Gå til innhold

Ikke gravid denne gangen heller...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvorfor vi ikke får det til egentlig...(??)

Vi har begge fått et barn hver, og har vært gravide sammen tidligere som endte i en abort. vel og merke for mange år siden..

Nå har vi prøvd siden mai, og de siste mnd med monitor.. Hvorfor treffer vi ikke selv om vi har oss jevnlig rett etter mens og oftere når den slår ut på maks.. `?

Noen flere som føler de "treffer" men samtidig ikke treffer?

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger ikke bety at dere ikke treffer. Det er litt andre ting som skal ligge til rette for at det skal klaffe også. Det er et komplisert spill av mange faktorer dette nemlig.

Anonymkode: 7054d...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det trenger ikke bety at dere ikke treffer. Det er litt andre ting som skal ligge til rette for at det skal klaffe også. Det er et komplisert spill av mange faktorer dette nemlig.

Anonymkode: 7054d...c63

At det skulle være så vanskelig :)

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

At det skulle være så vanskelig :)

Anonymkode: d522e...fe2

Det er mange årsaker. 

1: Dere matcher ikke. Det er ikke alle par som kan få levendefødte barn sammen
2: Han har blitt steril/du har blitt steril
3: Du har kjemiske graviditeter, som ikke vil feste seg i livmoren
4: Han har dårlig sædkvalitet
5: Du er svært overvektig eller svært undervektig
6: Du har begynt å komme i overgangsalderen (lite trolig da du monitorerer eggløsning og mens)
7: Dere bruker et glidemiddel som ødelegger for sæden
8: Dere har uflaks

Anonymkode: 163ff...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er mange årsaker. 

1: Dere matcher ikke. Det er ikke alle par som kan få levendefødte barn sammen
2: Han har blitt steril/du har blitt steril
3: Du har kjemiske graviditeter, som ikke vil feste seg i livmoren
4: Han har dårlig sædkvalitet
5: Du er svært overvektig eller svært undervektig
6: Du har begynt å komme i overgangsalderen (lite trolig da du monitorerer eggløsning og mens)
7: Dere bruker et glidemiddel som ødelegger for sæden
8: Dere har uflaks

Anonymkode: 163ff...d3f

Jeg tror vi kan få barn sammen, aborten var dessverre selvbestemt sist.
ja har tenkt på om jeg eller han har blitt steril, kjemiske graviditeter,dårlig sædkvalitet.
Undervektig eller overvektig er jeg ikke :)

Er heldigvis en stund unna overgangsalderen :P

Men JA der sa du noe, glidemiddel.... vi har brukt olje.....

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8Mye som spiller inn...

I tillegg til det som er nevnt over:

-stress

-sykdom (undeeliggende/skjult. F.eks. stoffskifte)

-dårlig kosthold (røyk/alkohol)

-sopp i underlivet/uvi

Anonymkode: bc93e...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

8Mye som spiller inn...

I tillegg til det som er nevnt over:

-stress

-sykdom (undeeliggende/skjult. F.eks. stoffskifte)

-dårlig kosthold (røyk/alkohol)

-sopp i underlivet/uvi

Anonymkode: bc93e...07f

Takk takk,

håper jeg slipper å ta stilling til sykdom eller annet og at det bare klaffer snart.

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk takk,

håper jeg slipper å ta stilling til sykdom eller annet og at det bare klaffer snart.

Anonymkode: d522e...fe2

Ja, men slutt med glidemiddel :)

Anonymkode: 163ff...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men slutt med glidemiddel :)

Anonymkode: 163ff...d3f

Ja det var jeg jammen ikke klar over... :) Godt tips

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt i 6 måneder og jeg har 3 barn som satt på første forsøk. Til slutt kjøpte jeg noe som het prefert på fertil.no og brukte menskopp hver gang etter samleie. Sånn monitor er bare tull. Kjøp clearblue eggløsningstester. Få mannen til å spare seg et par dager. Jeg fikk et smil også hadde vi det den kvelden. Da tok jeg 6ml med prefert og satt inn menskopp etter at jeg Hadde ligget i 60 min med pute under rumpa. Dette hjalp mannen til med så jeg var redd det skulle renne ut. Hadde menskopp helt til morgning neste dag. Tok det ut og tok 6 nye ml pluss ny runde etter det satt jeg inn menskopp etter å ha ligget i 60 min. Hadde den inne til kvelden. Ny 6 ml prefert, ny runde og inn med menskopp til neste dag. Sånn holdt jeg på til eggløsningstester ble negative. Når eggløsning var over begynte jeg med wild yam. Også tok jeg masse vitaminer ellers. Dagene etter trente jeg ingenting annet og jeg lå med beina høyt etter eggløsning. Fått det for meg at det øker blodsirkulasjonen til livmoren. Så nå er jeg 5 uker på vei etter 6 måneder med prøving. Bare noen tips som kanskje kan hjelpe ❤❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg traff eggløsningen hver måned men ble fortsatt ikke gravid. Har helt regelmessige sykluser på 29 dager så det var tydelig at det måtte et lite dytt til😊

