Gå til innhold

September 2018


Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Anbefalte innlegg

35 minutter siden, MiffaBlir3Barnsmor skrev:

Bruker babyverden sin og en som heter preglife ☺

Takk, har bare den fra baby verden, husker jeg hadde en lilla en som jeg syns var fin sist😊 men aner ikke hva den heter 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når tar dere kontakt med legen? Jeg har jo lest her inne at det ikke er vits å bestille noen time før uke 12, men har samtidig lest flere steder at man skal kontakte lege med en gang man vet man er gravid.. så ja, hva gjør dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
6 minutter siden, Lola_ skrev:

Når tar dere kontakt med legen? Jeg har jo lest her inne at det ikke er vits å bestille noen time før uke 12, men har samtidig lest flere steder at man skal kontakte lege med en gang man vet man er gravid.. så ja, hva gjør dere? 

Kontaktet lege når jeg var 4+1 siden jeg blødde litt.

Man kan godt dra til lege nå for å bekrefte graviditeten, men de bloprøvene man må ta osv kan visst ikke gjøres før uke 12. Husker jeg var hos legen i uke 8 forrige gang og måtte da tilbake i uke 12 fordi de ikke kunne ta alle blodprøvene i uke 8 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Hoppetau skrev:

Har Preglife sin, synes den er veldig enkel og grei 😊

Lastet den ned både på min og sambo sin han er veldig nysgjerrig 😊 og spent 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt null symptomer di siste dagene🤔 eneste jeg kan si noe på er at jeg vokna en gang i natt av strekning i livmor. Men ellers er jeg i tipp topp form. Synes det er veldig rart og uvant. Og nå tror jeg at noe ikke stemmer... ville dere dratt til legen å fått HCG måling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var til tidlig ul i dag, og regnet etter menstruasjon så skal jeg være 5+6. Legen hadde dårlig tid siden det var seint på dagen og ul var over på 1-2 min. Han fant embryo og plommesekk men kunne ikke se hjerte som slo. Han mente embryoet var 4-5 uker. Det stemmer ikke i forhold til når jeg hadde eggløsning  så da regner jeg med det har sluttet å vokse:( Skal tilbake å måle hcg i morgen og fredag, så får jeg svar på mandag. Det her er skikkelig pyton! Vet jo at det kan skje men føler at jeg er gravid..Uansett så vil jeg bare si at jeg håper dere venter litt før dere tar tidlig ul, for følelsen å gå å vente sånn her er ikke noe jeg unner noen. Da håper jeg dere klarer å være tålmodig å vente et par uker til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
1 time siden, Icequeen69 skrev:

Var til tidlig ul i dag, og regnet etter menstruasjon så skal jeg være 5+6. Legen hadde dårlig tid siden det var seint på dagen og ul var over på 1-2 min. Han fant embryo og plommesekk men kunne ikke se hjerte som slo. Han mente embryoet var 4-5 uker. Det stemmer ikke i forhold til når jeg hadde eggløsning  så da regner jeg med det har sluttet å vokse:( Skal tilbake å måle hcg i morgen og fredag, så får jeg svar på mandag. Det her er skikkelig pyton! Vet jo at det kan skje men føler at jeg er gravid..Uansett så vil jeg bare si at jeg håper dere venter litt før dere tar tidlig ul, for følelsen å gå å vente sånn her er ikke noe jeg unner noen. Da håper jeg dere klarer å være tålmodig å vente et par uker til :)

Krysser fingrene for positivt utfall ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Icequeen69 skrev:

Var til tidlig ul i dag, og regnet etter menstruasjon så skal jeg være 5+6. Legen hadde dårlig tid siden det var seint på dagen og ul var over på 1-2 min. Han fant embryo og plommesekk men kunne ikke se hjerte som slo. Han mente embryoet var 4-5 uker. Det stemmer ikke i forhold til når jeg hadde eggløsning  så da regner jeg med det har sluttet å vokse:( Skal tilbake å måle hcg i morgen og fredag, så får jeg svar på mandag. Det her er skikkelig pyton! Vet jo at det kan skje men føler at jeg er gravid..Uansett så vil jeg bare si at jeg håper dere venter litt før dere tar tidlig ul, for følelsen å gå å vente sånn her er ikke noe jeg unner noen. Da håper jeg dere klarer å være tålmodig å vente et par uker til :)

Dårlig gjort av legen! 

