Gå til innhold

Din verste eksamensopplevelse!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eller en annen form for prøve, oppkjøring eller noe slikt. Trenger å høre at noe kan gå drittdårlig men så går nå livet videre og så betyr det kanskje ikke så mye i ettertid.

Anonymkode: d74ae...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte masse tid ved siden av fulltidsjobb, avspasering, ulønnet fri og penger til pensum og reiseutgifter, for å ikke kunne svare på eksamens oppgaven. Jeg leste alt pensum, trodde jeg. Kjente ikke til tema som kom i oppgaven på eksamen.

Anonymkode: 6a9d5...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovnet under norskeksamen. Våknet etter over en time. Ble rimlig hektisk kan man si. I tillegg har jeg strøket på førerprøven to ganger!

Anonymkode: 9687a...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom opp i muntlig helsefag og hadde forberedt meg godt. Kom inn og så tre sensorer,trakk en lapp og fikk totalt blackout! Husket ikke en dritt og fy søren så ubehagelig jeg hadde det! Svettet,rødmet og holdt på å kaste opp 😥

Ble hjelpepleier lell 😉

Anonymkode: b1533...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrekkøgla

Strøk på førerprøven en gang

Hadde eksamen i Ex Fac og hadde tre kulepenner. Alle svikta, og fikk etter en del snørr og tårer få den nazi eksamensvaktpensjonisten sin sudoku penn. 

Strøk på en eksamen, klagde og fikk c. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å kræsje på oppkjøring (ikke min feil), veldig skremmende, men det gikk bra og jeg fikk lappen

Anonymkode: 54dd9...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahaha, takk for gode historier og virkningsfull oppmuntring! Jeg sovna i alle fall ikke:) (Hvorfor vekket ingen deg?!)

Høres festlig ut i ettertid, men sikkert ikke gøy for dere heller da det stod på.

Anonymkode: d74ae...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg, men rakk likevel å hive på meg maskara og dagkrem, merkelig prioritering i retrospekt. Løper ut, det pissregner. Bodde et kvarters gange unna skolen, så jeg løper nedover. Det kjørte forbi en buss akkurat da jeg løp langs en svær dam. Bussen kjørte over dammen, og jeg får hele spriten over meg. Kom frem søkkvåt, rett inn til forberedelsesdelen, inn til sensor, og jeg fikk mumlet meg frem til en ståkarakter. Sikkert mest av sympati, enn av den faglige prestasjonen. Gikk rett på toalettet etter at jeg var ferdig, og jeg hadde seriøst maskara rennende ned i hele ansiktet. Men jeg klamret meg til en svak ståkarakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg ikke har stort å stille opp med her, men mine verste opplevelser er den eksamenen jeg satt ved siden av en i klassen som hadde kjøpt to poser med syrlige drops, og som satt og tygget dem underveis. Det var rett før det ble overskrifter i avisa : "Eksamenskandidat forsøkt drept med blyant av medelev".

Den andre var da vi hadde gruppeeksamen (forøvrig djevelens verk), og en av de jeg kom på gruppe med gikk og la seg til å sove bakerst i klasserommet, for så å gå hjem for hun skulle ha besøk, og en av de andre orket ikke skrive for "hun var så sliten i hodet av alt presset". Da satt vi to stykker igjen og måtte gjøre jobben til fire. Det ble ikke mye søvn de to døgna, men vi som skrev fikk en god karakter, og de to andre som gambla på å flyte på oss, de strøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være den gangen jeg hadde en eksamensvakt med sterke flatulensplager sittende rett foran meg. Det var seks lange timer😬

Slår ikke min søsters erfaring fra eksamen i en stor idrettshall. Der døde rett og slett en av vaktene i løpet av eksamen, og ingen merket noe som helst før eksamen var over og han ikke reiste seg. 

Anonymkode: bc6a9...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde muntlig på grunnfag.

Hadde lest typ 50/50 av stoffet (litt svimmel førsteårsstudent) og fikk et tema som jeg ikke kunne..

"Jeg hadde mest tenkt å snakke om xxxx" stammet jeg frem

"Ja, men da får du vel snakke om det da" svarte sensoren.

Jeg ble faktisk stående på karakteren fra skriftlig eksamen.. for helhetlig var det bra..

