også skal behandles godt. Derimot liker jeg mennesker. Det høres det jo ikke ut som du og luten gjør med mindre de er like entusiastiske for bikkjene deres som dere selv er. 

Anonymkode: fa277...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har et valg. De tre søsknene kan velge hund fremfor søsken. Eller de kan velge søsken. For meg er valget enkelt, og ja jeg har husdyr selv.  Det er den eneste realiteten her.

Helt idiotisk at det i det hele tatt er et valg. Så forskudd har verden blitt. 

Anonymkode: b9cf0...d55

Det er sett fra din subjektive vurdering, veldig mange er uenig med deg i den vurderingen. For meg hadde eneste mulighet vært å ikke bruke hytten, og mitt forhold til søskenet som har allergi ville blitt veldig begrenset pga allergien. Forøvrig har man ikke et valg hvis man allerede har hund når vedkommende ble allergisk, å si at det er et valg hadde kun vært reelt hvis man kjøpte hund etter at allergien ble påvist. 

Anonymkode: 8877f...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er sett fra din subjektive vurdering, veldig mange er uenig med deg i den vurderingen. For meg hadde eneste mulighet vært å ikke bruke hytten, og mitt forhold til søskenet som har allergi ville blitt veldig begrenset pga allergien. Forøvrig har man ikke et valg hvis man allerede har hund når vedkommende ble allergisk, å si at det er et valg hadde kun vært reelt hvis man kjøpte hund etter at allergien ble påvist. 

Anonymkode: 8877f...693

Hvordan kan du la forholdet ditt til søskenet ditt bli begrenset pga allergi? Altså, hvordan lar det seg gjøre?

Anonymkode: 8882d...8b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du la forholdet ditt til søskenet ditt bli begrenset pga allergi? Altså, hvordan lar det seg gjøre?

Anonymkode: 8882d...8b6

Veldig enkelt. Jeg har en livsstil som ikke er forenelig med å være sammen med mitt søsken hvis min søster hadde vært allergisk og da hadde vi ikke feriert sammen, vi hadde ikke dratt på hytteturer sammen, og vi hadde nok kun sett hverandre i bursdager og familieselskap. Det er ikke slik at blodsbånd trumfer hvordan jeg ønsker å leve mitt liv.

Anonymkode: 8877f...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan kan du la forholdet ditt til søskenet ditt bli begrenset pga allergi? Altså, hvordan lar det seg gjøre?

Anonymkode: 8882d...8b6

Hvis man bor langt fra hverandre skjønner jeg det. Hvis min søster var allergisk og av den grunn ikke kunne komme inn til meg så ville jeg prioritert å besøke henne der hun bor. Evt kunne hun kommet til meg så vi fikk gått en skitur eller skogstur samnen osv.

Hundeeierne er jo nødt til å få ta med hunden på den hytta om de skal bruke den. Da må de bare bli enige om oppbevaring av hunden. Sette inn en dør utenfra inn til det ene soverommet e.l. 

Anonymkode: f3a3b...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er sett fra din subjektive vurdering, veldig mange er uenig med deg i den vurderingen. For meg hadde eneste mulighet vært å ikke bruke hytten, og mitt forhold til søskenet som har allergi ville blitt veldig begrenset pga allergien. Forøvrig har man ikke et valg hvis man allerede har hund når vedkommende ble allergisk, å si at det er et valg hadde kun vært reelt hvis man kjøpte hund etter at allergien ble påvist. 

Anonymkode: 8877f...693

Jo, det er ditt valg at du ikke vil skaffe hundepass en gang i blant så du også kan bruke hytta. 

Anonymkode: 89c00...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er ditt valg at du ikke vil skaffe hundepass en gang i blant så du også kan bruke hytta. 

Anonymkode: 89c00...f6b

Det er din mening, jeg har en helt annen vurdering angående den saken.

Anonymkode: 8877f...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hjertefru skrev:

Det gjør man selvfølgelig ikke, hvis da ikke den hyperallergiske er en del av husstanden.

Rareste tråden jeg har lest på lenge. Opp-ned landet DIB. Og det kommer fra meg som er over gjennomsnittet opptatt av gode familieforhold og bare sånn halvveis interessert i hunden i huset.

Dessuten er jeg snart 50 og har aldri hørt om dødelig anafylaktisk reaksjon på hund. Fint hvis noen kan dokumentere hvis det har skjedd.

