Gå til innhold

Var på ultralyd hos Martin Lundring i går.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og for en fantastisk dyktig fostermedisiner. Forklarte hvilke deler og funksjoner av hjernen som var på plass, og hvorfor babyen ikke hadde verken ryggmargsbrokk eller noe antydning til kromosomfeil. FOR en opplevelse! Samme dagen hadde han fått et av verdens beste ultralydutstyr, og det var helt fantastisk å se🙏🏼 

Jeg var sikker på at vi skulle få en gutt til, men inni magen lå ei lita jente💜

Vi fikk med video hvor vi så hun svelget, vinket, snurret rundt, tok hendene foran ansiktet og åpnet og lukket hendene. 

Anbefaler dette på det varmeste🙏🏼🌟

Anonymkode: d456e...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var der ved 10 ukers graviditet. Fikk vite kjønnet også. Dette er jo over 4 år siden. Dyktig mann.

Anonymkode: 70047...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink! Bortsett fra når babyene han høylydt har erklært ikke har kromosomfeil blir født med downs. Har dessverre skjedd flere ganger, personlig kjenner jeg to. 

Anonymkode: 5d557...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke se utifra ultralyd om en baby har Downs. Man kan se etter visse tegn, men det er kun en prøve av babyens celler som man påvise eller avkrefte Downs og andre kromosomfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjempeflink! Bortsett fra når babyene han høylydt har erklært ikke har kromosomfeil blir født med downs. Har dessverre skjedd flere ganger, personlig kjenner jeg to. 

Anonymkode: 5d557...3f4

Syns det høres veldig rart ut. Har vært hos han 4 ganger selv (to babyer) og en gang med en venninne. Han har aldri høylytt utelukket downs, men vist til hvorfor det er lite sansynelig at barnet har downs. Han har også hver gang fortalt at man aldri kan utelukke helt. 

Anonymkode: bd116...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i går:) Han utelukket ikke downs, men ga oss en risikoberegning i forhold til alderen min og ut fra nakkefold, neseben osv på baby. 

Fantatisk dyktig. Bare hørt positivt om han fra absolutt alle. Fikk også vite kjønn, jeg er 13+4☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Syns det høres veldig rart ut. Har vært hos han 4 ganger selv (to babyer) og en gang med en venninne. Han har aldri høylytt utelukket downs, men vist til hvorfor det er lite sansynelig at barnet har downs. Han har også hver gang fortalt at man aldri kan utelukke helt. 

Anonymkode: bd116...48d

Det er nok også fordi han fikk to alvorlige klager på seg for nettopp dette for seks år siden. Da sa han at «babyen hr iallefall ikke downs». Kjipt når begge ungene har det. 

Anonymkode: 5d557...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, frk.sykepleier skrev:

Jeg var der i går:) Han utelukket ikke downs, men ga oss en risikoberegning i forhold til alderen min og ut fra nakkefold, neseben osv på baby. 

Fantatisk dyktig. Bare hørt positivt om han fra absolutt alle. Fikk også vite kjønn, jeg er 13+4☺️

Risikoberegningen er ikke mer enn ca 70-80% nøyaktig når det kun baseres på UL. Det er derfor duotesten også inkluderer en blodprøve, og med blodprøven er beregningen 90% nøyaktig.

Jeg har nevnt det i andre tråder nylig: Min UL var normal. Nakkefolden var normal, vi så nesebeinet. Alt var bra. Men basert på blodprøven fikk jeg vite at babyen har høy risiko for Downs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke utelukket noe som helst, men utifra nesebein, nakkefold som var helt glatt, hulrom i hjernestrukturer osv så informerte han om at disse funnene så «utrolig bra ut», at babyen delte fingrene og åpnet hånden, at hjertets kammer og blodstrømming var flott osv. 

Vet ikke hva han har sagt til venner av deg over her, men han sa selv at man aldri kan være helt sikker. Og som et selvstendig tenkende individ så forstår jeg veldig godt det! Ultralyd er jo basert på indisier og tidligere forskningsfunn, unntak vil alltid forekomme. 

Vi ble anbefalt Martin, og jeg forstår hvorfor;)

Anonymkode: d456e...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...