Men følte meg relativt dårlig forberedt 😀

Anonymkode: 6058f...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var når vi hadde nynorskeksamen midt i russetida. Jeg hadde blitt dumpet av daværende drømmemann og krasjet bilen til mamma så jeg tenkte det gikk greit å være full på eksamen. Det ble litt av en stil for å si det sånn. Ødela 6'er rekka mi, men ble en gøy historie. Mamma tok vare på stilen 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Jeg skjønner at jeg ikke har stort å stille opp med her, men mine verste opplevelser er den eksamenen jeg satt ved siden av en i klassen som hadde kjøpt to poser med syrlige drops, og som satt og tygget dem underveis. Det var rett før det ble overskrifter i avisa : "Eksamenskandidat forsøkt drept med blyant av medelev".

Den andre var da vi hadde gruppeeksamen (forøvrig djevelens verk), og en av de jeg kom på gruppe med gikk og la seg til å sove bakerst i klasserommet, for så å gå hjem for hun skulle ha besøk, og en av de andre orket ikke skrive for "hun var så sliten i hodet av alt presset". Da satt vi to stykker igjen og måtte gjøre jobben til fire. Det ble ikke mye søvn de to døgna, men vi som skrev fikk en god karakter, og de to andre som gambla på å flyte på oss, de strøk. 

Åh, gruppeeksamen hadde jeg glemt. Eller rettere sagt fortrengt.

Bare at hos oss var prinsippet alle eller ingen. Strøk én anså de at alle hadde strøket. Idiotisk opplegg, tror det ble endret året etter. Vi var fem. To som var helt håpløse, de leste nesten ikke i det hele tatt, og var ekstremt dårlige til å skrive. Etter en kombinasjon av trusler og trygling produserte den ene litt, men det var så elendig både skriftlig og faglig at det tok lenger tid å rette og skrive om enn å bare starte på nytt på hennes tema. Hun andre produserte stikkord uten å ha lest. Vi tre andre forstod vi kom til å stryke om vi ikke bare tok ansvar for alt som skulle skrives. Prøvde å klage underveis, for det var jo helt umulig å samarbeide med dem, men vi kom ingen vei med det. Så var det oss tre som var igjen, ene var utrolig dyktig faglig og hadde en enorm kapasitet til å tilegne seg mye stoff på lite tid. Problemet var at hun hadde et problem med å skrive også, men hun var likevel veldig nyttig for helheten på oppgaven pga. det faglige hun bidro med, uten henne ville diskusjonsdelen av eksamen blitt langt dårligere. Så var det opp til den andre og meg å skrive eksamen fem skulle ha skrevet.

Så skulle eksamensoppgaven forsvares muntlig. Eneste måten å overleve for oss tre som hadde jobbet med den var å instruere de to andre. De ble pålagt å lese den ferdige oppgaven flere ganger, og så hadde vi tatt en sjanse og plukket ut enkeltting som vi kunne tilføye annen teori til på den muntlige delen. Vi skrev dette ned i noen ytterst få punkt til de to som ikke hadde bidratt, og utrolig nok så fikk vi gjort det slik under den muntlige utspørringen at det virket naturlig at disse to føyde til disse tingene. I tillegg hadde vi øvd på hvordan vi kunne kommunisere for å hjelpe hverandre hvis en stod fast uten at sensor følte vi andre tok over svaret.

Lite søvn på oss tre som faktisk jobbet de siste døgnene, men stresset med å instruere de to andre var nesten verst. Men vi bestod faktisk med glans - vi hadde skremt de to andre så mye at de hadde pugget utenat de få punktene vi ba dem om, og de greide å gjenta det på muntlige delen uten at det virket innøvd ;) For et stress det var. Men ingen av oss ønsket å ta den opp igjen, det var tross alt snakk om 10 vekttall.

Hadde en annen gruppeeksamen også, der var vi flere på gruppa. Endte også som et mareritt i innspurten da de to selverklærte verdensmestrene presterte å slette hele oppgaven akkurat idet den var tråklet sammen. De gikk i kjelleren psykisk, en annen la seg til å sove, en tredje gikk ut for å kjederøyke og kom ikke inn igjen før flere timer senere. Jeg og ei til samlet sammen alles individuelle notater og skrev dem sammen på rekordtid, vi var de eneste som kunne touch-metoden. Leverte akkurat på slaget på fristen. Og stod.

