Gå til innhold

37 år- blir ikke gravid :-(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gir snart opp.. prøvd i 7 pp. Alltid flere ganger i tiden rundt el. Hvor lang tid brukte dere andre i slutten av 30 årene på å bli gravide?

de to første gikk mye lettere...

 

:-( 

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen så dere kan få startet prosessen i tilfelle dere trenger hjelp. Kanskje det «bare» skal en hormonkur til. Lykke til! :-)

Anonymkode: c585d...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå til legen så dere kan få startet prosessen i tilfelle dere trenger hjelp. Kanskje det «bare» skal en hormonkur til. Lykke til! :-)

Anonymkode: c585d...a6a

Ja var hos gyn i des. Hun sa jeg hadde en del egg igjen.. men burde ikke vente. Skal prøve lutinus nå pga litt korte lutealfaser

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7pp er jo ikke mye? Gi det mer tid..

Anonymkode: 49d94...6f7

Mister bare motet.. blir ikke yngre..

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er såpass "gammel" så bør du ikke vente for lenge med å søke hjelp. Her var det for seint når jeg var 33 år.....

Anonymkode: 6b120...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når man er såpass "gammel" så bør du ikke vente for lenge med å søke hjelp. Her var det for seint når jeg var 33 år.....

Anonymkode: 6b120...d28

Kunne du ikke få flere når du var 33?

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tester du for eggløsning? Hvis dere kun prøver rundt beregnet eggløsning er det jo ikke rart om du ikke blir gravid. Enten prøving gjennom hele perioden eller eggløsningstester må til, det vet jeg av egen erfaring.

Anonymkode: 6c3f7...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 pp er ikke mye, særlig når du er 37. Jeg ble gravid i 1pp med de to eldste (var 27 og 30 da), men da jeg skulle få tredjemann og var 35, tok det 7-8 mnd (litt færre pga lange sykluser men det er normalt for meg). Opp mot ett år regnes som helt normalt, men de ber vel folk søke hjelp tidligere etter 35. Men om du har to barn fra før får du neppe hjelp fra det offentlige. 

Uansett, altfor tidlig å miste håpet etter 7pp.

Anonymkode: 8c8e4...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tester du for eggløsning? Hvis dere kun prøver rundt beregnet eggløsning er det jo ikke rart om du ikke blir gravid. Enten prøving gjennom hele perioden eller eggløsningstester må til, det vet jeg av egen erfaring.

Anonymkode: 6c3f7...ae2

Jepp tester for el. Har samleie fra mens er over og til negativ test omtrent, annenhver dag  

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

7 pp er ikke mye, særlig når du er 37. Jeg ble gravid i 1pp med de to eldste (var 27 og 30 da), men da jeg skulle få tredjemann og var 35, tok det 7-8 mnd (litt færre pga lange sykluser men det er normalt for meg). Opp mot ett år regnes som helt normalt, men de ber vel folk søke hjelp tidligere etter 35. Men om du har to barn fra før får du neppe hjelp fra det offentlige. 

Uansett, altfor tidlig å miste håpet etter 7pp.

Anonymkode: 8c8e4...3a9

Ja frykter d kan ta tid nå.. men ville høres andres erfaring og noen ganger trenger man bare litt håp.

Håper d ikke er for sent. Gyn sa at alt så fint ut...

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at hvis jeg ville kunne jeg få mange flere barn, masse egg igjen. Da var jeg 41 år. Så det er håp for de som er eldre.

Min yngste kom på 6 pp da jeg var 35 år. Nummer 2 på 8 pp, da var jeg 29 år. Tror du må være mer tålmodig. 

Anonymkode: 1047a...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min 3 da jeg var 36. VI hadde da hatt ubeskyttet sex i 2 år (ikke aktivt prøvd rundt EL, bare hadde sex når vi hadde lyst). 

Vær tålmodig og fortsett som dere gjør :) Masse lykke til!

Anonymkode: e943d...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk min 3 da jeg var 36. VI hadde da hatt ubeskyttet sex i 2 år (ikke aktivt prøvd rundt EL, bare hadde sex når vi hadde lyst). 

Vær tålmodig og fortsett som dere gjør :) Masse lykke til!

Anonymkode: e943d...fe2

Tusen takk 💚 for håp.

