Gå til innhold

Hvor mye har dere i gjeld alene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er alenemor til ei jente på 8 mnd. Jeg eier leilighet alene i Oslo og har bil. Er sykepleier i bunnen, men har videreutdanning, men må nok finne annen jobb da den jeg har er turnus. Det klaffer ikke når jeg er alenemor. 

Jeg føler selv vi klarer oss godt sålangt, men her om dagen var jeg i selskap hvor vi snakket om lån, gjeld, det å være aleneforsørger osv. Jeg har en grunnlønn på 440.000 ca, men med litt overtid har jeg lett vært over en halv mill i året. synes selv det er veldig greit og har ikke noe å klage over. 

Derimot kom det frem at jeg hadde gjeld på nærmere 2,5 mill (aldri hatt problemer med det sålangt), og flere så med store øyne på meg. De lurte på hvordan jeg klarte sove om natten, hvordan jeg får det til og gå rundt og om jeg ikke er svært bekymret for ting som KAN skje mtp rente, når ungen vokser til osv. 

Som sagt har jeg aldri hatt problemer med dette, har nesten kunne kjøpt det jeg vil- når jeg vil. Merker selvfølgelig på økonomien at jeg har fått barn- men det har ikke skapt noen problemer på noe vis enda. Vi har vært på flere reiser til familie rundt om kring i permisjonstiden og koser oss gløgg. Dette er noe jeg ønsker å fortsette med, og tenker at det meste går med litt prioriteringer. 

Jeg lurer på om dette er så ille? Hva har dere i gjeld, hvor mange er dere i husholdningen og hvordan synes dere selv det går?
 

Anonymkode: c4100...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes ikke det er så galt når dere er bare to personer.

Vi har lav inntekt, 800.0000 til sammen og har 2,9 mill i gjeld, det holder hardt her, men vi har da fire unger så for de pengene skal to voksne, to tenåringer og to barneskolebarn ha alt de trenger.

Anonymkode: 33b77...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har du mulighet å ha 5ganger gjeld, men hva hvis rentene stiger til et normalt nivå? Jeg tror ikke det skjer med det første så jeg håper at du klarer nedbetale en god del før det blir slik. Er dog bekymret at altfor mange har altfor mye gjeld.

Anonymkode: 383ee...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alene med 3 barn, inntekt på ca 300 000 og lån på 1,8 mill. Trangt, men det går. Ville hatt like mye utgifter om jeg hadde leid sted å bo med de leieprisene som er nå

Anonymkode: 6f487...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en årslønn på 970.000 kr og har gjeld på 3 millioner. I husholdningen er det meg og ei jente på fem år. Vi klarer oss veldig bra, og etter at alt er betalt og 5000 kr har blitt overført til sparekontoen sitter jeg igjen med ca 30.000 kr til mat, klær og underholdning.

Anonymkode: 17abb...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleinemor og har gjeld på 2 mill.

Er bare så utrolig glad jeg kjøpte mannen ut av bolig. Leide en stund og det var for NEG et helvete på jord.

Anonymkode: 5b7e5...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg arvet i sommer, og har nå 0 kr i gjeld. Det er helt rart, for jeg har i hele mitt voksne liv hatt mellom 1 og 4 mill i gjeld. 

Anonymkode: ea7c6...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boliglån på 2,7 mill alene. Tjener nesten en mill da, så har det egentlig romslig og greit. 

Alene med 3. Men de er jo hos faren også innimellom, så strøm og matbudsjettet blir jo lavere når de er borte.

Anonymkode: 2892b...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjener ca 480.000 i året, har gjeld på ca 1,4 millioner. Går helt fint. Har betalt ned billån og studielån, så har kun boliglån igjen.

Er kun meg og et barn på mellomtrinnet.

Anonymkode: 436db...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har omtrent 1,9 millioner alene, tjener 630 000 i året, med ett barn. Har husleie på ca 5000 i tillegg. Det går greit!

