Gå til innhold

Vil du dele dine beste matsparetips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har gått litt mye penger, så nå må vi knipe inn. Ønsker alle sparetiåps ang mat, både når det gjelder innkjøp og matlaging :)

Anonymkode: 5c6ed...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Havregryn, supper fra Toro til middag, vegetarmat, poteter, billige fiskekaker, få pålegg i kjøleskapet om gangen, droppe ring som avokado og mye utvalg av grønnsaker (mitt største offer). Osv:-) 

Anonymkode: d99c5...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last nes mattilbud appen og kjøp mye ved bra tilbud.

Dropp unødvendige varer som juice.

Kjøp frys om du bare har den som følger med kjøleskapet. Jeg har 2 frysere. Bakte nylig 100 boller og 10 brød. Kjøpte 10 Grandiosa i priskrigen  for å nevne noe.

Anonymkode: 85a8b...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag vanlig norsk mat, kjøttkaker etc lag fra bunnen. 

Kjøttkaker i brunsaus med potet og gulerot

fiskegrateng med raspet gulerot

lapskaus

Kokt fisk

planlegg uken slik at du bruker opp det du kjøper.

 

Pålegg

ost 1 type

syltetøy

2 sorter pølsepålegg 

grønnsaker

du trenger ikke 10 forskjellige pålegg 

Anonymkode: 3fcaa...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag enkel mat fra bunnen.

Spis mindre kjøtt og velg billige kjøttyper.

Spis deg ut av fryseren. 

Et eksempel på veldig billig middag er ertesuppe med salt kjøtt og hjemmelaget flattbrød. En svineknoke koster som regel ca 50 kr (i høst betalte jeg under 30 kr stykket på tilbud). En eske gule erter koster ca 5 kr. Legg på en kilo gulrøtter, en kilo poteter og litt mel så trenger du ikke stort mer til omtrent 8 personer. Det blir ikke mer enn 10-12 kroner per person. Mange andre retter kan også bli veldig billige ved å bruke bare romlige ingredienser.

Anonymkode: 68827...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller frysen med pizzasnurrer, fylte horn, lager hjemmelaga pizza og fryser ned og. Pølsesnurrer. Rundstykker, brød, Hver lørdag har jeg bakedag. 

Kjøper alltid mye på salg, ser alltid etter utgått mat i butikker. 

Når jeg kjøper frysevarer, skriver jeg en lapp om alt som befinner seg i frysen og henger på kjøleskapet, så planlegger jeg middag ut i fra den. 

Rema1000 har god bacon i frysedisken som holder lenge. 

Kjøper alltid inn noen grytepakker som jeg har liggende, lasagne, 3-4 kjøttdeiger, 3-4 frossen pizza, billig svinekjøtt på rema, billig biff på kiwi, billig spekeskinke på kiwi, og mårepølse☺️tacolefser, salat, frukt, leverpostei (den store) fiskeboller, grøtris har jeg alltid stående i skapet. Kylling på kiwi er også billig, der kan du lage salat osv. Fiskepudding. Fiskekaker. 

Pomefri er billig om du kjøper kiwi eller rema sitt merke. Den er stor og. 

Billige pølser på kiwi som du kan lage pølsegrateng av, Coop si oppskrift er fantastisk god 😍 der har vi middag i 2 dager (familie på 5)

 

 

Anonymkode: 0f07a...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...