Gå til innhold

Soverom på 8 m2


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har dette? Vi skal bygge hus og det ser ut til at et av soverommene blir 8 m2, ganske kvadratisk. De andre er 11. Er dette lite? Syns det er vanskelig å se for seg 😬

Anonymkode: 489e4...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fungerer, men jeg skal vil tro det blir krangling over hvem som får de andre soverommene, for det er absolutt ganske lite! 

Anonymkode: 4413a...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har det her, men så disponerer de en stor loftstue sammen med TV, sofa, bord og stort gulvareal

Anonymkode: e62ba...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke bygd hus med på små soverom. Hadde selv 20 m2 soverom da jeg vokste opp. Ville ikke hatt noe mindre. Dere bygger kanskje et lite hus og dermed blir soverommene også små?

Anonymkode: 53a68...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alt for lite. Barna mine deler på ni kvm. Da har de køyeseng som er 90 bred, en pult, en bokhylle og to kommoder. Plass til noen lekekurver, og fortsatt god nok plass til konstruksjonslek på gulvet. Har aldr tenkt at det er trangt. 

Soverommet til oss voksne er 11 kvm. Har seng på 180 bred og et garderobeskap fra IKEA. Det er traaangt der inne.

Anonymkode: df572...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke bygd hus med på små soverom. Hadde selv 20 m2 soverom da jeg vokste opp. Ville ikke hatt noe mindre. Dere bygger kanskje et lite hus og dermed blir soverommene også små?

Anonymkode: 53a68...8e4

Dummeste jeg har lest her inne denne uken😂

Anonymkode: df572...607

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes absolutt 8 kvm er stort nok. Det handler om å innrede smart. Høy seng med plass til oppbevaring under f.eks. 

Mitt soverom var på 6.5 kvm da jeg vokste opp. Hadde klesskap under senga- plassbygget. Hadde også plass til bokhylle, skrivepult og leker. Lekte masse på rommet og trivdes godt i den lille «hula» mi. 

Anonymkode: fc8a5...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😃 Vi har 3 barn, de fleste ferdighus er med 4 soverom. Det huset vi har valgt som passer best til vår tomt har ett soverom oppe og tre i kjelleren, i tillegg til kjellerstue. Jeg orker ikke tanken på at vi skal ha soverom oppe og barna nede 😅 Så da tenker vi å gjøre soverommet oppe til TV stue, og kjellerstuen nede til soverom. Da blir altså det soverommet ca 8 m2. Tenker kanskje minstemann får dette, da han har fortsatt babyseng osv. Klær kan vi ha i boden.

hi

Anonymkode: 489e4...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge om en treroms nå, rommet mitt blir 5,5 kvm ca. (blir vel teknisk sett disponibelt rom). Da får jeg en 1,40 seng med oppbevaring under samt garderobe. Det er stort vindu der, ellers hadde det nok blitt litt for trangt. Jeg elsker compact living, og resten av leiligheten er stor (unntatt kjøkkenet, som også blir 5,5 kvm), så det blir nok bra.

Viktigere for meg at ungene får store/større rom, stua er også grei. Det er en bærende konstruksjon jeg ikke tar meg råd til å slå meg gjennom. Ble steike dyrt med statiker, søknad til kommunen og håndverkere med ansvarsrett, ikke verdt det for 1 meter mer benkeplass og 1 kvm mer soverom. 

Dere trenger jo ikke ha den løsningen for alltid, når ungene blir større kan dere jo gjøre om litt.

 

Anonymkode: 5ebac...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ☺️ Jeg tenker at så lenge man innreder smart så må det gå fint. Det vi har nå er 10 m2, syns vi har grei plass der.

hi

Anonymkode: 489e4...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar 😃 Vi har 3 barn, de fleste ferdighus er med 4 soverom. Det huset vi har valgt som passer best til vår tomt har ett soverom oppe og tre i kjelleren, i tillegg til kjellerstue. Jeg orker ikke tanken på at vi skal ha soverom oppe og barna nede 😅 Så da tenker vi å gjøre soverommet oppe til TV stue, og kjellerstuen nede til soverom. Da blir altså det soverommet ca 8 m2. Tenker kanskje minstemann får dette, da han har fortsatt babyseng osv. Klær kan vi ha i boden.

hi

Anonymkode: 489e4...eab

Vi bygger hus nå. Barna begynner å bli store. Her bygges vårt soverom et stykke unna ungenes. Privatliv for oss voksne når barna ikke lenger sover kl. 19. Vi skal bo mye lengre med store barn enn vi gjorde med små barn. Veldig glad for at reguleringsarbeidet har tatt så lang tid for vi seg at behovene til boligen endrer seg nå som ungene er større.

8 m2 går fint. Mitt første rom i kollektiv var 6 m2. Utrolig hva som fikk plass på det rommet!

Anonymkode: e34db...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går helt fint.

Vi har fire barn, og de to yngste har hvert sitt lille rom. De har seng med skuffer under, skrivepult og en kommode der inne, pluss en del hyller på veggen over senga. De har klesskap på gangen utenfor rommet.

Vi har i tillegg en kjellerstue hvor de har mye leker, venner på besøk osv da.

Anonymkode: f2778...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite!!! Er det plass til at de blir tenåringer der med tenåringsvenner på brsøk?

Anonymkode: e62ba...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når minstemann er 10 år er de eldste mest sannsynlig flyttet ut, så da kan han velge seg et større rom 😊

Hi

Anonymkode: 489e4...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 kvm går helt fint når man har en liten seng eller plassbygd seng + oppbevaring. Ungene her har 12.5-12.7 kvm, vi har 13.8 kvm + et ekstra soverom på rundt 12. Barna har egen stue for å utfolde seg mer og ha venner på besøk.

Den som sa at man måtte ha 20kvm må nok ha vært litt bortskjemt som barn gitt!

Anonymkode: eb318...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrene  får ta det minste rommet 😊

Anonymkode: af1a5...84a

Får man plass til dobbeltseng på 8 kvm da?

Anonymkode: 3d01d...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville ikke bygd hus med på små soverom. Hadde selv 20 m2 soverom da jeg vokste opp. Ville ikke hatt noe mindre. Dere bygger kanskje et lite hus og dermed blir soverommene også små?

Anonymkode: 53a68...8e4

Noe så dumt... Da hadde vi hatt 100 m2 i bare soverom hos oss.

Men du planlegger kanskje liten familie, så du trenger bare et stort rom... 

Anonymkode: 06d7d...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...