Ser at flere i tråden argumenterer for at det bare er å kvitte seg med bikkja(avlive/omplassere?). Hunder er ikke viktigere enn mennesker bla bla. Og det er jo sant.

Men tenker dere ikke på at det er et stort inngrep i livene til fex barn i de tre andre familiene å "kvitte seg" med hunden. Greit at dere hater hunder, men kan dere ha såpass empati at dere kan sette dere inn i at det vil bli en sorg/traume for barna fex? Det er sant som min kloke mor sa: De som ikke liker dyr liker heller ikke mennesker.

Syns du denne tråden er noe godt eksempel på at dyreglade folk liker mennesker, altså...?!? Syns den heller eksponerer at de som liker dyr aller best, gjerne går over lik hvis bare hunden er fornøyd! 

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er din mening, jeg har en helt annen vurdering angående den saken.

Anonymkode: 8877f...693

Du mener at det ikke er et valg, altså? At det er en tvang? 

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er din mening, jeg har en helt annen vurdering angående den saken.

Anonymkode: 8877f...693

For en underlig uttalelse. 

Anonymkode: 235fd...4cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det hadde ikke jeg gjort, med mindre det var min mann eller barn

Anonymkode: 03606...1b8

Hadde ikke jeg heller. Det er jo kun dem jeg bor sammen med.

Men jeg hadde likevel ikke insistert på å ta hunden med til steder der dens nærvær kunne skade andre.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor står det? For nå legger du ord i munnen på meg som absolutt ikke stemmer! 

Anonymkode: ba9c9...ba2

Nei, jeg klippet det ut av ditt eget innlegg. Det er et direkte sitat.

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg klippet det ut av ditt eget innlegg. Det er et direkte sitat.

Anonymkode: 101a0...a7a

Og hvor står det at hunden er MER et fam.medlen?? Det har jeg aldri sagt!!

Anonymkode: ba9c9...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fordi jeg har liten lyst til å stenge bikkja mi ute i 15 minus 15-16 timer i døgnet, er det en rase som ikke tåler kulde heller vil det garantert være dyreplageri. Altså, enten drar jeg på ei hytte hvor bikkja kan være inne som en del av familien, eller så drar jeg ikke, så greit er det!

Hadde det vært eget hunderom hadde det gått helt fint, null problem med det, men da hadde jeg nok tilbringt mesteparten av tiden der.

Anonymkode: 95f71...89f

Men da kommer du jo bare når det er fint vær og ok temperaturer, da. 

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor står det at hunden er MER et fam.medlen?? Det har jeg aldri sagt!!

Anonymkode: ba9c9...ba2

Nei, hvis du leser innlegget mitt så ser du at jeg aldri har lagt deg de ordene i munnen heller. 

I lys av at noen (ikke nødvendigvis du) ser på hunden som mer familiemedlem enn søsken (vil heller gå glipp av samvær med søsken enn samvær med hund) så har jeg mine ord i behold: hundemenneskene er de gærneste her. (Og du den mest hårsåre blant dem.)

Anonymkode: 101a0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er sett fra din subjektive vurdering, veldig mange er uenig med deg i den vurderingen. For meg hadde eneste mulighet vært å ikke bruke hytten, og mitt forhold til søskenet som har allergi ville blitt veldig begrenset pga allergien. Forøvrig har man ikke et valg hvis man allerede har hund når vedkommende ble allergisk, å si at det er et valg hadde kun vært reelt hvis man kjøpte hund etter at allergien ble påvist. 

Anonymkode: 8877f...693

Det er ikke min subjektive mening, det er ren biologi. Din mulighet blir ikke begrenset, du velger et annet vesen foran eget kjøtt og blod og legger din egen begrensning. 

På tide å skru av disneyfilmen og bli voksen. 

Anonymkode: b9cf0...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎01‎.‎2018 den 10.20, Anonym bruker skrev:

Det er en ENORM forskjell på å møte noen med hundehår på de nyvaskede klærne sine, og det å være på en hytte en hund har neddynket i spytt, flass og pels. Det tar kun noen timer før det er hund "overalt". Hunden er tross alt primæropphavet til allergenene. Stor forskjell på primær- og sekundær eksponering for allergener. 

At det ikke hjelper å vaske etter en hund som har feriert på en hytte i 3 dager betyr ikke noe annet enn at det gjelder også dem som kan omgås folk med 40 hundehårstrå på gensereb sin. Det blir veldig mange flere allergener overalt når hunden selv er tilstede for å spre dem.

Anonymkode: d3312...1ea

Jeg mente ikke noe annet jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...