Gå til innhold

Barn på 2 år som ikke vokser noe særlig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jenta mi er akkurat blitt to år, og på toårskontrollen så var hun helt i underkant av normal på kurven. Hun har alltid vært veldig lita og vokst sent. Men på ett år har hun altså bare vokst 5 cm. Hun kan forstatt bruke samme klær og sko som i fjor på samme tid. Dette kan da umulig være normalt? På hs svarte de ikke så mye på det, sa bare at om jeg var bekymret kunne jeg komme ignen om en stund. Sa at noen vokste i rykk og napp, og at det kanskje kom et rykk snart. Hun er bare 82 cm, så 10 cm lavere enn mange andre på avdelingen.

Flere som har opplevd det samme? Er dette normalt? Hun er frisk og rask og spiser og er et veldig fornøyd barn.

Anonymkode: 4df0d...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min på 2 var på kontroll idag, han er gjennomsnittlig høy og er 86cm. Syns ikke jenta di høres så lav ut jeg altså :) og han min er jo en av de høyere på avdelingen hans 😘

Anonymkode: 83619...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser jo i rykk og napp. Stol på helsesøster. 

Min toåring bruker 92-98 i tøy, aner ikke hvor lang hun er. Men ser ut som de andre på samme alder er like store. 

Hørt om 2-åringer som bruker 74-80 i tøy jeg, så..

Anonymkode: 9a541...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun følger sin egen kurve, er det mye som er normalt. 

Min yngste var 97,5 cm på 2-årskontrollen. Kompisen hans er 98 cm nå. De er 4,5 år. Begge guttene er "normale".

I klassen til min eldste, er den laveste 110 cm, den høyeste 145. Også normalt.

Anonymkode: 741c8...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vokser i rykk og napp i den alderen.

Mine brukte størrelse 74/80 når de fylte 2 år, 2 (6 og 10 år) av dem er fryktelig høye i dag.
Minste er bare 2,5 år og fremdeles lav, inntil videre

Anonymkode: ed2a2...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte å bruke 92 i klær når hun var rett over året. Nå er hun 2 år og 8 mnd og er på vei til å vokse ut av 92, men mesteparten passer enda :-)

Anonymkode: 1331c...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen vår var 80 cm på 1-årskontrollen og 93 cm på 2-årskontrollen, så han hadde vokst 13 cm i høyden. 82 cm er ikke så lavt for en jente, det er i hvert fall godt innenfor normalen. Viste helsesøster deg høydekurveskjemaet? Vår gjør alltid det. Da ser man om de følger sin egen kurve.

Anonymkode: 6a3e6...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke lavt når det er jente, min niese var bare 79 :) men hun er liten og nett,mens min sønn var 95

Anonymkode: 24a86...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...