Gå til innhold

Gravid å usikker på hvordan familien tar det.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg og sambo har vært sammen nå i 8 mnd og vi er gravid i uke 6 noe begge er veldig glad for men vi er usikker på hvordan familien tar det. 

Vi har kjent hverandre i 10 år, men først i fjor vi fant ut at vi var mer en venner. Vi har omtrent bodd med hverandre siden mai. 

Jeg har ett barn fra før på 3 år, han har ingen. 

Sist gang hadde jeg vært i et forhold i 5 år før vi fikk barn. 

Så gruer meg veldig til å fortelle familien hans det og min egen far. 

Hva hadde dere gjort? Hvordan hadde dere sagt det? 

Anonymkode: aab26...ea8

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er du usikker på hvordan familiene deres vil ta det? 

Anonymkode: c8b23...49c

Fordi vi har vært sammen så kort. 

Og fordi jeg har et barn fra før med en annen. 

Og fordi han selv har han gruer seg til å fortelle foreldrene sine det. 

Begge har jobb, han fast jobb 100% 

jeg er student og jobber 40-50% ved siden av. Så økonomien var er bra, bil uten lån, vi har vært på ferie sammen både med og uten treåringen 😊 men vi mangler å kjøpe leilighet selvom vi har spart en del i egenkapital så vil vi ikke flytte for langt ut på landet. Bor ganske nært Oslo nå. 

Vi er 26 begge to. 

Så bare redd for reaksjonen 

Anonymkode: aab26...ea8

Lenke til kommentar

Det er jo også fullt mulig at de kommer til å syns det er kjempehyggelig 😊 og så koselig at dere har kjent hverandre så lenge og nå ønsker å være kjærester og få et barn sammen 😊

Lenke til kommentar

Jeg hadde vært sammen med min nåværende mann i 6mnd når vi kjøpte vår første bolig sammen, og jeg ble gravid rett etterpå. Var litt spent på mottagelsen, men alle ble glad :) Vi var da 28år og jeg hadde møtt han for første gang 1-2mnd før vi ble kjærester.

Nå har vi vært sammen i 7år, kjøpt vårt 2. hus, og fått vårt 2. barn nettopp... 😅 Vet man hva man vil ha, eller rettere sagt hva man ikke vil ha, og finner partneren så kan det gå veldig fint. Anbefaler parterapi pro aktivt. Vi hadde godt av det etter at første ble født, for vi innså at vi måtte lære litt mer om hverandre og forventningene til forholdet. 

Anonymkode: d783b...593

Lenke til kommentar
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde vært sammen med min nåværende mann i 6mnd når vi kjøpte vår første bolig sammen, og jeg ble gravid rett etterpå. Var litt spent på mottagelsen, men alle ble glad :) Vi var da 28år og jeg hadde møtt han for første gang 1-2mnd før vi ble kjærester.

Nå har vi vært sammen i 7år, kjøpt vårt 2. hus, og fått vårt 2. barn nettopp... 😅 Vet man hva man vil ha, eller rettere sagt hva man ikke vil ha, og finner partneren så kan det gå veldig fint. Anbefaler parterapi pro aktivt. Vi hadde godt av det etter at første ble født, for vi innså at vi måtte lære litt mer om hverandre og forventningene til forholdet. 

Anonymkode: d783b...593

Så bra😊 hva sa familiene deres? 

Takk for tipset deg kan kanskje være en ide for oss også😊

Anonymkode: aab26...ea8

Lenke til kommentar

Annonse

1 time siden, Evaly skrev:

Det er jo også fullt mulig at de kommer til å syns det er kjempehyggelig 😊 og så koselig at dere har kjent hverandre så lenge og nå ønsker å være kjærester og få et barn sammen 😊

Vi får håpe på det 😊 

hadde vært fint om alle ble like glad som oss😊 

 

Anonymkode: aab26...ea8

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det går helt sikkert fint 😊 Vi hadde kortere tid samen før vi ble gravide. Men alle tok det veldig fint og gleder seg med oss. Kan hende de tenker at det er for tidlig, men vi har ikke fått negative kommentarer vert fall 😊 

Anonymkode: 801b8...ab6

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...