Men håper der er en tøffing der hos deg 🤰🏻 :) 

Anonymkode: e887e...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Icequeen69 skrev:

Var til tidlig ul i dag, og regnet etter menstruasjon så skal jeg være 5+6. Legen hadde dårlig tid siden det var seint på dagen og ul var over på 1-2 min. Han fant embryo og plommesekk men kunne ikke se hjerte som slo. Han mente embryoet var 4-5 uker. Det stemmer ikke i forhold til når jeg hadde eggløsning  så da regner jeg med det har sluttet å vokse:( Skal tilbake å måle hcg i morgen og fredag, så får jeg svar på mandag. Det her er skikkelig pyton! Vet jo at det kan skje men føler at jeg er gravid..Uansett så vil jeg bare si at jeg håper dere venter litt før dere tar tidlig ul, for følelsen å gå å vente sånn her er ikke noe jeg unner noen. Da håper jeg dere klarer å være tålmodig å vente et par uker til :)

Sånn som jeg leser det du skriver så stemmer det nok at embryoet er 4-5 uker hvis du er 5+6 utregnet etter siste mens 😊 

det tar jo 14 dager fra mens til eggløsning 😊 så selv om du er 5+6 så vil embryoet bare være 4 uker. Og hjerte begynner ikke å slå før etter uke 6. Så ikke ta sorgene på forskudd. Synes det var dårlig av legen og ikke ta bedre tid med deg... 

håper alt går bra med deg ❤️ Jeg krysser fingrene for at HCG stigningen er perfekt 🤞

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen:) Har tatt hcg i dag og tilbake på fredag, så da får jeg bare vente på svarene som kommer på mandag:) Føler meg gravid og har jo flere barn fra før, så vet jo hvordan det føles🙈 Så regner med det bare er litt tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ny her. Tenkte skulle dele min historie bare for å slippe tankene løs.

Kort om meg:

Har prøvd siden 2008, uten å lykkes.
Har erfart 16 SA siden 2008. De fleste i uke 5-6.
IVF behandling - 7 insettinger uten å bli gravid.
Tok en pause fra IVF i august 2017 for å starte igjen i januar 2018.

 

Testet positivt i julen med termin 1/9-18 (ifølge terminkalkulator.no) Har vært på tidlig ultralyd allerede (privat) så ikke noe annet enn embryo og plommesekk. Har bestilt UL til fredag igjen, da er jeg i uke 9, håper virkelig å se noe aktivitet der.

Har ikke hatt noen symptomer. bare litt trøtt til tider. Så vet ikke helt hva jeg skal tro. Sitter her og er litt glad, men mest bekymret for at det samme skal skje igjen.

Noen erfaringer med graviditet uten symtomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SZB skrev:

Hei, er ny her. Tenkte skulle dele min historie bare for å slippe tankene løs.

Kort om meg:

Har prøvd siden 2008, uten å lykkes.
Har erfart 16 SA siden 2008. De fleste i uke 5-6.
IVF behandling - 7 insettinger uten å bli gravid.
Tok en pause fra IVF i august 2017 for å starte igjen i januar 2018.

 

Testet positivt i julen med termin 1/9-18 (ifølge terminkalkulator.no) Har vært på tidlig ultralyd allerede (privat) så ikke noe annet enn embryo og plommesekk. Har bestilt UL til fredag igjen, da er jeg i uke 9, håper virkelig å se noe aktivitet der.