Anonymkode: bf30e...109

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 600 000 i gjeld - bolig og studielån. har ca det samme i inntekt, alene med 2 snart tenåringer
det går greit, men selv om lånet er lavt, er boutgiftene likevel høye :-/ .

Anonymkode: acbf0...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er alenemor til ei jente på 8 mnd. Jeg eier leilighet alene i Oslo og har bil. Er sykepleier i bunnen, men har videreutdanning, men må nok finne annen jobb da den jeg har er turnus. Det klaffer ikke når jeg er alenemor. 

Jeg føler selv vi klarer oss godt sålangt, men her om dagen var jeg i selskap hvor vi snakket om lån, gjeld, det å være aleneforsørger osv. Jeg har en grunnlønn på 440.000 ca, men med litt overtid har jeg lett vært over en halv mill i året. synes selv det er veldig greit og har ikke noe å klage over. 

Derimot kom det frem at jeg hadde gjeld på nærmere 2,5 mill (aldri hatt problemer med det sålangt), og flere så med store øyne på meg. De lurte på hvordan jeg klarte sove om natten, hvordan jeg får det til og gå rundt og om jeg ikke er svært bekymret for ting som KAN skje mtp rente, når ungen vokser til osv. 

Som sagt har jeg aldri hatt problemer med dette, har nesten kunne kjøpt det jeg vil- når jeg vil. Merker selvfølgelig på økonomien at jeg har fått barn- men det har ikke skapt noen problemer på noe vis enda. Vi har vært på flere reiser til familie rundt om kring i permisjonstiden og koser oss gløgg. Dette er noe jeg ønsker å fortsette med, og tenker at det meste går med litt prioriteringer. 

Jeg lurer på om dette er så ille? Hva har dere i gjeld, hvor mange er dere i husholdningen og hvordan synes dere selv det går?
 

Anonymkode: c4100...19b

De er kanskje bekymret på dine vegne siden du nå forhåpentligvis allerede søker på jobber, men enda ikke har fått jobb som er forenelig med å være alenemor.

Hvilke jobber søker du på og ser du for deg at du vil få tilsvarende lønn som nå? Har du mulighet til å jobbe overtid når du er alenemor?

Babyen vil fort koste deg mange tusen i mnd om bare noen mnd. Den er ikke baby for så mye lengre og jo eldre den blir jo dyrere blir den. Hvor mange tusen kr har du etter utgifter og sparing som du kan bruke på den pr.mnd?

Anonymkode: 2ba85...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

De er kanskje bekymret på dine vegne siden du nå forhåpentligvis allerede søker på jobber, men enda ikke har fått jobb som er forenelig med å være alenemor.

Hvilke jobber søker du på og ser du for deg at du vil få tilsvarende lønn som nå? Har du mulighet til å jobbe overtid når du er alenemor?

Babyen vil fort koste deg mange tusen i mnd om bare noen mnd. Den er ikke baby for så mye lengre og jo eldre den blir jo dyrere blir den. Hvor mange tusen kr har du etter utgifter og sparing som du kan bruke på den pr.mnd?

Anonymkode: 2ba85...199

Heisann!

Jeg vil nok ikke få samme lønn som nå eller ha samme mulighetene med å jobbe overtid. Det bekymrer meg i grunn ikke, er flust av jobber her jeg bor innen mitt fagfelt. Det som derimot kan bli litt mer utfordrende er å finne en dagjobb (man-fre fra 08-16 +/-) Jeg kan eventuelt ta ekstravakter på sykehuset jeg jobber gjennom et vikarbyrå. Det er temmelig "bænkers" om jeg ønsker, så er ikke bekymret. Har også en grei buffer, så kan gå hjemme en god stund hvis det ikke løser seg med det første. Har ikke stresset med å finne ny jobb enda, men generelt er jeg åpen for det meste. 
 

