Gå til innhold

Vaginal fødsel etter 2 snitt


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kan man føde vaginal etter 2 keisersnitt ?kan man bestemme selv hvis man vil føde vaginal etter 2keaisersnitt? Noen som har gjort det?😊😊

Anonymkode: 9a4b5...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Haukeland kan man det. Uansett er det din kropp og du bestemmer. Ingen kan tvinge deg til noe med mindre du er umyndiggjort. 

Anonymkode: 5b580...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva anonym over her mener, men jeg ville tatt imot råd fra lege ang om du kan føde vaginalt eller ei. Det kommer an på akkurat din livmortykkelse og hvor mye den tåler. Det har de sikkert skrevet noe om etter ditt forrige keisersnitt.

Anonymkode: 84c9e...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hva anonym over her mener, men jeg ville tatt imot råd fra lege ang om du kan føde vaginalt eller ei. Det kommer an på akkurat din livmortykkelse og hvor mye den tåler. Det har de sikkert skrevet noe om etter ditt forrige keisersnitt.

Anonymkode: 84c9e...744

Sier ikke at hun ikke skal ta i mot råd. Men det er faktisk hun selv som bestemmer hvis hun er samtykkekompetent. 

Anonymkode: 5b580...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta ks med Nr 3 etter 2 tidligere snitt. De anbefaler ikke vaginal fødsel fordi risikoen for at livmoren kan sprekke under riene er mye større enn etter kun 1 snitt. Det var ikke et spørsmål engang når jeg var inne til kontroll på sykehuset, de sa bare vi setter deg opp til keisersnitt ca 7-10 dager før termin, men dette visste jeg jo på forhånd og.

Anonymkode: 5a86c...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel be om det selv mener jeg. Utgangspunktet er keisersnitt, men hvis du ønsker å prøve vaginalt har de normalt ingen innvendinger mot det (men de orienterer om økt risiko, lavere terskel for keisersnitt etc.).

Anonymkode: 5c7d0...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det KAN man, men det er ikke anbefalt. Som de sier over her så kan livmora revne under riene. Jeg fikk absolutt ikke lov til å føde vaginalt etter 2 snitt fordi jeg hadde så mye arrvev på livmora. 

Anonymkode: 3ca04...c6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...