Gå til innhold

Mannen lurte meg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Endelig noen som har skjønt hva jeg mente 😅😅😅

Anonymkode: 8ccf7...d71

Eller endelig noen som ga meg litt støtte 😊

Jeg skrev at jeg trengte ikke noe støtte, men jammen var det godt å se at en slik kommentar 🤣🤣🤣HI

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev veldig tidlig at dette var humoristisk. Jeg lagde en sak ut av noe som ikke er av betydning. Og at jeg kan leve godt med dette. Litt hårsår, kanskje. Jeg tåler dette veldig godt. Ja. Jeg ble lurt. Det går helt fint. Jeg syns det hele var komisk. Eier du ikke humoristisk sans?

pinlig kan godt hende. Husk at livet har mange nyanser. Jeg er godt voksen og barna begynner å bli store. Dette var bare en morsom vinkling en situasjon og slitne foreldre. Jeg har det veldig bra med med mannen min toatalt sett. Kunne godt ha oppgradert han. Kanskje til neste år. Oppgradert ha, ikke bytte han ut..

Anonymkode: 8ccf7...d71

 

Jo jeg har humoristisk sans, men dette innlegget ble jo bare sykt merkelig. Ganske krampeaktig forsøk, vil jeg si. 

Anonymkode: fcb06...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare uheldig med formuleringen. 

Når forholdet skranter fra før og du øyner håp om at han kanskje har tatt seg sammen og kjøpt en konfekteske for å anstrenge seg så skjønner jeg du blir litt snurt. Men du fikk det nok ikke helt frem!

Anonymkode: 559dc...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller endelig noen som ga meg litt støtte 😊

Jeg skrev at jeg trengte ikke noe støtte, men jammen var det godt å se at en slik kommentar 🤣🤣🤣HI

Anonymkode: 8ccf7...d71

Men seriøst, før du hiver han på hue og ræva ut. Dra han med til parterapi. Event. dropp all ekstraservice før han skjerper seg, bare husk å gjøre det klart for han hvorfor du skrur igjen krana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pengetreet skrev:

Men seriøst, før du hiver han på hue og ræva ut. Dra han med til parterapi. Event. dropp all ekstraservice før han skjerper seg, bare husk å gjøre det klart for han hvorfor du skrur igjen krana.

Takk for godt tips. Jeg tror ikke det vil hjelpe. Jeg aksepterer han for den han er. Jeg må nesten ta han som han er. 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for godt tips. Jeg tror ikke det vil hjelpe. Jeg aksepterer han for den han er. Jeg må nesten ta han som han er. 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Han er ikke en som jeg kan snakke med om det som er vanskelig. Det har jeg brent meg på mange ganger. Vi kan snakke om vanlige ting. Hvis jeg blir lei meg for noe, snakker han som han er uten empati og irretsettende overfor meg. Det nyttet ikke.

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Han er ikke en som jeg kan snakke med om det som er vanskelig. Det har jeg brent meg på mange ganger. Vi kan snakke om vanlige ting. Hvis jeg blir lei meg for noe, snakker han som han er uten empati og irretsettende overfor meg. Det nyttet ikke.

Anonymkode: 8ccf7...d71

Når jeg sier det, nå er du helt uten empati, så skjerper han seg og beklager seg. Helt til neste gang. Man gir opp. Hva skulle man gjort uten humor og kunne le. Det hadde jo vært helt sørgelig 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spiste det første brettet med sjokolade. Han hadde jo gitt den til meg. Senere sier han, HÆ, har du spist så mye? Han hørtes anklagende ut på meg. Jeg trodde jeg fikk den, tydeligvis så tullet han med meg, han ville ha den selv og at jeg kunne smake litt. Jeg var i god tro, han er på slankern. 

Problemet er han kjøper omtrent aldri konfekt til meg, når han først "gjorde" det så viser det seg at han har fått den på jobben. Jeg spiser i god tro. Så var det feil også. Klart jeg blir fornærmet. Jeg er sur i dag også. Han når ikke opp til kjærestenivå. Vi har vært sammen i over 15 år. Allikevel er det ikke slik jeg vil bli behandlet.jeg ble jo først veldig glad, Åå, han har kjøpt sjokolade til meg ❤

Noen ting bør man ikke tulle med. Det er lettere å takle, jeg glemte å kjøpe bursdagsgave til deg og litt senere blir man overrasket med noe fint.

