Gå til innhold

Og mens jeg er inne på pelargonium...


amandine

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner med masse stiklinger og noen skrantne gamlinger i vinduskarmene i spisestuen og på kjøkkenet. Ideellt sett skulle man hatt lys og kald vinterlagring, men siden det er høststiklinger for det meste tenkte jeg de måtte få bo litt i stuen for å bli litt ungdommer før de flyttet i kulden. Nå er det jo snart den tiden da de etter riktig (om jeg har forstått det) skulle opp og frem igjen. Rekker det seg om de får en tre ukers tid i boden? Der er det kjølig mesteparten av tiden og det er østvendt så morgensol. Og den gamle adopterte som flyttet inn rett før jul med nakne ben, den har fått blader som dusker i toppen alt, hva med den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis de har stått inne til nå kan de likegodt fortsette inne, ingen nødvendighet med kaldlagring, og så har du jo da noe som du kan se på mens det vokser til. Jeg har også noen sånne års-stiklinger, de har levd seg til voldsomt under overlyset på kjøkkenbenken og nå har en av dem faktisk knopper, de får bare stå til de kan flytte ut i friluft igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, amandine skrev:

Hva med de laaaange skuddene? Klippe dem av om en stund?

Hvis du klarer. Det blir penest da. Og så igjen - overlys. Da vokser de smått og kraftig og kompakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine står fremdeles og blomstrer (holdt jeg på å si, men ikke i bokstavelig betydning) i vinduskarmen, grønne og digre, men ikke en eneste blomst. De gleder seg til å flytte ut noen timer pr. dag i mars. Jeg har ikke noe sted som er kaldt og mørkt nok uten at det fryser, så da blir de stående inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...