Blir så lei hver gang mensen dukker opp...

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mitt tredje barn da jeg var 37 og jeg ble gravid på første forsøk. 

Anonymkode: 25f67...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fått det sjekket. Jeg har prøvd siden jeg var 35 å få barn med mannen(jeg har en fra før). Jeg gikk til lege da jeg var 37 og har fått vite at jeg mest sannsynlig ikke kan få flere barn. Jeg skulle gått lenge før jeg gjorde, da hadde muligheten vært littegrann bedre.

Jeg er snart 38 og skal gjennom et lite inngrep om en mnd som et siste desperat forsøk på å klare å få et barn.

Anonymkode: 21524...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville fått det sjekket. Jeg har prøvd siden jeg var 35 å få barn med mannen(jeg har en fra før). Jeg gikk til lege da jeg var 37 og har fått vite at jeg mest sannsynlig ikke kan få flere barn. Jeg skulle gått lenge før jeg gjorde, da hadde muligheten vært littegrann bedre.

Jeg er snart 38 og skal gjennom et lite inngrep om en mnd som et siste desperat forsøk på å klare å få et barn.

Anonymkode: 21524...12d

Så trist å høre. Håper du får god hjelp.

Jeg har vært hos gyn og alt så bra ut. Det eneste var at vi ikke burde vente altfor lenge, for d var ikke veldig mange egg igjen så hun 

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så trist å høre. Håper du får god hjelp.

Jeg har vært hos gyn og alt så bra ut. Det eneste var at vi ikke burde vente altfor lenge, for d var ikke veldig mange egg igjen så hun 

Anonymkode: d6d50...253

Satser på at vi klarer det på en eller annen mystisk måte🙄

Har du sjekket amh og fsh? Mine verdier var ikke særlig bra, altså lite egg og dårlig kvalitet😏

Anonymkode: 21524...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei takk for tips. D sjekka hun ikke. Hun sa jeg burde komme tilbake å ta en blodprøve for å sjekke om jeg i d hele tatt har el. El tester kunne visst slå ut uten at man har el. 

Fader altså... mulig jeg er sytete, men syns d er såå kjipt!

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gir snart opp.. prøvd i 7 pp. Alltid flere ganger i tiden rundt el. Hvor lang tid brukte dere andre i slutten av 30 årene på å bli gravide?

de to første gikk mye lettere...

 

:-( 

Anonymkode: d6d50...253

Fikk alle mine tre i slutten av tredveåra. Pp 1, 2, 1. 

Anonymkode: f5562...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fikk alle mine tre i slutten av tredveåra. Pp 1, 2, 1. 

Anonymkode: f5562...05b

Så heldig du er.

Begynner å tenke d verste. At d er få egg og kanskje dårlig kvalitet... 

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få testet deg for prolaktin også. 

Jeg overproduserer dette hormonet, og måtte ta medisin begge gangene vi skulle prøve å bli gravide.

Etter at jeg startet med medisin tok det to pp med barn nummer én (jeg var 33) og tre med barn nummer to (jegvar 37, nesten 38. 

Vi hadde prøvd å bli gravide i ett år med nummer én før dette ble tatt tak i av legene (henvisning til spesialist). 

Anonymkode: 1e7cd...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting. Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, ikke for å være frekk. Jeg forstår at noen ikke møter den rette til "rett" tid. Men dere med andre grunner:

Hva er grunnen til at dere venter så lenge med å prøve å få barn?  Hadde dere tatt andre valg, om dere kunne?

Anonymkode: 6b555...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 35 års alder anbefales det at man søker hjelp om man ikke har blitt gravid etter 6 mnd.   Nå har jo du vært hos gynekolog 😊... håper lutinus gjør susen 👍

Anonymkode: a56a2...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer på en ting. Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer, ikke for å være frekk. Jeg forstår at noen ikke møter den rette til "rett" tid. Men dere med andre grunner:

Hva er grunnen til at dere venter så lenge med å prøve å få barn?  Hadde dere tatt andre valg, om dere kunne?

Anonymkode: 6b555...7ac

HI her. Møtte mannen når jeg var 27. Fikk første når jeg var 29. Nr to når jeg var 32. Nå ønsker vi nr 3.

Anonymkode: d6d50...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...