Gå til innhold

Noen som har fått helsparklet veggene her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har noe gammelt panel som ikke er pent og som ikke kan bli pent uansett hvordan vi behandler det. Jeg har lyst på glatte vegger, og vurderer å leie inn noen snekkere for å helsparke eller plate veggene og legge nye lister overalt.  Vil ha et helhetlig og fint uttrykk. 

Har tenkt på pusse opp et bad også, og tar det i såfall i samme omgang med samme håndtverker.  

 

Noen som har fått et slikt arbeid utført? Lurer på hva det vil koste å få glatte vegger i stue og gang. 

 

Anonymkode: 7ce23...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på, og om man kan sparkle og male oppå gammel tapet uten å måtte rive den av.

Anonymkode: a6d03...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det koster kommer an på hvor mye jobb som må gjøres, og hvor mye dere gjør selv. Er det trepanel du snakker om så bør denne fjernes først. Underlaget må så skrapes for løse deler, og grunnes før det kan sparkles. Gjør dere dette selv, så blir det jo en enkel jobb for maleren, som forresten er han som gjør sparklejobben. Maleren kan dessverre ikke ta badet ditt da, med mindre han har riktig fagbrev/utdannelse. Med mindre du hyrer en totalentreprenør. Det samme gjelder for tapet. Er det papirtapet bør det fjernes helt og grunnes. Glassfiberstrie som sitter godt kan sparkles rett på om den er malt. Jeg betalte en gang 11 tusen kr for å få helsparklet en stor stue, kjøkken og soverom. Kun overflatisk Sparkling. Ett lag sparkel pluss flekksparkling. Hadde gjort alt grunnarbeid selv først. Da fikk jeg en god deal, så det koster mye å sette bort en sånn jobb. Så få noen til å ta en befaring, og gå til en fargehandel/ byggvarehandel å få råd om hva du kan gjøre selv for å spare tid og penger.

Anonymkode: 720cd...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sparkle oppå levende materialer, underlaget må være dødt. Men når det gjelder bad kan du bruke mikrosement hvis badet ellers er flislagt og tett. Det er en rimelig makeover som man kan klare selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...