Gå til innhold

Planlagt keisersnitt med nr 2?


mimmi82

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid med nummer 2 (uke 9) og er selvsagt kjempeglad for det. Min første reaksjon da graviditetstesten slo ut positiv var imidlertid gråt fordi jeg ikke orket tanken på å forsøke på en normal fødsel. Min første fødsel (1,5 år siden) ble et mareritt som endte i keisersnitt. Jeg har virkelig fått skrekken. Jeg har skjønt at man kanskje med en sånn opplevelse kan få planlagt keisersnitt? Noen som har opplevd det samme og som har fått innvilget keisersnitt? Noen som har fått avslag? Hvordan går jeg evt. frem?! (Jeg regner med å føde på Kalnes sykehus i Østfold) Setter pris på svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på. Min historie er litt annerledes, har ett keisersnitt og en vaginal fødsel fra før. Keisersnittet ble gjort fordi jeg ble syk og det var helt greit. Fødselen forløp seg intenst med spying og vanvittige smerter uten at jeg fikk noe særlig åpning. Synes ikke det ble tatt hensyn til tidligere keisersnitt, slik det var lovet meg. Ble satt i gang med medikamenter og da stormriene var et faktum fikk jeg bare beskjed om at livmoren sikkert tålte det og at jeg hadde for liten åpning til at de kunne foreta seg noe. Fikk høre under utreisesamtalen at det ble vurdert keisersnitt, men at det var så travelt den natta...også gikk det jo bra til slutt da.... De sa også at det var litt "dumt" at jeg ikke fikk noe som hemmet riene for det hadde kanskje vært noe i mitt tilfelle.... Tilbake til fødselsforløpet: Plutselig skjedde alt på under to timer. Revnet og har fremfall av både fremre og bakre skjedevegg. Frister ikke til gjentakelse for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...