Endret av Tiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Tiin skrev:

Jeg har forsøkt i 6 måneder og jeg har 3 barn som satt på første forsøk. Til slutt kjøpte jeg noe som het prefert på fertil.no og brukte menskopp hver gang etter samleie. Sånn monitor er bare tull. Kjøp clearblue eggløsningstester. Få mannen til å spare seg et par dager. Jeg fikk et smil også hadde vi det den kvelden. Da tok jeg 6ml med prefert og satt inn menskopp etter at jeg Hadde ligget i 60 min med pute under rumpa. Dette hjalp mannen til med så jeg var redd det skulle renne ut. Hadde menskopp helt til morgning neste dag. Tok det ut og tok 6 nye ml pluss ny runde etter det satt jeg inn menskopp etter å ha ligget i 60 min. Hadde den inne til kvelden. Ny 6 ml prefert, ny runde og inn med menskopp til neste dag. Sånn holdt jeg på til eggløsningstester ble negative. Når eggløsning var over begynte jeg med wild yam. Også tok jeg masse vitaminer ellers. Dagene etter trente jeg ingenting annet og jeg lå med beina høyt etter eggløsning. Fått det for meg at det øker blodsirkulasjonen til livmoren. Så nå er jeg 5 uker på vei etter 6 måneder med prøving. Bare noen tips som kanskje kan hjelpe ❤❤

Takk for tips :) Så fra den dagen du hadde eggeløsning og de 2(?) dagene det varte hadde dere 1 gang daglig ? Ikke noe før eller etter?

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil anbefale dere å få det sjekket, det er bare dumt å vente for lenge! 

Anonymkode: 4c724...357

Det er litt skummelt egentlig å tro at det skulle være noe galt, men jeg er jo enig !

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd lenge alle gangene (år) med ulike hjelpemidler og kjerringråd. 

Men hver gang vi har klart det (5 ganger), har det vært den mnd vi har glemt prøvingen🙂

Anonymkode: 9b44c...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe galt. Prøv å se om det fungerer de tipsene. Nei vi hadde to ganger om dagen i 2,5 dag. Brukte 6 ml prefert heter det. For å gi liv i sæden og hjelpe de opp til livmor. Morgen og kveld til jeg visste at eggløsningen var over. Du ser det på livmorsekretet. Men vi hadde sex på kvelden jeg fikk smilet også inn med 6 ml før sex, lå med rumpa opp i 60 min også inn med menskopp. Da levde jeg som normalt. Når kvelden kom tok jeg ut menskopp, satt inn 6 nye ml med prefert også ny runde med sex, lå med rumpa opp i 60 min også satt inn menskopp mens jeg lå sånn. Når jeg da reiste meg var det inn i meg til neste dag. Så pån igjen på morgning. 6 ml prefert, sex, opp med stump og inn med kopp 😂😃da er jo sæden inni koppen i 10/12 time. Når egget kommer så vil jo en forhåpentligvis nå egget. ❤❤ tar du vitaminer osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har prøvd lenge alle gangene (år) med ulike hjelpemidler og kjerringråd. 

Men hver gang vi har klart det (5 ganger), har det vært den mnd vi har glemt prøvingen🙂

Anonymkode: 9b44c...8cb

Men da har dere sikkert prøvd lenge for dette er umulig om man ikke har vært prøver en god stund. Jeg er glad jeg heller prøvde flere muligheter enn å la naturen ordne opp ❤❤  men heller hjelpe naturen litt på vei.. 