Økonomi har jeg aldri bekymret meg for, selv om jeg vet at utgiftene vil øke betraktelig når mini begynner i barnehage. Akkurat nå har jeg vel rundt 15.000 kr til overs etter alle faste utgifter er betalt. Synes selv dette er romslig! Har kun lån på leiligheten, har ikke lån fra lånekassen eller på bilen. Sitter ofte igjen med 5-10.000 kr hver mnd som går rett på sparekonto. 

Ser ikke problemet, men kanskje jeg er naiv? 

 

Hi

Anonymkode: c4100...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har en årslønn på 970.000 kr og har gjeld på 3 millioner. I husholdningen er det meg og ei jente på fem år. Vi klarer oss veldig bra, og etter at alt er betalt og 5000 kr har blitt overført til sparekontoen sitter jeg igjen med ca 30.000 kr til mat, klær og underholdning.

Anonymkode: 17abb...67c

Hvilken jobb og utdanning har du? Om det er lov å spørre:):) 

Anonymkode: d4e70...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er alenemor til ei jente på 8 mnd. Jeg eier leilighet alene i Oslo og har bil. Er sykepleier i bunnen, men har videreutdanning, men må nok finne annen jobb da den jeg har er turnus. Det klaffer ikke når jeg er alenemor. 

Jeg føler selv vi klarer oss godt sålangt, men her om dagen var jeg i selskap hvor vi snakket om lån, gjeld, det å være aleneforsørger osv. Jeg har en grunnlønn på 440.000 ca, men med litt overtid har jeg lett vært over en halv mill i året. synes selv det er veldig greit og har ikke noe å klage over. 

Derimot kom det frem at jeg hadde gjeld på nærmere 2,5 mill (aldri hatt problemer med det sålangt), og flere så med store øyne på meg. De lurte på hvordan jeg klarte sove om natten, hvordan jeg får det til og gå rundt og om jeg ikke er svært bekymret for ting som KAN skje mtp rente, når ungen vokser til osv. 

Som sagt har jeg aldri hatt problemer med dette, har nesten kunne kjøpt det jeg vil- når jeg vil. Merker selvfølgelig på økonomien at jeg har fått barn- men det har ikke skapt noen problemer på noe vis enda. Vi har vært på flere reiser til familie rundt om kring i permisjonstiden og koser oss gløgg. Dette er noe jeg ønsker å fortsette med, og tenker at det meste går med litt prioriteringer. 

Jeg lurer på om dette er så ille? Hva har dere i gjeld, hvor mange er dere i husholdningen og hvordan synes dere selv det går?
 

Anonymkode: c4100...19b

Vi er to voksne og to barn. Vi voksne har omtrent samme inntekt som deg, og samme gjeld ganger to. Boliglån på 4 millioner, og ca 250 000 hver i studielån. Klarer oss veldig bra :)

Anonymkode: 17f3e...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studielån og billån, har ikke akkurat tallene her. Leier bolig. Synes det høres ut som du har god oversikt over egen økonomi! Ikke alltid en skal ta absolutt alle råd. Ang sykepleier og dagjobb tror jeg helt sikkert du finner noe :) i verste fall, hiv deg på en liten samlingsbasert videreutdanning eller noe så får du der hvetfall. 

Anonymkode: ea503...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne 1 lite barn. 1.560.000 i fastlønn. Kan være 70k bonus i året. 4.1 mill i lån totalt. Har ingen klager.

Det viktigste er at du føler at økonomien er ok. Greit å jobbe for å få den 8-16 jobben når man har barn. Unødvendige bekymringer og stress er en større fare for helsen enn å mangle noen tusenlapper i måneden til biff. 

Anonymkode: 56b75...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Heisann!

Jeg vil nok ikke få samme lønn som nå eller ha samme mulighetene med å jobbe overtid. Det bekymrer meg i grunn ikke, er flust av jobber her jeg bor innen mitt fagfelt. Det som derimot kan bli litt mer utfordrende er å finne en dagjobb (man-fre fra 08-16 +/-) Jeg kan eventuelt ta ekstravakter på sykehuset jeg jobber gjennom et vikarbyrå. Det er temmelig "bænkers" om jeg ønsker, så er ikke bekymret. Har også en grei buffer, så kan gå hjemme en god stund hvis det ikke løser seg med det første. Har ikke stresset med å finne ny jobb enda, men generelt er jeg åpen for det meste. 
 

