Gå til innhold

Hvilket kredittkort har du og hva vil du anbefale?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil anbefale å droppe hele kredittkortet.. 

Anonymkode: b0307...d3c

Der er jeg uenig. Hvis kredittkort brukes på en gjennomtenkt måte så er kredittkort smart å ha til f.eks netthandel. Bruker man vanlig visa på netthandel og blir svindlet er prosessen med å få igjen pengene betraktelig vanskeligere enn hvis det samme skjer ved bruk av kredittkort.

Selv har jeg DNB Saga masterkort og jeg bruker dette omtrent til alle kortbetalingen. Man har 45 dager på å betale den utestående summen før renter begynner å løpe. Jeg betaler alltid alt før rentene løper så bruken koster meg ingenting. Men det er viktig å ha så god kontroll på økonomien at man betaler kredittkortet før rentene begynner å løpe. 

Anonymkode: 8e5a1...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man kontroll på økonomien og eget forbruk er kredittkort helt supert.

vi bruker kun kredittkort, og rører ikke lønnskontoen i det hele tatt. Bruker pengene på lønnskontoen til å betale kredittkortregningen. 

Vi bruker bank norwegian, og da samler vi cash points hos norwegian på alt vi kjøper. Vi samler nok poeng til 1-2 flyturer for hele familien i året.

Anonymkode: 86b91...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trumf visa til all mathandel på kiwi og andre butikker som støtter trumf. Og så bruker jeg norwegian card til mye annen handel. Sparer ganske betydelige summer i trumf og norwegian reward poeng. Som igjen kan brukes på turer/ferie osv. 

Kredittkort er helt genialt dersom man har kontroll på økonomien og bare utnytter fordelene. Jeg betaler før eller ved forfall hver måned. Benytter aldri selve kreditten, men nyter godt av fordelene.

Har også et bensinkort.

Anonymkode: d5e77...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...