Ha... og jeg som trodde jeg ikke hadde noen eksempler for denne tråden. Ikke rart, de hendelsene var jo fortrengt ;)

Uff, da... jeg har visst fortrengt mer. En stor muntlig eksamen. Sensor hadde av en eller annen grunn noe imot meg. Jeg svarte prikkfritt og la til ting som lå på høyere nivå i tillegg. Sensor kranglet med meg om det elementære, jeg hadde rett, sensor feil. Til slutt måtte eksaminator bryte inn og si til sensor at jeg hadde rett. Da sensor etterpå ga meg karakteren var den mye nedsatt fordi hun påstod at jeg hadde svart feil på det hun tok feil på, hun sa hun hadde siste ordet og at eksaminator ikke hadde noe hun skulle ha sagt. Hun sa til og med at hadde jeg ikke svart så feil på den ene tingen så hadde jeg fått beste karakter gitt den dagen - istedenfor ga hun meg en karakter litt under middels. Eksaminator var kjempeflau over det hele. Jeg burde ha klaget, men jeg fant ut at i det store og hele ville den ene eksamen trolig ikke bety noe for meg. Og det hadde jeg rett i. Det er 15 år siden jeg var ferdigutdannet og jeg har aldri måttet vise frem karakterer fra utdanningen i intervjurunder. Så Hi - livet går videre. Det er bare en eksamen. Er den veldig viktig, ta den på nytt. Hvis ikke, glem den og fokuser heller på det som ligger fremfor deg :)

Anonymkode: fafb3...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Mumua skrev:

Det var når vi hadde nynorskeksamen midt i russetida. Jeg hadde blitt dumpet av daværende drømmemann og krasjet bilen til mamma så jeg tenkte det gikk greit å være full på eksamen. Det ble litt av en stil for å si det sånn. Ødela 6'er rekka mi, men ble en gøy historie. Mamma tok vare på stilen 😋

Takk for latteren før natta :D

Anonymkode: fafb3...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marge Simpson

Skulle ha muntlig eksamen og håpte på å komme opp i to kapitler. Heldig som jeg var trakk jeg begge kapitlene jeg kunne nærmest utenatt. Men da jeg skulle inn og forberede meg 30 min før fikk jeg totalt blackout. Husket virkelig ingen verdens ting og første 15 min grein jeg fordi jeg var så forbanna!! Totalt krise, haha, og jeg tror jeg stod kun fordi de syntes synd på meg. 

En annen gang hadde den skolen jeg tok fag på gitt meg feil dato for muntlig og jeg fikk den rette datoen DAGEN FØR eksamen. Hadde fortsatt ikke gått gjennom alle kapitlene på skolen. Har sjeldent vært så stressa og forbanna. Den boka ble kastet veggen x antall ganger. Leste kun på det jeg ikke hadde vært borti og trakk såklart det jeg håpte på å slippe unna. Men klarte fader meg å få toppkarakter. Må legge til at dette var mitt svakeste fag. Grein og kastet opp fordi jeg ble så glad og muttern heiste nesten flagget fordi hun var så stolt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tonedøv uten rytmisk sans, så var praktisk musikk gruppeeksamen mitt verste mareritt. Vi øvde, øvde og øvde, men uansett hvor enkelt det jeg skulle gjøre var, så klarte jeg ikke å holde rytmen til de andre. Heldigvis så var det individuelle karakterer, så jeg ikke dro noen ned med meg. Vi måtte spille flere ganger, og sensorene prøvde virkelig å få meg til å spille i rytme med de andre, men det var sjangseløst. Jeg sto, men det var  på grunn av innsats og sympati fra sensorene, ikke min flotte rytmesans haha. Utrolig pinlig eksamen :ph34r:

Anonymkode: 54dd9...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller en annen form for prøve, oppkjøring eller noe slikt. Trenger å høre at noe kan gå drittdårlig men så går nå livet videre og så betyr det kanskje ikke så mye i ettertid.

Anonymkode: d74ae...175

Kjørte opp til sertifikat to ganger, klarte det på tredje. Helt udramatisk - koster bare litt penger 😝

Anonymkode: 1375b...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PHØ!For noen "pingle-opplevelser"! :)I denne anledning velger jeg å være anonym,og når du har lest historien min,skjønner du hvorfor...

Jeg skulle opp til en skriftlig eksamen, som var siste eksamen før avsluttet utdanning.Jeg hadde allerede fått jobb innenfor utdanningen min,så det var veldig viktig å ta (og stå...) på denne siste prøven. Desverre ble jeg skikkelig syk rett før, med en halsbetennelse som jeg trodde skulle ta livet av meg.Jeg karet meg derfor til legen og ba på mine knær om penicillin,slik at jeg skulle ha en mulighet for å møte opp.

Jeg reagerer skikkelig på penicillin,men det gikk sånn tålig greit de første dagene siden jeg passet på og spise når jeg tok penicillinen.Men på eksamensdagen orket jeg selvfølgelig ikke mat,da nervene slo ut i full blomst.

