Gå til innhold

Jeg er gravid, og blør mye. Men det er vel ingenting de kan gjøre uansett?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har time til ultralyd i neste uke, men nå blør jeg mye. Kunne gjerne tenkt meg å se på det nå via legevakt på samme sykehus, men er redd for å bli møtt med «hvorfor ventet du ikke til timen din». 

Det er vel ingenting de kan gjøre uansett?

Anonymkode: 49ed8...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har time til ultralyd i neste uke, men nå blør jeg mye. Kunne gjerne tenkt meg å se på det nå via legevakt på samme sykehus, men er redd for å bli møtt med «hvorfor ventet du ikke til timen din». 

Det er vel ingenting de kan gjøre uansett?

Anonymkode: 49ed8...414

Hvor langt er du på vei da?

Anonymkode: da4c3...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor langt er du på vei da?

Anonymkode: da4c3...0d5

14 uker

Anonymkode: 49ed8...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde også, og leste et sted at man alltid skal kontakte lege om man blør i svangerskapet. Det gjorde jeg, og fikk beskjed om at det var riktig, men at det uansett ikke var noe de kunne gjøre, vi måtte bare vente og se. (Vet ikke helt hvorfor man skal kontakte lege da.)

Anonymkode: c69a4...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blødde også, og leste et sted at man alltid skal kontakte lege om man blør i svangerskapet. Det gjorde jeg, og fikk beskjed om at det var riktig, men at det uansett ikke var noe de kunne gjøre, vi måtte bare vente og se. (Vet ikke helt hvorfor man skal kontakte lege da.)

Anonymkode: c69a4...0ad

OK... Da er det vel ingenting å gjøre... 

Jeg har blødd i snart en måned, men da bare bittelitt gammelt blod hver dag. Jeg har hatt ekstra kontroller pga dette. Nå kommer det derimot friskere (ikke helt friskt) blod i større mengder, som ved mensen.  

Veldig ekkelt :( 

Hi 

Anonymkode: 49ed8...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 12uker så hadde jeg ringt. Fosteret er større, så blødningene kan bli kraftigere og rester bli igjen. De gjør ikke noe for å stoppe en Evt abort, men passer på mor (derfor oppfordres man til kontakt)

lykke til 

Anonymkode: 3540a...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter 12uker så hadde jeg ringt. Fosteret er større, så blødningene kan bli kraftigere og rester bli igjen. De gjør ikke noe for å stoppe en Evt abort, men passer på mor (derfor oppfordres man til kontakt)

lykke til 

Anonymkode: 3540a...bfe

Så du tenker at det er en abort? :( 

Hi 

Anonymkode: 49ed8...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du tenker at det er en abort? :( 

Hi 

Anonymkode: 49ed8...414

Jeg sier evt. Det er umulig å vite via Internett. Det kan være gammelt blod, det kan være polypp , det kan være abort...ul og tiden vil vise. 

Anonymkode: 3540a...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg blødde ganske mye, over flere uker. Det gikk bra, han er 6 år nå. Lykke til!

Anonymkode: c69a4...0ad

Så godt å høre! Var det litt varierende farge og mengde, husker du det? Hos meg vet jeg at det kommer fra en blodansamling inni livmoren, men jeg har ikke fått vite hvorfor den er der eller hvordan det vil gå. Jeg vet dog at jeg har lavtliggende morkake, og tenker at det kanskje har med det å gjøre.

Hi 

Anonymkode: 49ed8...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så godt å høre! Var det litt varierende farge og mengde, husker du det? Hos meg vet jeg at det kommer fra en blodansamling inni livmoren, men jeg har ikke fått vite hvorfor den er der eller hvordan det vil gå. Jeg vet dog at jeg har lavtliggende morkake, og tenker at det kanskje har med det å gjøre.

Hi 

Anonymkode: 49ed8...414

Det var veldig varierende mengde, men mener det var friskt blod stort sett hele tiden. Det ble aldri funnet ut hvorfor jeg blødde.

Anonymkode: c69a4...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det var veldig varierende mengde, men mener det var friskt blod stort sett hele tiden. Det ble aldri funnet ut hvorfor jeg blødde.

Anonymkode: c69a4...0ad

Takk for svar! :)  

Hi

Anonymkode: 49ed8...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en STOR blødning med friskt blod i uke 19. Det sto på i fire/fem timer. Gikk til jordmor og hun fant hjertelyd. Sendte meg videre til sykehuset. Alt var vel med den lille og de fant ikke årsak til blødning. 

Du kan jo ringe sykehuset og forhøre deg. Du skal vel på time på dagklinikken så de kan uansett ikke ta deg inn i dag. 

Noen ganger hjelper det bare å snakke med en fagperson. 

Det kan være ufarlig, og det kan være abort. Umulig å si. 

Masse lykke til, jeg vet hvordan denne følelsen er. ❤️

Anonymkode: 7570d...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blødde også en del i uke 12,18 og 35, ble hysterisk, men heldigvis var det ikke på grunnet av barna,men andre årsaker, barnet er i dag snart 5 :)

Anonymkode: e5d0a...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd hele første svangerskap men i uke 15 var det mest,nesten som mensen. Frisk blod og svart. Jeg ble lagt inn for første gang da. Det gikk bra,han er straks 8 år! Det er sant,de kan ikke gjøre så mye men de tok UL og det var berolige de å vite at babyen hadde det bra,at han vokste som han skulle,at blodet ikke kom innefra men utenfor livmoren og at egentlig det største problemet er at trykket som blodet lager,ikke starter fødselen for tidlig. Det eneste jeg kunne gjøre,er å ta det med ro. 

 

Jeg ville ringt til legevakten.

Anonymkode: cffdd...799

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du doppler?

Anonymkode: 1b860...46e

Det er i allefall falsk trygghet. Hjertelyd betyr ikke nødvendigvis at alt er bra. 

Ta det med proffesjonelle 

Anonymkode: 3540a...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrtblødning i uke 20 og ble hentet av luftambulansen. Blodet fosset ut men det gikk bra det også. Så blødning trenger ikke bety abort. Men etter 12 uker hadde jeg ringt rett til sykehuset og bedt om å få komme inn.

Anonymkode: af88c...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde mye. Det viste seg at jeg aborterte en tvilling. Den jeg ikke mistet er 10 år og i fin form.

Det er så mye uvisst. Ring og hør hva de sier. Lykke til!

Anonymkode: 4e74e...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...