Gå til innhold

Kan du anbefale en vogn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er vordende førstegangs og lurer på deres erfaringer med valg av vogn. Det er jo en jungel der ute! Jeg er avhengig av å kunne titte på nett da jeg må reise et godt stykke for å kunne se/prøve vogner, så erfaringer er gull verdt!

Vi trenger en vogn som er god på grus, vi bor i "huttaheiti" og kjører 99% på grusvei, gress o.l. Og når vi triller blir vi trillende en stund. Så veldig lite "opp og ned" i vogna. Den må tåle litt vær og vind. Hvor stor/tung den er er ikke kjempe viktig.

Vi er voknse, så den må gjerne se all right ut, ikke lyse "Ung mor" hehe :D (ikke meninga å fornærme noen, men lyserosa utgår virkelig).

Anonymkode: 5f59b...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her igjen. Tileggsinformasjon; Vi er ca like høye, eller lave da. Så trenger ikke tenke så mye på det.

Anonymkode: 5f59b...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! 

Jeg eeeelsker vår Bumbleride Indie. Den kan kjøre på hva som helst! Er den mest lettkjørte vogna jeg har vært borti. Hvis jeg tar i noen andres vogner synes jeg alltid de er supertunge... Vår står nå ute hver dag i barnehagetiden og den klarer seg strålende! En annen ting jeg liker er at bagen er ganske smal. Da blir det trangt og deilig oppi der for baby og ikke masse luftglipper hvor det trekker ned i vognposen. Lykke til med vognvalget! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Julie (: skrev:

Hei! 

Jeg eeeelsker vår Bumbleride Indie. Den kan kjøre på hva som helst! Er den mest lettkjørte vogna jeg har vært borti. Hvis jeg tar i noen andres vogner synes jeg alltid de er supertunge... Vår står nå ute hver dag i barnehagetiden og den klarer seg strålende! En annen ting jeg liker er at bagen er ganske smal. Da blir det trangt og deilig oppi der for baby og ikke masse luftglipper hvor det trekker ned i vognposen. Lykke til med vognvalget! 

Takk for tilbakemelding! Skal sjekke den ut :D er det okei plass til vinterpose i bagen? 

Anonymkode: 5f59b...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem med plass til vognpose. Det er det i alle bager, tror jeg. Personlig har jeg aldri skjønt opplegget med digre bager. Er jo ingen som vil ligge der når de passerer seks-syv måneder uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har supre erfaringer med TFK joggster twist. Brukes nå til barn nr. 2. God på all slags vei og tåler norsk vinter. Vi kjøpte vår på nett fra Tyskland http://www.kiddies24.com/ Det var ganske mye å spare på det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting du må tenke på ved vognvalg er sportsdelen(sittedelen). Det er den du kommer til å bruke mest, og på en del vogner kan sportsdelen kun være vendt vekk fra den som triller. Vi hadde Mountain buggy urban Jungle til lillebror- verdens beste vogn. Digger sportsdelen da barnet har god plass, og vogna er super å trille (kommer seg lett frem i skog/grusvei/traktorvei/snø). MEN vognen var et problem fra poden var 6-10 mnd, han fink «panikk» av å ikke kunne se mamma/pappa på trilletur, så han bare skreik 🙈 vogna ble lite brukt i den perioden🙈 

så nå som vi venter nr 3 så er mountainbuggy utelukket pga den problemstillingen. (Vi prøvde å kjøpe det «setet» som Mountain buggy har som alternativ til fremovervendt sportsdel, men det var så lite, helt elendig- minner mer om babysetet du finner på handlevogner enn en sportsdel)🙈 mulig vi kjøper Mountain buggy når ungen er 1,5 og er mer fornøyd med å se fremover- for den vogna er såååå god å trille 😍

så nå vurderer vi Emmaljunga super viking, skal avgårde og se på den snart. Emmaljunga city cross er også et alternativ- på begge modellene kan sportsdelen vendes begge veier 👍👏 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vi har Emmeljunga mondial og er veldig fornøyde.  Den har stor bag, som er praktisk. Det blir ikke luftglipper som trekker, det blir derimot god plass til å lage det lunt og godt for baby.  Får du vinter-/ høstbaby er det enda bedre. 

Men, som nevnt over, det er sittedelen du må konsentrere deg mest om. Vår baby hatet vogna frem til vi byttet til sittedelen (så hun bærte jeg mye). Sittedelen elsket hun fra første stund, og det har vært utrolig viktig for oss å ha henne vendt med ansiktet mot oss. Det er koselig og gir god og trygg kontakt. 

 

Nå er hun 1.5 år. Så de dagene hvor hun er utålmodig, snur jeg sittedelen fra meg. Da blir trilleturen ekstra spennende, og poden holder humøret oppe til vi kommer hjem😉 

Så muligheten til å velge sittedelposisjon på den måten er gull verdt. 

Lykke til!

