Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt?!!


Mamma2013.2015

Anbefalte innlegg

168 lang,veier 75 kg nå.

aldri vært så tung i hele mitt liv. 

Sliten 2 barnsmor som har frotset i alt for my godsaker de 6 siste ukene.

Har vært flink på både trening og kosthold før. Men klarer ikke å holde ut lengre en en par mnd. Før jeg går til bake til usunne vaner😱 

Jeg blir rett å slett deprimert av dette!

Gode tips tas imot!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 163 og var 71kg når desember startet. Nå er jeg 67😅 sakte men sikkert. 

På dager jeg trener, spiser jeg 1300-1600kcal og dager jeg ikke rekker trening er jeg under 1300kcal. 

Endelig funnet det som kroppen min kan ha av kcal. Har strevd lenge og prøvd både vektklubb og grete roede. 

Anonymkode: 6177b...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på en forsiktig endring. Hva tror du driv er hovedgrunnen til at du veier for lite? Drikker du for mye brus eller spiser for mye godteri eller spiser du alt for stor porsjon middag? Eller har du for mange mellommåltider? 

Jeg er ca like høy og veier ca like mye som deg. Jeg vet at hvis jeg har brus og godteri kun på lørdager,så hjelper det mye for meg,så det har jeg kuttet på nå. Jeg gjør det en periode først,så gjør jeg evt mer med kostholdet etterhvert hvis det trengs. 

Jeg har også begynt å trene,men det er ikke noe poeng å tro man får til å gå fra null til fem treninger i uka. Begynn med et par ganger,så kan du vurdere etterhvert om du skal øke. 

Jeg begynner forsiktig rett og slett fordi hvis jeg overdriver,så gir jeg opp veldig fort. 

Anonymkode: f1138...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien er det jo kjempelett, det er bare å spise litt mindre enn man forbrenner, men så er det å sette det ut i praksis da...

Problemet er ofte alle følelsene som er knyttet til mat, men dette fungerte for meg.

- Bare spise ved spisebordet, ikke lov å spise foran TV eller i sofaen. All mat inntas sittende ved bordet.

-Faste måltider, frokost, lunsj, middag og kvelds. NULL småspising mellom måltidene.

-Bytte ut kosespising i sofakroken med kalorifri drikke, en kopp te, et glass Farris e.l.

-Begynte strikke et skjerf. Når jeg så på TV e.l. da brukte jeg hendene til å strikke istedenfor å putte mat i munnen.

-Når jeg var skikkelig fysen på noe godt var det ikke lov å gå på kjøkkenet, da måtte jeg gå på badet, drikke et glass vann og se på meg selv i speilet. Trenger jeg egentlig noe å spise nå eller kan jeg tære litt på det jeg allerede har her.....

-Lørdag slanker jeg meg ikke. 6 dager i uken med fornuftig mat i fornuftige mengder er ok, men til lørdag skal jeg ha litt sjokolade og kos med familien. Lettere å holde forsettene når man kan glede seg til lørdag.

-Sluttet å kjøpe lørdagsgodt til hele familien. Fakta er at om du har kjøpt og betalt snopet har du et eierforhold til det og da spiser du mer. Jeg innførte egne penger til lørdagsgodt så barna fikk litt hver og kjøpte selv sitt eget snop også kjøpte jeg en moderat mengde til meg og mannen.

Jeg gikk ned 10 kg.

Anonymkode: 5604f...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer det ¨bestemme hva jeg kan spise, altså lage en plan. Min plan er

frokost: to rugsprø med magerost og kaffe

lunsj; to egg med grønnsaker

tidlig ettermiddag: skyr

middag: kjøtt/fisk og masse grønnsaker

Kvelds: gresk naturell yoghurt eller et eple med mager vanilje kesam eller rugsprø

 

er jeg mer sulten så spiser jeg grønnsaker. jeg trener også 5 dager i uken, men det er ikke viktig for vektnedgang

Anonymkode: fd216...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg fungerer det ¨bestemme hva jeg kan spise, altså lage en plan. Min plan er

frokost: to rugsprø med magerost og kaffe

lunsj; to egg med grønnsaker

tidlig ettermiddag: skyr

middag: kjøtt/fisk og masse grønnsaker

Kvelds: gresk naturell yoghurt eller et eple med mager vanilje kesam eller rugsprø

 

er jeg mer sulten så spiser jeg grønnsaker. jeg trener også 5 dager i uken, men det er ikke viktig for vektnedgang

Anonymkode: fd216...5bd

 

Det her høres jo sykt lite ut ift hvor mye du trener. 

Anonymkode: d8f36...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg fungerer det ¨bestemme hva jeg kan spise, altså lage en plan. Min plan er

frokost: to rugsprø med magerost og kaffe

lunsj; to egg med grønnsaker

tidlig ettermiddag: skyr

middag: kjøtt/fisk og masse grønnsaker

Kvelds: gresk naturell yoghurt eller et eple med mager vanilje kesam eller rugsprø

 

er jeg mer sulten så spiser jeg grønnsaker. jeg trener også 5 dager i uken, men det er ikke viktig for vektnedgang

Anonymkode: fd216...5bd

Hadde jeg spist så lite hadde vekten rast nedover og jeg hadde vært konstant sulten. Jeg bør ikke ned i vekt og må spise langt mer for å holde stabil vekt (med mindre du spiser enormt til middag).

Anonymkode: 0afbe...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden gikk jeg på noe som het South Beach dietten, spiste ikke potet, pasta og brød o.l. 

Den funka som bare det. Og det beste var at magen ble flat. Alt magefettet forsvant. 

Har lyst til å prøve den igjen, men jobber nå i bhg og vi Må spise frokost og lunsj sammen med barna. Så da går  det i brødmat disse to måltidene.

Kan ikke sitte å spise salat, egg, laks osv da.

Det er også mest brød/knekkebrød til fruktmåltidet så kan ikke fråtse i medbrakt frukt og grønt da heller. 

Anonymkode: 5faea...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ vel ikke spise frokost og lunsj sammen med barna? Frokosten kan du ta hjemme før jobb og lunsjen i pausen.

Høres ut som en dårlig unnskyldning du lager for deg selv.. 

Anonymkode: e5f12...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For mange år siden gikk jeg på noe som het South Beach dietten, spiste ikke potet, pasta og brød o.l. 

Den funka som bare det. Og det beste var at magen ble flat. Alt magefettet forsvant. 

Har lyst til å prøve den igjen, men jobber nå i bhg og vi Må spise frokost og lunsj sammen med barna. Så da går  det i brødmat disse to måltidene.

Kan ikke sitte å spise salat, egg, laks osv da.

Det er også mest brød/knekkebrød til fruktmåltidet så kan ikke fråtse i medbrakt frukt og grønt da heller. 

Anonymkode: 5faea...cb0

Hva om du spiser lavkarbo brød eller knekkebrød da?

Anonymkode: 0acf3...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du MÅ vel ikke spise frokost og lunsj sammen med barna? Frokosten kan du ta hjemme før jobb og lunsjen i pausen.

Høres ut som en dårlig unnskyldning du lager for deg selv.. 

Anonymkode: e5f12...128

Jo, vi MÅ spise sammen med barna.

Anonymkode: 5faea...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt forbudt å spise frokosten hjemme før jobb?  Jobber selv i bhg og spiser min egen mat også når jeg spiser sammen med barna.

Cottage cheese til frokost og salat til lunsj osv. 

Privat bhg?

Anonymkode: e5f12...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...