Anonymkode: 4d5c5...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tiin skrev:

Det er ikke noe galt. Prøv å se om det fungerer de tipsene. Nei vi hadde to ganger om dagen i 2,5 dag. Brukte 6 ml prefert heter det. For å gi liv i sæden og hjelpe de opp til livmor. Morgen og kveld til jeg visste at eggløsningen var over. Du ser det på livmorsekretet. Men vi hadde sex på kvelden jeg fikk smilet også inn med 6 ml før sex, lå med rumpa opp i 60 min også inn med menskopp. Da levde jeg som normalt. Når kvelden kom tok jeg ut menskopp, satt inn 6 nye ml med prefert også ny runde med sex, lå med rumpa opp i 60 min også satt inn menskopp mens jeg lå sånn. Når jeg da reiste meg var det inn i meg til neste dag. Så pån igjen på morgning. 6 ml prefert, sex, opp med stump og inn med kopp 😂😃da er jo sæden inni koppen i 10/12 time. Når egget kommer så vil jo en forhåpentligvis nå egget. ❤❤ tar du vitaminer osv?

Ja det er gode tips. Jeg må da skaffe meg  både kopp og prefert :) Har aldri brukt kopp før. Nei jeg tar egentlig ingenting? jeg burde kanskje? Jeg trodde vel dette skulle gå veldig greit siden vi har begge fått barn på hver vår side og har vært gravid sammen før. Sist tok det og noen mnd vel og merke.

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har prøvd lenge alle gangene (år) med ulike hjelpemidler og kjerringråd. 

Men hver gang vi har klart det (5 ganger), har det vært den mnd vi har glemt prøvingen🙂

Anonymkode: 9b44c...8cb

Ja det er nok noe i det at det er kanskje da man slapper av at det går. Jeg kan egentlig ikke forstå hvordan uhell skjer... Jeg har selv ei datter som ikke var planlagt..

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da 

Men da har dere sikkert prøvd lenge for dette er umulig om man ikke har vært prøver en god stund. Jeg er glad jeg heller prøvde flere muligheter enn å la naturen ordne opp ❤❤  men heller hjelpe naturen litt på vei.. 

Anonymkode: 4d5c5...7df

Umulig? Det er det ho ikke, dette hjelper mange. 

Noen ganger år,og andre ganger mnd.. vi har vært til utredning,ingen ting galt. Så er ikke så mye og hjelpe naturen på vei...

Anonymkode: 9b44c...8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått det til før så har god tro på at du vil klare det igjen. Jeg tok alle de gravid vitaminene til nycoplus pluss folat i tillegg ved siden av, og ekstra d  vitamin, sink og e vitamin. Jeg trodde også jeg ville bli raskt siden alle har sittet på første, men da brukte jeg også kopp og vi hadde faktisk bare sex 1 gang men har stor tro på prefert og menskopp jeg 😊 også ikke minst tilskudd i prøveperioden og om du har mulighet akupunktur❤Har du stabile sykluser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen hadde vi sex flere enn 1 gang men brukte menskopp med de to siste og sånn prefert. Tenkte jeg skulle prøve uten denne gangen, men ble jo aldri gravid 😂😃 Så ville jeg faktisk prøvd wild yam etter eggløsningen. Tror det hjalp egget til å feste seg denne gangen 😊

Endret av Tiin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tiin skrev:

Denne gangen hadde vi sex flere enn 1 gang men brukte menskopp med de to siste og sånn prefert. Tenkte jeg skulle prøve uten denne gangen, men ble jo aldri gravid 😂😃 Så ville jeg faktisk prøvd wild yam etter eggløsningen. Tror det hjalp egget til å feste seg denne gangen 😊

Wild yam? aldri hørt om :)  Mja, jeg har ikke 100% stabile sykluser, men ser de lander på 28-30dager.. Har hatt en her og der på over 30 men. Nå som jeg har brukt den monitoren så ser jeg fort når jeg har EL og det stemmer hver gang (kjenner det veldig på kroppen at noe skjer).

Anonymkode: d522e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Wild yam? aldri hørt om :)  Mja, jeg har ikke 100% stabile sykluser, men ser de lander på 28-30dager.. Har hatt en her og der på over 30 men. Nå som jeg har brukt den monitoren så ser jeg fort når jeg har EL og det stemmer hver gang (kjenner det veldig på kroppen at noe skjer).

Anonymkode: d522e...fe2

Har hørt at man må høre med fagfolk ang wild yam. Hvis man ikke trenger det kan det ha motsatt effekt...?..

Anonymkode: bc93e...07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei wild yam kan du ta trygt. Merket ingen forskjell annet enn at ømme bryster forsvant og pms tegnene mine. Bruker det bare til du får positiv test eller mens. 

Anonymkode: 4d5c5...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...