Anonymkode: a390c...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd om sittedelen! Det er jo gjerne en typisk ting å glemme tror jeg. Fort å se på den søte bagen ;) Må helt klart ha en som kan snues ja. Enmaljunga er en sterk kandidat og eneste jeg har sett live til nå. Liker den romslige bagen. Får baby til sen vår, men bor veldig kjølig til så det blir vinterpose fra oktober når lille er 3 måneder isj, så trenger plassen. Og vinteren varer til ut mai så. 

Må ta en nærmere titt på de ulike emmaljunga modellene dere nevner, kjenner ikke forskjellen på de :) 

takk for flotte svar alle! Setter stor pris på det! 

TS

Anonymkode: 5f59b...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt obs på vekt på emmaljungavognene. Jeg hadde Emmaljunga Edge duo til førstemann, og den vogna ble vi nødt til å kvitte oss med etter 4 mnd, den ble rett og slett for stor og tung for meg (dette var i 2010). Jeg er 160 lav og veier 54kg, så en så stor og tung vogn ble slitsomt å dytte rundt på🙈 vogna veier vel Ca 17kgmed sportsdel, og hvis ungen veier 10kg så har du plutselig nesten 30kg som skal dyttes opp bakken🙈 i tillegg spiste vogna hele bagasjerommet på bilen🙈

Personer som ikke er så små har kanskje ikke dette problemet🙈 😂😂😂 men det er fort gjort å glemme at vogna skal løftes ut/inn av bil, dyttes opp bakker i snø, dras opp trapper osv ☺️ Og mange bebiser vil ut av baby bagen når de er 5-6mnd, så bagdelen trenger ikke være gigastor. Jeg fikk fint plass til vinterpose i den bittelille bagen til Mountain buggy vogna 👍 så ikke la størrelse på bag styre valget heller, prøv å se helheten på vogna, be om å få se den sammenlagt, prøv den gjerne inn i bagasjerommet på bilen , se hvordan den er å løfte inn/ut av bilen osv 👍 

lykke til med vognvalget 💛👶💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LykkeligMamma2010 skrev:

Vær litt obs på vekt på emmaljungavognene. Jeg hadde Emmaljunga Edge duo til førstemann, og den vogna ble vi nødt til å kvitte oss med etter 4 mnd, den ble rett og slett for stor og tung for meg (dette var i 2010). Jeg er 160 lav og veier 54kg, så en så stor og tung vogn ble slitsomt å dytte rundt på🙈 vogna veier vel Ca 17kgmed sportsdel, og hvis ungen veier 10kg så har du plutselig nesten 30kg som skal dyttes opp bakken🙈 i tillegg spiste vogna hele bagasjerommet på bilen🙈

Personer som ikke er så små har kanskje ikke dette problemet🙈 😂😂😂 men det er fort gjort å glemme at vogna skal løftes ut/inn av bil, dyttes opp bakker i snø, dras opp trapper osv ☺️ Og mange bebiser vil ut av baby bagen når de er 5-6mnd, så bagdelen trenger ikke være gigastor. Jeg fikk fint plass til vinterpose i den bittelille bagen til Mountain buggy vogna 👍 så ikke la størrelse på bag styre valget heller, prøv å se helheten på vogna, be om å få se den sammenlagt, prøv den gjerne inn i bagasjerommet på bilen , se hvordan den er å løfte inn/ut av bilen osv 👍 

lykke til med vognvalget 💛👶💛

Tusen takk for masse gode råd! Litt av problemet er at her finnes ikke butikker for vogner. Er emmaljunga 8 timer unna. Andre merker er i neste fylke 😅 så blir nok en brukt. Derfor ekstra fint med erfaringer! Om den tar hele bilen er egentlig ikke et problem for oss, den ska lite i bilen og dras rundt.  Men jeg er på din str, litt større da, så ska se om jeg finner en å prøvetrille tror jeg :) 

Anonymkode: 5f59b...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi veldig fornøyd med Emmaljunga city cross. Synes ikke den er spesielt tung. God å trille både på butikken og ute i snø, slaps, gjørme osv. 

Brukte den til nr 1, og det blir samme type på nr 2 også :-)

Fra 0-6 mnd bruker vi city bag. Så går vi over på sportsdelen rundt 6 mnd alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har emmaljunga super nitro.  Den er kanskje ikke aktuell for deg med tanke på understell med ounkteringsfrie svingbare hjul. Hadde valgt en annen om jeg bare gikk i terreng. Men som litt asfalt, litt grus osv er den topp.

Uansett, det jeg skulle si er at sittedelen er ganske lik på de ulike emmaljungavognene. Vi har flytta begge ungene ved sju mnd. Storesøster er liten og nett og satt ikke godt i vogna før hun var over året. Vi var forberedt på å måtte kjøpe ny sportsvogn, men storesøster er mer robust og sitter veldig bra!

Anonymkode: 61c62...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...