Gå til innhold

Hvodan vet man om man lekker fostervann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er tre uker igjen til termin, føler jeg lekker litt vann innemellom men usikker. Hvordan vet man om man lekker? er det vanlig på slutten? Blir liksom våt i trusen, lukter ikke urin. Vært sånn i et par dager nå.

 

Anonymkode: 647b6...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei... det lekker vann? 

Fikk beskjed hos føden om å ta på bind å komme innom. Det viste seg at jeg lakk fostervann. Ta en telefon til føden, bedre å være sikker :)

Anonymkode: d67cf...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time på kontroll om noen dager, kan jo vente til da? Leste så lenge ikke man blir gjennomvåt så er det ikke så farlig eller?

Anonymkode: 647b6...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du burde ikke vente et par dager om du tror du lekker fostervann. Du ringer nå og rådfører deg med jordmor på telefon. 

Anonymkode: 9d0ae...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra når burde man være oppmerksom på om man lekker fostervann? Hvor tidlig pleier det å skje hvis det skjer? 

-IKKE hi

Anonymkode: 11336...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra når burde man være oppmerksom på om man lekker fostervann? Hvor tidlig pleier det å skje hvis det skjer? 

-IKKE hi

Anonymkode: 11336...dbb

Hele graviditeten. Skjer det så er det fare for infeksjon. (Og fødsel, ugunstig prematurt)

------------

Fostervann lukter søtt. Ta på bind og ring føden, da får du råd med hold i. Ikke bruk Internett!

Anonymkode: 1612a...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har time på kontroll om noen dager, kan jo vente til da? Leste så lenge ikke man blir gjennomvåt så er det ikke så farlig eller?

Anonymkode: 647b6...26f

Nei, du bør ikke vente. Du må ringe føden å prate med dem. Å lekke fostervann er ikke bra, og det ble ikke gjennomvått hos meg heller - bare akkurat slik at jeg la merke til det. Jeg fikk forøvrig infeksjon og ble igangsatt i uke 36 :)

Anonymkode: d67cf...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg en mørk duk i trusen. Når den er våt, lar du den tørke. Er det hvitt(aktig) er det ikke fostervann. Er det ingen farve og lukter søtt, kan det være fostervann. 

Anonymkode: 3b271...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ringer føden med en gang om man tror man lekker fostervann! Sort truse testen over er bra. 

Man skal ikke gå med lekkasje da det kan gi infeksjon!! 

Anonymkode: 1cf24...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjennes ut som man tisser litt på seg, har ikke sjans å holde igjen. 

Ellers er svart truse trikset bra. 

Ring føden om du er usikker.

Anonymkode: b22b8...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...