Økonomi har jeg aldri bekymret meg for, selv om jeg vet at utgiftene vil øke betraktelig når mini begynner i barnehage. Akkurat nå har jeg vel rundt 15.000 kr til overs etter alle faste utgifter er betalt. Synes selv dette er romslig! Har kun lån på leiligheten, har ikke lån fra lånekassen eller på bilen. Sitter ofte igjen med 5-10.000 kr hver mnd som går rett på sparekonto. 

Ser ikke problemet, men kanskje jeg er naiv? 

 

Hi

Anonymkode: c4100...19b

Nei høres ut som du har god oversikt.

Anonymkode: 2ba85...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er alenemor til ei jente på 8 mnd. Jeg eier leilighet alene i Oslo og har bil. Er sykepleier i bunnen, men har videreutdanning, men må nok finne annen jobb da den jeg har er turnus. Det klaffer ikke når jeg er alenemor. 

Jeg føler selv vi klarer oss godt sålangt, men her om dagen var jeg i selskap hvor vi snakket om lån, gjeld, det å være aleneforsørger osv. Jeg har en grunnlønn på 440.000 ca, men med litt overtid har jeg lett vært over en halv mill i året. synes selv det er veldig greit og har ikke noe å klage over. 

Derimot kom det frem at jeg hadde gjeld på nærmere 2,5 mill (aldri hatt problemer med det sålangt), og flere så med store øyne på meg. De lurte på hvordan jeg klarte sove om natten, hvordan jeg får det til og gå rundt og om jeg ikke er svært bekymret for ting som KAN skje mtp rente, når ungen vokser til osv. 

Som sagt har jeg aldri hatt problemer med dette, har nesten kunne kjøpt det jeg vil- når jeg vil. Merker selvfølgelig på økonomien at jeg har fått barn- men det har ikke skapt noen problemer på noe vis enda. Vi har vært på flere reiser til familie rundt om kring i permisjonstiden og koser oss gløgg. Dette er noe jeg ønsker å fortsette med, og tenker at det meste går med litt prioriteringer. 

Jeg lurer på om dette er så ille? Hva har dere i gjeld, hvor mange er dere i husholdningen og hvordan synes dere selv det går?
 

Anonymkode: c4100...19b

Jeg skal høre med banken Nå om jeg kan låne 2,5 med akkurat samme utgangspunkt som deg. Hvor mye må du ut med i mnd?:)

Anonymkode: f8b5f...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken jobb og utdanning har du? Om det er lov å spørre:):) 

Anonymkode: d4e70...dfe

Jeg er siviløkonom, og jobber som økonomisjef. De siste årene har jeg også fått utbetalt bonus etter at årsregnskapet er avsluttet og det viser et overskudd, men da det er usikkert oppgav jeg kun fastlønn. 

 

Anonymkode: 17abb...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 11.36, Anonym bruker skrev:

Jeg skal høre med banken Nå om jeg kan låne 2,5 med akkurat samme utgangspunkt som deg. Hvor mye må du ut med i mnd?:)

Anonymkode: f8b5f...070

Da jeg kjøpte leilighet hadde jeg god EK, så fikk innvilget lån på 2,1 mill gjennom NSF. Hadde jeg ikke vært medlem i NSF kunne jeg fått 1,7 mill tror jeg det var. Leiligheten kostet totalt 3 mill, men regner med den har økt noe i verdi. Har vel faste utgifter på totalt 14.000 i mnd (lån, forsikringer, tlf, strøm, fellesgjeld, busskort osv). Utenom dette kommer da mat, klær, drivstoff, aktiviteter ol. 

Hi

Anonymkode: c4100...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...