 

HI

Anonymkode: 8ccf7...d71

Jeg skjønner ikke hva du er fornærmet over, skjønner ikke hvorfor det er en selvfølge at du skulle bli det

Anonymkode: cf7e1...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva du er fornærmet over, skjønner ikke hvorfor det er en selvfølge at du skulle bli det

Anonymkode: cf7e1...0c2

Du syns det er helt greit å trekke tilbake en gave du har fått?

Forsåvidt helt greit at han gjør det mot meg. Jeg ville ikke gjort det mot noen andre. Har aldri tenkt tanken. 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis er det meg det noe galt med når de fleste ikke blir fornærmet når noen gir en gave og tar den tilbake etterpå. Hadde en venninne gjort det ville jeg sett på det som frekt.

HI

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis er det meg det noe galt med når de fleste ikke blir fornærmet når noen gir en gave og tar den tilbake etterpå. Hadde en venninne gjort det ville jeg sett på det som frekt.

HI

Anonymkode: 8ccf7...d71

Jeg mener det er meg det er noe galt med når flertallet syns det er helt ok at noen gir en gave for så å ta den tilbake etterpå. Den var ny for meg. Jeg forstår at jeg er veldig gammeldags. Jeg mener at det er ikke riktig, det står jeg fast ved. Formærmet eller ikke, spiller egentlig ikke noe roller.

Bare det å lyge til meg å si man har kjøpt noe, så viser det seg at han fikk den på jobben. For meg krasjer det helt. Dere ser kanskje ikke det jeg ser. Ja, det er en liten fornærmelse. 

Hva om mannen din sier jeg har kjøpt blomster til deg kjære. Du kjenner du blir glad for at mannen din viser deg endelig litt omtanke etter mange år med tørke. 5 minutter etterpå sier han at alle fikk det på jobben, og ser på det som sine blomster. 

Er det bare meg som ser greia?

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis er det meg det noe galt med når de fleste ikke blir fornærmet når noen gir en gave og tar den tilbake etterpå. Hadde en venninne gjort det ville jeg sett på det som frekt.

HI

Anonymkode: 8ccf7...d71

De har nok misforstått kvarandre.  Han tok med ein sjokolade heim, og du trudde det var ei gåve til deg.  Eg har aldri fått konfekt av mannen min, og kjenner heller ikkje nokon som pleier å gje det til mannen/kona. Når ein kjøper slikt, så er det som regel for å dele.  Kanskje det er litt kulturkollisjon akkurat i dette tilfellet? (du høyres ut som du ikkje er norsk) Men ellers høyres han ikkje ut som drøymemannen.  Når det gjeld sex, så tenkjer eg at du må veilede kva du likar, og stille krav til korleis de skal ha det.  Det skal ikkje vere noko soloshow.  

Synes rådet om parterapi kan høyres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tydeligvis er det meg det noe galt med når de fleste ikke blir fornærmet når noen gir en gave og tar den tilbake etterpå. Hadde en venninne gjort det ville jeg sett på det som frekt.

HI

Anonymkode: 8ccf7...d71

Men du skriver ikke at han sier at han skal ha den tilbake. Han sier HÆ, har du spist hele det første brettet. Noe jeg tolker mer som at han er overrasket over at du har spist så mye, ikke at han skal ha den tilbake. Men av en eller annen grunn betyr det for deg, at han vil ha den tilbake

Anonymkode: cf7e1...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, soleia skrev:

De har nok misforstått kvarandre.  Han tok med ein sjokolade heim, og du trudde det var ei gåve til deg.  Eg har aldri fått konfekt av mannen min, og kjenner heller ikkje nokon som pleier å gje det til mannen/kona. Når ein kjøper slikt, så er det som regel for å dele.  Kanskje det er litt kulturkollisjon akkurat i dette tilfellet? (du høyres ut som du ikkje er norsk) Men ellers høyres han ikkje ut som drøymemannen.  Når det gjeld sex, så tenkjer eg at du må veilede kva du likar, og stille krav til korleis de skal ha det.  Det skal ikkje vere noko soloshow.  

Synes rådet om parterapi kan høyres fornuftig ut.