Har ikke hatt noen symptomer. bare litt trøtt til tider. Så vet ikke helt hva jeg skal tro. Sitter her og er litt glad, men mest bekymret for at det samme skal skje igjen.

Noen erfaringer med graviditet uten symtomer?

Gratulerer og velkommen hit 🎉❤️

Det må være en påkjenning å har vært prøver så lenge. Og ikke minst å miste så mange ganger 😢

håper virkelig at den sitter denne gangen for dere ❤️

Dette svangerskapet har jeg lite symptomer. Så lite at jeg faktisk er bekymret for at det er noe galt. Men har jo noen symptomer hvis jeg faktisk kjenner etter 🙈 som akutt trett og treg mage. 

Jeg har googlet en del og det ser ut som at det er like vanlig med lite symptomer som mye symptomer 👍

vi har foresten termin på samme dag 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Synes tiden går saaaaakte 😂 7 uker på vei i dag og gleder meg til ul om to uker, så da ble dagene plutselig veldig lange 🙈

Er vel snart på tide å tenke på å bestille time til første svkontroll, men vurderer å ha oppfølging på privatklinikk da jeg virkelig misliker den eneste jordmoren vi har her og legen min er mann så det blir ikke helt det samme. Noen andre som har valgt privat eller har vurdert det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, MiffaBlir3Barnsmor skrev:

Synes tiden går saaaaakte 😂 7 uker på vei i dag og gleder meg til ul om to uker, så da ble dagene plutselig veldig lange 🙈

Er vel snart på tide å tenke på å bestille time til første svkontroll, men vurderer å ha oppfølging på privatklinikk da jeg virkelig misliker den eneste jordmoren vi har her og legen min er mann så det blir ikke helt det samme. Noen andre som har valgt privat eller har vurdert det? 😊

Vurderer å dra til legen å sutre til meg tidlig ul 🙈 for jeg bekymrer meg unødig mye altså... hadde jo også vært noe å se fram til. Tiden går unødvendig sakte og jeg føler jeg har vært gravid i en hel evighet allerede 😂 får håpe det går litt fortere etterhvert😆

Har ikke noe alternativ her i byen for privat. Men det jobber ganske mange jordmødre på føden her. Så har heldigvis noen å velge mellom hvis det er noen jeg ikke har kjemi med 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor
10 minutter siden, Hoppetau skrev:

Vurderer å dra til legen å sutre til meg tidlig ul 🙈 for jeg bekymrer meg unødig mye altså... hadde jo også vært noe å se fram til. Tiden går unødvendig sakte og jeg føler jeg har vært gravid i en hel evighet allerede 😂 får håpe det går litt fortere etterhvert😆

Har ikke noe alternativ her i byen for privat. Men det jobber ganske mange jordmødre på føden her. Så har heldigvis noen å velge mellom hvis det er noen jeg ikke har kjemi med 😊

Det er forsøket verdt 😄 Jeg fikk jo henvisning til tidlig ul, men legen eller sykehuset må ha misforstått noe så jeg har fått time først i uke 13 😅 Ble til at jeg bestilte en privat til uke 9 å :)

Der er du heldig 😊 Vi bor nære by men hører til en liten kommune så her er det bare en jordmor og hun kom jeg på kant med i forrige graviditet fordi hun trampet langt over mine grenser flere ganger 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei 😊

hvordan går det med alle? 

Her har kvalmen kommet for fult di siste dagene🤢 så lenge jeg spiser er det bedre 🙈 så blir sikker så stor som en elefant dette svangerskapen 🐘 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hoppetau skrev:

Hei hei 😊

hvordan går det med alle? 

Her har kvalmen kommet for fult di siste dagene🤢 så lenge jeg spiser er det bedre 🙈 så blir sikker så stor som en elefant dette svangerskapen 🐘 

 

 

Hahaha, har det på samme måte. Jeg er enten kjempekvalm eller skrubbsulten. Sliter litt med å holde maska på jobb, folk spør meg hele tiden om jeg er syk eller sliten... 

