Gå til innhold

Noen som har prøvd plantejord fra IKEA?


sug lut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, men den er vel ikke verre enn annen jord? Alt som ikke har torv er ok i min bok... og så blander jeg i litt hist og pist av hva jeg tenker jeg trenger? Hele samlingen min av sjøglass ligger nå og lager luftig jord i pelargonium-pottene...

Anonymkode: c3837...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sug lut skrev:

Så de hadde småposer og trenger litt jord til å plante hvitløkbåter. 

Plante hvitløkbåter inne nå? Vil gjerne inspireres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Havhesten2017 skrev:

Plante hvitløkbåter inne nå? Vil gjerne inspireres

I disse gråvåte januartider må man gjøre det som trengs for å beholde lysta, så jeg har nå sådd karse på bomullspads i pene gamle arveboller som står og spirer under overlyset på kjøkkenet, og så var det et par hvitløkbåter som hadde rukket å spire (siden julematen er hvitløksfri) og de kan plantes med den grønne spiren opp i noe smått og pent, og så kommer en stadig lenger grønn spire som du kan hakke opp og spise i salat, for eksempel. Alt som spirer er håpefullt! :) Og overlys under kjøkkenskapene er skapt for spiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men den er vel ikke verre enn annen jord? Alt som ikke har torv er ok i min bok... og så blander jeg i litt hist og pist av hva jeg tenker jeg trenger? Hele samlingen min av sjøglass ligger nå og lager luftig jord i pelargonium-pottene...

Anonymkode: c3837...6e8

Sjøglass?

Anonymkode: 60cc0...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, men den er vel ikke verre enn annen jord? Alt som ikke har torv er ok i min bok... og så blander jeg i litt hist og pist av hva jeg tenker jeg trenger? Hele samlingen min av sjøglass ligger nå og lager luftig jord i pelargonium-pottene...

Anonymkode: c3837...6e8

Men sjøglass er jo for vakkert til å grave ned? Mitt ligger i vinduskarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, sug lut skrev:

Men sjøglass er jo for vakkert til å grave ned? Mitt ligger i vinduskarmen.

He he det ser ryddigere ut nå😁 har mye, to fulle norgesglass. Og de blir jo ikke ødelagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...