Det er ikke noe jeg tror, han sa det var en gave til meg. Selvfølgelig deler vi 😊 jeg skal jo ikke spise alt alene og han tok noen biter selv. Mange timer etterpå så gir han uttrykk for at HÆ, er første brett spist opp. Da føler jo jeg at jeg har gjort noe galt. Tydeligvis var det ikke greit at jeg spiste så mange. Ja, han slanker seg og har holdt seg totalt i skinne. Jeg var i god tro at jeg kunne spise. Og barnet vårt spiste også. 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du skriver ikke at han sier at han skal ha den tilbake. Han sier HÆ, har du spist hele det første brettet. Noe jeg tolker mer som at han er overrasket over at du har spist så mye, ikke at han skal ha den tilbake. Men av en eller annen grunn betyr det for deg, at han vil ha den tilbake

Anonymkode: cf7e1...0c2

Han sier det mens han tar mange biter. Jeg fikk skiklelig dårlig samvittighet. Jeg og barnet vårt har spist sjokokaden hans 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men du skriver ikke at han sier at han skal ha den tilbake. Han sier HÆ, har du spist hele det første brettet. Noe jeg tolker mer som at han er overrasket over at du har spist så mye, ikke at han skal ha den tilbake. Men av en eller annen grunn betyr det for deg, at han vil ha den tilbake

Anonymkode: cf7e1...0c2

Han sa det på en måte som at det var jo hans sjokolade. Jeg forstår det i ettertid for han sa jo at han fikk den på jobben. Det er jo meg som er dum. Selvfølgelig er det hans sjokolade. Jeg skal gå på butikken etterpå å kjøpe ny. 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I dag tør jeg ikke ta mer. Kan godt hende at han tullet med meg da han ble så overrasket av første brettet ble tomt. Normalt sier man etterpå at han spøkte.

Jeg syns hele situasjonen er komisk. Noen av dere har ikke denne type humor. Da er det bare å gå videre....

Anonymkode: 8ccf7...d71

Regner med dette er et klassisk tilfelle av «mannen satte konfekten i feil hus, og da han endelig husket hvor han hadde parkert den, så var det feil konfekt». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som har vært med å opplyst meg. Selvfølgelig er det jo helt dumt av meg å bli fornærmet. Jeg burde jo ha skjønt at det var hans sjokolade. Jeg skal gå ut å kjøpe ny. Det vil lette min samvittighet. 

Det er en misforståelse som dere sier. Fordi han var på slankern, så trodde jeg at han ikke ville ha konfekten. Jeg spiste i god tro, og trodde på han at han ga den til meg. Ut i fra at han fortsatte å spise av den i går kveld virker det som han ville ha den selv.

Det hadde vært mye bedre om han kom hjem og sa jeg fikk sjokolade på jobben og du må gjerne smake.

Jeg er en sjokalade elsker. 

Det er mange ganger han har blitt irritert når noen forsyner seg av sjokoladen hans. Han pleier ofte å kjøpe noe som jeg ikke liker 🤔 Det er ikke bare meg, barna også. 

Det finnes jo ny på butikken. Han er sånn som kan ha det liggende lenge. Får jeg lyst på en sjoko som ligger i skapet en uke eller to har det hendt at jeg tar hans. Jeg tilbyr meg å kjøpe ny da😊

Dette handler ikke om økonomi. Vi har helt grei råd. Har jeg lyst på konfekt går jeg ut å handler. Det var mer den positive overraskelsen, med at han har kjøpt sjojolade til meg som er noe av det beste jeg kan få i gave. Og det vet han.

HI

 

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager skriveleifene, er ikke helt stø på mobilen..går litt fort i svingene. 

Ellers, i hode virker det så forståelig, men det er ikke alltid så lett å få frem på papiret. Man går glipp av mye informasjon gjennom det nonverbalet. Dette er jo ikke noe alvorlige greier, vi er bare en vanlig tre barnsfamilie med jobb og hverdag og det har vært en god del ekstra ting i mange år. Vi er litt slitne, og har ikke hatt overskudd til hverandre. Klart jeg hadde satt pris på en liten overraskelse, hvem gjør ikke det. Jeg er ikke dum på alle plan, jeg kan fint snakke med han om jeg har noen ønsker eller vil ha forandring på noe. Han gjør sitt beste. Jeg kjenner han, han har en krevende jobb og har ikke så mye overskudd til meg. Jeg tenker sånn er vel livet for de fleste.

Anonymkode: 8ccf7...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...