Gå til innhold

Babyrom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal begynne på babyrommet.. Og er litt rådvill. Blir kjempeglad for bilder, tips og råd om hva vi kan gjøre for å få det fint :) 

Hittil har vi tenkt 3 lysegrå vegger (kjeeeedelig, tenker dere da. Hehe :P) Og en kontrastvegg med en eller annen tapet. (Vi tror vi venter en jente.. Men tar imot tips i alle mulige farger og kombinasjoner)

Evt ville jeg hatt 3 hvite vegger + 1 kontrastvegg, men.. Jeg er ikke så veldig kreativ nå. Og finner lite inspirerende bilder på nett!
Del gjerne alt dere måtte ha av tanker og ideer :D Alt taes imot med åpne armer!
(gjerne også fiffige løsninger til oppbevaring osv)

Anonymkode: e9c22...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en sjøgrønn farge, den er kjempefin. Malm-kommoder fra IKEA er praktisk og fint. Vi har også en slik liggende bokhylle med noen kasser til leker og noen uten kasser til bøker og pynt. En god ammestol, med puff og bord. Kosedyr. 

Anonymkode: a6f52...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg liker litt duse farger! Har vært inne på tanken med gult!? Mens samboer tenker en kontrastvegg med tapet i da evt grå og kanskje rosa(om det skulle bli jente) 
Jeg er redd det kanskje blir litt for sukkersøtt... Men vil ikke feie han av banen når han endelig er litt engasjert :P 

Ammestol skal jeg få :) Så jeg vil gjerne ha matchende puff til den! Og ja, da er det kanskje lurt med et lite bord ved siden av!! Det har ikke jeg tenkt på!! 

Dere skriver grønn; er det da alle veggene? Eller kontrastvegg?

Takk for svar :D 

Anonymkode: e9c22...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en nydelig lysegul farge til begge ungene, jenta har i tillegg møbler og pynt i lilla/rosa/grønt og gutten har blå,grønt og grått. Tvillinger på 3 år

Anonymkode: ee9c8...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har en nydelig lysegul farge til begge ungene, jenta har i tillegg møbler og pynt i lilla/rosa/grønt og gutten har blå,grønt og grått. Tvillinger på 3 år

Anonymkode: ee9c8...207

Hørtes fint ut :) Er alle veggene gule?

Anonymkode: e9c22...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei igjen.

Jeg liker litt duse farger! Har vært inne på tanken med gult!? Mens samboer tenker en kontrastvegg med tapet i da evt grå og kanskje rosa(om det skulle bli jente) 
Jeg er redd det kanskje blir litt for sukkersøtt... Men vil ikke feie han av banen når han endelig er litt engasjert :P 

Ammestol skal jeg få :) Så jeg vil gjerne ha matchende puff til den! Og ja, da er det kanskje lurt med et lite bord ved siden av!! Det har ikke jeg tenkt på!! 

Dere skriver grønn; er det da alle veggene? Eller kontrastvegg?

Takk for svar :D 

Anonymkode: e9c22...781

Alle veggene våre er sjøgrønne, ja. Møblene er hvite. Ammestolen er IKEAs Strandmon lenestol, i grått, med matchende puff. Bord er gull verdt, til vannflaske, papirlommetørkler, bøker osv. Vi har også en liten benk med pute på, og oppbevaring under.

Anonymkode: a6f52...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle veggene våre er sjøgrønne, ja. Møblene er hvite. Ammestolen er IKEAs Strandmon lenestol, i grått, med matchende puff. Bord er gull verdt, til vannflaske, papirlommetørkler, bøker osv. Vi har også en liten benk med pute på, og oppbevaring under.

Anonymkode: a6f52...59b

Hørtes flott ut 😍 Får ta det opp med samboer, om hvilke farger som kan være aktuelle! Strandmon stolen har jeg hørt er veldig ålreit.. Mangler lene-funksjon, men! Takk for gode tips😃👍🏻

Anonymkode: e9c22...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi har lysegrønn på alle vegger :)

For øvrig så sov babyen på vårt rom hele første året, så det var der ammestolen sto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører kjønnsnøytral på rommet og kan heller ha ting og gang i farger. Veggene er gråblå isj (malt som gjesterom for flere år siden). Maler nå kommode og skap i jotun fusion. En blågrønn farge. Senga er foreløpig trefarget, får se hva jeg gjør. Har ikke plass til så mye der inne. Men tenker en hylle og knagger. Se på Pinterest for inspo, mye bra der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble 3 grå vegger, og en vegg med ugle-tapet🙊 Uglene er fargerike, så det ble en fin kontrast! Ellers er kommode, hylle, sprinkelseng i hvitt 😍 også kjøpte jeg en ammestol på IKEA, i grå (Typ pepper) Stock-et-eller-annet!! Den er heeeelt nydelig, veldig fornøyd! Grått stjerne-teppe på gulvet og dun-lampe i taket 🌸🙌🏻

Takk for alle innspill og erfaringer! Måtte la samboer velge en del også, Hehe. HI

Anonymkode: e9c22...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ble 3 grå vegger, og en vegg med ugle-tapet🙊 Uglene er fargerike, så det ble en fin kontrast! Ellers er kommode, hylle, sprinkelseng i hvitt 😍 også kjøpte jeg en ammestol på IKEA, i grå (Typ pepper) Stock-et-eller-annet!! Den er heeeelt nydelig, veldig fornøyd! Grått stjerne-teppe på gulvet og dun-lampe i taket 🌸🙌🏻

Takk for alle innspill og erfaringer! Måtte la samboer velge en del også, Hehe. HI

Anonymkode: e9c22...781

Åh ugletapet hørtes kjempe fint ut! Ble helt misunnelig 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, det høres veldig kul ut med babyerommet ditt. På den tiden renoverte vi huset og lagde også barnevaktet som vi brukte på billigvvs. Jeg gleder meg til å høre mer om prosjektet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...