Gå til innhold

Jobbe når man har ulønnet permisjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er lov å ta vakter på en annen arbeidplass, mens en har 100 % ulønnet permisjon fra sin nåværende jobb etter svangerskapspermisjon? 

Anonymkode: a69ea...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare lov dersom arbeidsgiveren du har permisjon fra sier det er greit 

Anonymkode: 14435...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 23.45, Anonym bruker skrev:

Det er bare lov dersom arbeidsgiveren du har permisjon fra sier det er greit 

Anonymkode: 14435...0ca

Står det i noe lovverk? Finner det ikke. 

 

HI

Anonymkode: a69ea...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står det i noe lovverk? Finner det ikke. 

 

HI

Anonymkode: a69ea...c5d

Du må ta det opp med din arbeidsgiver

Hos oss er det også slik reglene er. Står i personalhåndboken 

Anonymkode: 9f920...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står det i noe lovverk? Finner det ikke. 

 

HI

Anonymkode: a69ea...c5d

Du må avklare med arbeidsgiver fordi du har søkt om permisjon på et grunnlag, men så skal du bruke permisjonen til noe annet enn det du har oppgitt. Du bryter avtalen. Kan være oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: ffe24...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Står det i noe lovverk? Finner det ikke. 

 

HI

Anonymkode: a69ea...c5d

I arbeidskontraktene mine står det at jeg ikke kan jobbe for andre uten å få det godkjent fra min arbeidsgiver.

Anonymkode: 1a591...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må avklare med arbeidsgiver fordi du har søkt om permisjon på et grunnlag, men så skal du bruke permisjonen til noe annet enn det du har oppgitt. Du bryter avtalen. Kan være oppsigelsesgrunn.

Anonymkode: ffe24...07f

Jeg skal absolutt ikke jobbe kjempe masse. Er kun for å spe på kontantstøtten litt. 4-6 vakter i mnd kanskje. Så skal for det meste gå hjemme med babyen. Har noe lang vei til min faste arbeidsplass, og ønsker å ta vakter nærmere hjemmet.  

Anonymkode: a69ea...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal absolutt ikke jobbe kjempe masse. Er kun for å spe på kontantstøtten litt. 4-6 vakter i mnd kanskje. Så skal for det meste gå hjemme med babyen. Har noe lang vei til min faste arbeidsplass, og ønsker å ta vakter nærmere hjemmet.  

Anonymkode: a69ea...c5d

Avklar det det uansett med arbeidsgiver

Anonymkode: be76c...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal absolutt ikke jobbe kjempe masse. Er kun for å spe på kontantstøtten litt. 4-6 vakter i mnd kanskje. Så skal for det meste gå hjemme med babyen. Har noe lang vei til min faste arbeidsplass, og ønsker å ta vakter nærmere hjemmet.  

Anonymkode: a69ea...c5d

Spiller ingen rolle hvor lite du jobber. Arbeidsgiver har gitt deg permisjon for å ta deg av barn, det har du etter loven krav på. Men om du bruker permisjonen på andre ting, som f.eks å jobbe hos en annen arbeidsgiver har du brutt avtalen, og det er som sagt oppsigelsesgrunn.

Men det kan jo hende arbeidsgiveren din godkjenner det, du må nesten spørre. Du må bare være klar over at de kan si nei, eller kreve at om du jobber skal du jobbe hos dem.

Anonymkode: dd70c...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal absolutt ikke jobbe kjempe masse. Er kun for å spe på kontantstøtten litt. 4-6 vakter i mnd kanskje. Så skal for det meste gå hjemme med babyen. Har noe lang vei til min faste arbeidsplass, og ønsker å ta vakter nærmere hjemmet.  

Anonymkode: a69ea...c5d

Det hjelper ikke, dersom arbeidsgiver finner det ut kan konsekvensen bli den samme uavhengig av hvor mange vakter du jobber.

Enten avklar med arbeidsgiver eller be om gradert permisjon der du jobber for å spe på inntekten.

Anonymkode: ffe24...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ikke gradert. Du har jo ulønnet...

Men arbeidsgiver kan kreve at du jobber hos dem.

Anonymkode: ffe24...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...