Gå til innhold

Kindle, har sett flere skriver om dette lesebrettet. Hva er det og hvordan fungerer det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor kjøper man bøker til lesebrettet, er det bare på engelsk kan kan lese? Laster man ned bøker osv? Noen som vil gi meg en kort innføring? Virker veldig spennende 😊

Anonymkode: 746c8...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt noen innlegge om det i dag.

Man har en kindle/amazonkonto, og selve lesebrettet er koblet til internett via wifi

Så kan man gå for eksempel på e-bok.no og kjøpe en e-bok. De som passer til Kindle, er markert med det. 
Når du har kjøpt boken, kan du bare trykke på,"send til Kindle" (min kindle-konto er registrert der man kjøper boken, mener jeg).

Og neste gang du slår på kinddelen din, er boken der.

Det er egentlig utrolig enkelt (når jeg klarer det, klarer alle det).

Anonymkode: 37671...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kindle. Det er et lesebrett som kobles til wifi. Du kan ikke surfe på nettet med den, du kan bare lese bøker.

På min kan du velge om du vil at skjermen skal lyse eller ikke. Du kan lese i direkte sollys med den, og du blir ikke våken slik som i hvert fall jeg blir av å lese på nettbrett eller pc. 

Jeg opprettet en Amazon-konto da jeg fikk Kindlen min, og der ligger det en adresse som jeg legger inn når jeg kjøper e-bøker på Ark eller Bokkilden eller andre nettbokhandler. Det er slett ikke vanskelig, og både på Ark og Bokkilden ligger det en god og lettfattelig forklaring på hvordan du gjør det.

Alle e-bøker har en kopisperre eller beskyttelse som skal hindre at den deles. Det er viktig å sjekke at kopisperren på den boken du vil kjøpe, passer til Kindle. Står det "vannmerket" kan du laste den ned til Kindle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...