Gå til innhold

Lavt nivå for blodplater og gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 20 uker på vei og er førstegabgsgravid, for noen dager siden fikk bekjed av legen at jeg har lavt nivå på blodplater. Normal verdien ligger mellom 150 000 - 400 000. Og mine ligger på 128 000. Hun sa at hvis de går under 100 000 så er det farlig for meg.

Mens hun spurte en gynekolog som tror at det ikke blir farlig. 

 

Det jeg lurte på om er det sjanser for at de synker og evetuelt er det noe jeg kan gjøre for at de skal stige? Og hvor store sjanser er det for å dø under fødselen hvis de synker? Eller er det farlig for fosteret og ikke meg? 

 

Takk på forhånd 

Anonymkode: 027d2...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt lave hele tiden, eller har det oppstått plutselig? 

Eneste grunnen jeg kjenner til i den forbindelse er hellp, da er det jo flere faktorer inne i bildet, høye leververdier, høyt blodtrykk. Jeg fikk dette, men mye senere i svangerskapet. Ligger normalt på 260, gikk fra 162 til 83 på en kveld, da ble svangerskapet avsluttet med keisersnitt. Forstod det som at om du er under ca 70 kan du ikke ta spinal/epidural pga blødningsfare. Da må du ha narkose. Jeg hadde også høye leververdier og kastet opp pga det. 

Men er det kun blodplatene, er vel dette mulig å få økt via blodoverføring? Tror ikke det er så mye du kan gjøre selv for å øke de. 

Anonymkode: f0248...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...