Ellers har jeg en del «menssmerter» på kveldene når jeg skal sove.. ganske vondt til tider, så det er plagsomt. Blir jo litt bekymret også, men blør ikke noe, så prøver å slå meg til ro med at livmoren vokser. 

Har dere sagt det til noen enda? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lola_ skrev:

Hahaha, har det på samme måte. Jeg er enten kjempekvalm eller skrubbsulten. Sliter litt med å holde maska på jobb, folk spør meg hele tiden om jeg er syk eller sliten... 

Ellers har jeg en del «menssmerter» på kveldene når jeg skal sove.. ganske vondt til tider, så det er plagsomt. Blir jo litt bekymret også, men blør ikke noe, så prøver å slå meg til ro med at livmoren vokser. 

Har dere sagt det til noen enda? 

 

Ja hvis ikke kvalmen blir bedre fort så må jeg nesten si noe til sjefen min for ser ikke bra ut at jeg trenger luft mange ganger i timen 😝 

jeg sliter også med menssmerter faktisk. Men jeg synes den er så rar. Vondt på en spesiell måte. Skal til legen i morgen pga av dette for jeg er veldig bekymret faktisk. 

Vi har nesten fortalt det til alle di nermeste 😊 holdt det hemmelig til i uke 12 sist men så ikke helt vitsen denne gangen. Synes det er mye lettere nå som jeg kan si at jeg er kvalm så jeg ikke greier å spise kake eller  å dele gleden og spenningen fra dag en😉 og hvis det går galt vil jeg også få forståelse på hvorfor jeg er trist osv. 

Har ikke fortalt det på jobb enda. Men har medarbeidersamtale om 2 uker så blir å fortelle det da hvis ikke kvalmen gjør at jeg må si noe før 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hoppetau skrev:

Ja hvis ikke kvalmen blir bedre fort så må jeg nesten si noe til sjefen min for ser ikke bra ut at jeg trenger luft mange ganger i timen 😝 

jeg sliter også med menssmerter faktisk. Men jeg synes den er så rar. Vondt på en spesiell måte. Skal til legen i morgen pga av dette for jeg er veldig bekymret faktisk. 

Vi har nesten fortalt det til alle di nermeste 😊 holdt det hemmelig til i uke 12 sist men så ikke helt vitsen denne gangen. Synes det er mye lettere nå som jeg kan si at jeg er kvalm så jeg ikke greier å spise kake eller  å dele gleden og spenningen fra dag en😉 og hvis det går galt vil jeg også få forståelse på hvorfor jeg er trist osv. 

Har ikke fortalt det på jobb enda. Men har medarbeidersamtale om 2 uker så blir å fortelle det da hvis ikke kvalmen gjør at jeg må si noe før 😝

Hva sa legen din om menssmertene? Jeg håper det ikke er noe dårlig tegn!

jeg synes det er skummelt å dele det med folk enda, foreløpig bare et vennepar som vet. Men jeg fikk innkallelse til medarbeidersamtale nå jeg også, om to uker. Da er jeg 7+5. Litt tidligere enn jeg hadde tenkt, men blir litt rart å ikke si noe også kanskje... jeg er lærer, så de skal legge kabalen for neste skoleår nå, ser jo at det hadde vært lurt for alle om jeg sa fra tidlig, ellers må jeg jo gå og late som jeg skal ha klassen videre til neste år :/ vanskelig dette 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola_ skrev:

Hva sa legen din om menssmertene? Jeg håper det ikke er noe dårlig tegn!

