Gå til innhold

2 vs 3 barn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

prøver meg her da jeg ikke fikk noe respons i kategorien jeg oppringning la ut spørsmålet i 🙂

vi har to barn på 1 og 3 år. Det er selvfølgelig en hektisk tid denne småbarns perioden,  men vi har et ønske om et barn til. 

Men samtidig er vi veldig usikkre på hva dette vil kreve. Er det stor forskjell fra 2 til 3 barn ? 

Jeg er en del alene med ungene da mannen jobber mye overtid og ikke kan ta ut ferie i fellesferie perioden osv. 

Hører mange sier det er ikke noe problem osv, men det fikk jeg osgå høre når jeg var gravid med nummer 2. Å jeg synes det krever mye mer å ha 2 en 1! 

Hva er deres erfaringer med 3 barn ? 

 

Anonymkode: 8731a...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er "dritten i midten" hjemme. mor og far har alltid vært der for meg. far har vært mykje borte når jeg var liten. (er 14 nå). men jeg synes mor greide/greier veldig bra å dere alene med oss også. å få 1 barn til kan dere eit stort skritt for mange usikre og redde foreldre der ute. men jeg har troen på att du skal greie å ha 3 stk. og barnevakter finnes det jo og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaja363 skrev:

Jeg er "dritten i midten" hjemme. mor og far har alltid vært der for meg. far har vært mykje borte når jeg var liten. (er 14 nå). men jeg synes mor greide/greier veldig bra å dere alene med oss også. å få 1 barn til kan dere eit stort skritt for mange usikre og redde foreldre der ute. men jeg har troen på att du skal greie å ha 3 stk. og barnevakter finnes det jo og :)

Ja, mange jeg kjenner som er i midten sv 3 stk også. Som opplevde at de fikk liten tid med foreldrene sine for den elstde klarte seg mer selv og fikk alene tid på kvelden og den minste krever mest hele tiden. 

Åssen opplevde du det eller opplever det ? 

Anonymkode: 8731a...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn. De er 10,8,6 og 4. Jeg synes 2 barn var "piece of cake". Overgangen til nr 3 var ekstremt tøff. Det tok tid å vende seg til å "dele seg på tre". Ting tar lengre tid når man ikke bare kan ta hver sin. Men etter en tid gikk også dette lekende lett. At nummer fire kom, merket vi knapt ;) Barna leker med hverandre så vi har mye mer "egentid" nå og mindre mas. Får både gått på do og dusjet i fred :) Men det er dyrt med mange barn. Bare SFO og barnehage koster oss 10 000 kr i måneden og det går 2 brød m/pålegg for dagen...

Anonymkode: d0e97...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire barn. De er 10,8,6 og 4. Jeg synes 2 barn var "piece of cake". Overgangen til nr 3 var ekstremt tøff. Det tok tid å vende seg til å "dele seg på tre". Ting tar lengre tid når man ikke bare kan ta hver sin. Men etter en tid gikk også dette lekende lett. At nummer fire kom, merket vi knapt ;) Barna leker med hverandre så vi har mye mer "egentid" nå og mindre mas. Får både gått på do og dusjet i fred :) Men det er dyrt med mange barn. Bare SFO og barnehage koster oss 10 000 kr i måneden og det går 2 brød m/pålegg for dagen...

Anonymkode: d0e97...d58

Ja, er ikke så stort mellom rom på dine tre eldste så krever sikkkert mer det også. 

Mannen min er ikke hjemme før kvelden så har ikke noen å dele jobben med på dagen så blir jo noe av det samme som å være 3 på 2 🙂 men hvis vi skal ha en til krever det jo at han må jobbe mindere og som du sier blir det jo dyrer med fler. 

Ja, når de er små så krever det jo mye mer enn når de begynner å klare å gjøre ting selv og kan leke sammen. Men åssen løser dere det hvis alle barne skal på arrangement, aktiviteter ol samtidig ? 

 

 

 

Anonymkode: 8731a...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...