Når jeg ankommer eksamensstedet kjenner jeg at jeg er kvalm og uggen,og det formelig koker i magen. Jeg får satt meg ned, utdelt eksamensoppgaven,skrevet 1/2 side før det skjer: Jeg kaster opp, og strålen velter over pulten,sakene mine (og ikke minst selve oppgaven). Den stakkars studenten på pulten ved siden av får også noe av dette på skolevesken sin. På toppen av det hele, kommer det også noe bak, siden jeg tydeligvis også er løs i magen. Og en eim av oppkast og diare skyller over eksamensrommet. 

Det var en knust,skamfull og illeluktende kvinne som forlot rommet den dagen....

 

Anonymkode: be312...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel optimistisk meldte jeg meg opp til eksamen. Innså ganske tidlig at jeg ikke hadde mulighet til å lese alt og istedet for å lese alt litt halvveis konsentrerte jeg meg om halve pensum. Resten åpnet jeg ikke i det hele tatt. Det gikk bra, utrolig nok. 

Andre eksamen var muntlig, og jeg gruet meg noe helt forferdelig. Faren min anbefalte meg beroligende tabletter, jeg tok noen men merket ikke effekt. Tok mer. Merket veldig effekt. Var rett og slett ruset. Aldri mer! 

Totalt sett gikk alt greit, men har aldri opplevd st arbeidsgiver har etterspurt karakter på intervju. Har fått de jobbene jeg har ønsket meg. 

I dag jobber jeg med noe helt annet, og trenger aldri vise papirer til noen😄

Anonymkode: 3a064...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en litt morsom en.
En venn av meg var student, og satt og leste til eksamen. Ble sulten, så han gikk opp på studentsenteret for å kjøpe varm lunsj.
Skulle bare på toalettet først. Da han sto og vasket hendene etter toalettbesøket merket han at en gammel mann sto og stirret på ham. Da han gikk ut fra toalettet, fulgte mannen etter.Han gikk og stilte seg i matkøen i kantina...mannen stilte seg også der....

...Han fikk maten, tok brettet og satte seg ved et ledig bod. Og den gamle mannen kom og satte seg ved det samme bordet. Så spiste han, kjøpte kaffe, og mannen satt der fortsatt.

Så, langt om lenge, sa mannen noe:" "Du..eh...Skal vi ikke snart gå inn igjen i eksamenslokalet"?

Så det var en eksamensvakt, som hadde fulgt en student på do, og tatt feil person da han kom ut igjen :-D

 

Anonymkode: 9e1f9...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

PHØ!For noen "pingle-opplevelser"! :)I denne anledning velger jeg å være anonym,og når du har lest historien min,skjønner du hvorfor...

Jeg skulle opp til en skriftlig eksamen, som var siste eksamen før avsluttet utdanning.Jeg hadde allerede fått jobb innenfor utdanningen min,så det var veldig viktig å ta (og stå...) på denne siste prøven. Desverre ble jeg skikkelig syk rett før, med en halsbetennelse som jeg trodde skulle ta livet av meg.Jeg karet meg derfor til legen og ba på mine knær om penicillin,slik at jeg skulle ha en mulighet for å møte opp.

Jeg reagerer skikkelig på penicillin,men det gikk sånn tålig greit de første dagene siden jeg passet på og spise når jeg tok penicillinen.Men på eksamensdagen orket jeg selvfølgelig ikke mat,da nervene slo ut i full blomst.

Når jeg ankommer eksamensstedet kjenner jeg at jeg er kvalm og uggen,og det formelig koker i magen. Jeg får satt meg ned, utdelt eksamensoppgaven,skrevet 1/2 side før det skjer: Jeg kaster opp, og strålen velter over pulten,sakene mine (og ikke minst selve oppgaven). Den stakkars studenten på pulten ved siden av får også noe av dette på skolevesken sin. På toppen av det hele, kommer det også noe bak, siden jeg tydeligvis også er løs i magen. Og en eim av oppkast og diare skyller over eksamensrommet. 

Det var en knust,skamfull og illeluktende kvinne som forlot rommet den dagen....

 

Anonymkode: be312...526

Uff stakkars deg 🙈😬 min verste skrekk 🙊 hva skjedde etterpå? 🙈

Anonymkode: be0ab...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gangen jeg ikke hadde lest eller vært på noen av forelesningene. 

Leste over etter eksamen var over og hadde skrevet bl.a. "tenke oppe i hodet sitt" og lignende setninger. Mye fyllord, lite substans. Fikk av en eller anne grunn E. Er den jeg er mest fornøyd med, enda jeg er en typisk C-student som får en og annen B om jeg virkelig skjerper meg. Den symboliserer at det "årner seg" som oftest! 

Anonymkode: 26c37...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...