jeg synes det er skummelt å dele det med folk enda, foreløpig bare et vennepar som vet. Men jeg fikk innkallelse til medarbeidersamtale nå jeg også, om to uker. Da er jeg 7+5. Litt tidligere enn jeg hadde tenkt, men blir litt rart å ikke si noe også kanskje... jeg er lærer, så de skal legge kabalen for neste skoleår nå, ser jo at det hadde vært lurt for alle om jeg sa fra tidlig, ellers må jeg jo gå og late som jeg skal ha klassen videre til neste år :/ vanskelig dette 😅

Var til lege og jordmor i dag. Begge betrygget meg om at menssmerter var normalt og er for at livmora strekker seg😊 

Vanskelig dette med å fortelle og når man skal fortelle. Men du må bare føle hva som blir rett for deg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetau skrev:

Var til lege og jordmor i dag. Begge betrygget meg om at menssmerter var normalt og er for at livmora strekker seg😊 

Vanskelig dette med å fortelle og når man skal fortelle. Men du må bare føle hva som blir rett for deg 😉

Åh så bra, en lettelse for deg, og for meg også 😉😊 

ja får bare se når det blir, skal i alle fall dele med mamma neste gang jeg ser henne tenkte jeg, så har hun sikkert noen gode råd videre😊

i dag gikk jeg med bukse for første gang på et par uker, har vært så kvalm at kjole og skjørt fristet mer. Og sannelig er ikke buksa nesten for trangt alt. Ups... er skikkelig øm nederst i magen nå der den presset på.. er jo bare luft sikkert, men likevel haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎01‎.‎2018 den 15.35, Hoppetau skrev:

Gratulerer og velkommen hit 🎉❤️

Det må være en påkjenning å har vært prøver så lenge. Og ikke minst å miste så mange ganger 😢

håper virkelig at den sitter denne gangen for dere ❤️

Dette svangerskapet har jeg lite symptomer. Så lite at jeg faktisk er bekymret for at det er noe galt. Men har jo noen symptomer hvis jeg faktisk kjenner etter 🙈 som akutt trett og treg mage. 

Jeg har googlet en del og det ser ut som at det er like vanlig med lite symptomer som mye symptomer 👍

vi har foresten termin på samme dag 😁

Takk for gode ord :hjerte:

Var på ultralyd på fredag forrige uke, alt så normalt ut. Så ikke noe hjerteaktivitet, men fikk høre det :hjerte: 
Blir spennende å se hvordan det går videre. Foreløpig bare trøtt og ingen andre symptomer. Iblandt noe mensensmerter om kveldene, men ellers ikke noe å merke. Fikk ny termin fra gynekolog 5/9-18. Så er i uke 8 (7+3).

Skal til første svangerskapstime hos fastlegen imorgen - må si at jeg gleder meg :hjerter: har aldri kommet så langt før.

Lykke til alle sammen :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SZB skrev:

Takk for gode ord :hjerte:

Var på ultralyd på fredag forrige uke, alt så normalt ut. Så ikke noe hjerteaktivitet, men fikk høre det :hjerte: 
Blir spennende å se hvordan det går videre. Foreløpig bare trøtt og ingen andre symptomer. Iblandt noe mensensmerter om kveldene, men ellers ikke noe å merke. Fikk ny termin fra gynekolog 5/9-18. Så er i uke 8 (7+3).

Skal til første svangerskapstime hos fastlegen imorgen - må si at jeg gleder meg :hjerter: har aldri kommet så langt før.

Lykke til alle sammen :hjerter_rundt:

Skal på ul i morgen 😍 da er jeg 8+1. Håper jeg får se et bankende hjerte ☺️ 

Tok du innvendig ul eller utpå magen ul? 

Sliter også med menssmerter, spesielt på natta. 

Blir spennende framover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Hoppetau skrev:

Skal på ul i morgen 😍 da er jeg 8+1. Håper jeg får se et bankende hjerte ☺️ 

Tok du innvendig ul eller utpå magen ul? 

Sliter også med menssmerter, spesielt på natta. 

Blir spennende framover ❤️

Det var innvendig ul.

Lykke til i morgen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...