Gå til innhold

Hvilken rett til felles "koldtbord" på skole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det skal være juleavslutning i klassen til 3dje klassingen. Alle skal ha med en rett hver til felles bespisning. Hva ville dere tatt med? Jeg har 1.5 time på å lage.

Anonymkode: 89832...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde tatt noen frosne kyllingvingeklubber kvelden før og lagt i en ildfast form, krydret med salt, pepper, paprikapulver og estragon, og et par biter smør innimellom
Satt i ovnen på 200 grader i en ca 40 minutter.

Satt i kjøleskapet over natten og servert kalde, etter min erfaring så elsker ungene det

Anonymkode: a4b60...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt en ferdig kokt juleskinke fra gilde, skåret den i tynne skiver og lagt på et fat med litt salatbiter og cherrytomater rundt som pynt.

Eller en kremet pastasalat, den er best om den lages kvelden før. Denne f.eks

https://www.godt.no/#!/oppskrift/4053/kremet-pastasalat

Ellers er pizza snurrer alltid populært, særlig blant ungene. Garantert tomme fat om du lager det

https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/pizza-og-pai/pizzasnurrer

Anonymkode: 26f50...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du lage det i forkant? I så fall kan f.eks. pizzasnurrer være greit, det liker som regel barna, i hvert fall.  De kan fryses ned og tas ut av fryseren til tining om morgenen.

Eller salat? Enkelt å lage og populært blant voksne.

Quiche er også veldig godt, synes jeg. Hvis du setter deigen til kjøing kvelden før, rekker du fint å lage det på 1,5 time.

Anonymkode: 51111...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det avslutning med foreldre? Jeg har droppa kaker og tillagd mat til sånt. Jeg vet hva jeg selv har lyst på når jeg kommer dit og da tar jeg med det. På sommeren blir det fruktspyd, nå sist var det småtomater i forskjellige farger, gulrotstenger og hummus og oliven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sug lut skrev:

Er det avslutning med foreldre? Jeg har droppa kaker og tillagd mat til sånt. Jeg vet hva jeg selv har lyst på når jeg kommer dit og da tar jeg med det. På sommeren blir det fruktspyd, nå sist var det småtomater i forskjellige farger, gulrotstenger og hummus og oliven.

Det er juleavslutning med klassen og foreldre på ettermidfdagen.

Anonymkode: 89832...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Gjennom alle år i barnehagen lagde jeg innbakte pølser til sommerfest. Tror jeg må lage det nå og. Men, da ferdig deig pga tidsnød.

Anonymkode: 89832...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...