Gå til innhold

Hvor mange gaver får barna dine av foreldre og besteforeldre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av svigerforeldrene mine får de to-tre gaver, de er de eneste barnebarna. Mine foreldre gir en gave, det samme gjør mine to besteforeldre og min oldemor. Oldemor har 10 barnebarn, 25 oldebarn og 9 tippoldebarn, og kjøper gave til alle.

Barna er 4 og 6.

Anonymkode: f9860...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna har alltid fått kun 1 gave fra både oss foreldre og besteforeldre. kan være mye forskjellig inni gavene, men er kun 1 pakke. Nå er de 12 og 17, men har alltid vært sånn.

Anonymkode: a69a6...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gave fra hver av besteforeldresettene, kjøper de flere ting pakker de det inn i samme gave.

Fra oss foreldre får de gjerne en hovedgave, men det hender det er en liten tilleggsgave. I år får f.eks 14-åringen snowboard til jul, det er gaven fra oss foreldre, men han får også en morgenkåpe (en rimelig en fra HM, for han ønsker seg det også).

Anonymkode: 71ddd...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gave fra hver av besteforeldresettene, kjøper de flere ting pakker de det inn i samme gave.

Fra oss foreldre får de gjerne en hovedgave, men det hender det er en liten tilleggsgave. I år får f.eks 14-åringen snowboard til jul, det er gaven fra oss foreldre, men han får også en morgenkåpe (en rimelig en fra HM, for han ønsker seg det også).

Anonymkode: 71ddd...5c5

Om det var prisen du var ute etter så gir svigerforeldrene mine for 500 kr til hvert barnebarn og mine foreldre (som har dobbelt så mange barnebarn) for 300 til hvert.

Anonymkode: 71ddd...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En fra det ene besteforeldreparet, penger på konto fra det andre og en går fra oss foreldre (+gave fra katten, nissen, spøkelset og kanskje snømannen). De er 10 og 12.

Anonymkode: 6a143...951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får mange gaver av mine foreldre, men bare én av svigers. De er eneste barnebarna på begge sider. 

Anonymkode: bee31...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter får 4 gaver av meg, 2 fra nissen, 1 fra bikkja, 6 fra mine foreldre Og to fra min søster. 

Anonymkode: df61e...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får veldig mage pakker av mormor, de ønsker seg nemlig masse pakker. Om det bare er ett pa sokker er det helt topp. Dem største gleden de har i julen er å legge gavene under treet, for da skal de gjette hva alle pakkene til alle inneholder.  De gjetter igjen på alle gavene når de fordeler rundt alle gavene på julaften. Kanskje de har endret mening om hva de inneholder også er det gøy å se hvem som har gjettet riktig. Mormor produserer også mange hjemmelagede gaver.

Det kommer endel gaver fra meg også, nettopp pga at ungene ønsker seg mange og de skriver ønskelister utifra hvem de får en gave fra og hvem de får flere av. Til faren, farmoren og noen andre så er det ønsker tilpasset en gave de ønsker seg. 

Når jeg ser gavehavet hvert år kunne jeg ønsket st det var en gave fra hver, men når jeg ser hvor koselig ungene har det i dagene før og på selve dagen så er det verdt det. Får de en liten sjokolade som har ett julemotiv på seg bare, så har de hatt veldig mye glede ut av den og det koster oss så lite å kjøpe den og å pakke den inn. 

Anonymkode: a705f...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn på 7 og 5 år får en gave av besteforeldrene på mor og fars side ( ca 500 kr av hver sett ) og en av oss på ca 500   Kr.  

De får det de trenger ellers i året så blir mer symbolsk gave på juleafthen. 

Anonymkode: 7aeac...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna får gaver for 1500-2000 per barn av svigers, ca 1000 av mine foreldre, og vanligvis 2000-3000 av oss foreldrene (noen ganger mer, men jeg kjøper på tilbud). Antall gaver varierer  utifra prisen per gave. Noen ganger 4 og andre ganger 25 så det er helt variabelt.

1-åringen får av oss en liten ballbinge, klær, bilbane, liten garasje med biler og folk, bøker, kosedyr og myk ball + duplo.

Tenåringen får av oss et skikkelig headset, undertøy, godteri, jakke, superundertøy, ullgenser, lydbok, deler til byggesett og et spill.

Anonymkode: 699ad...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna får et lass gaver fra foreldrene, ofte 2000+. Dette året får ene barnet en båt. Får gaver til ca 100 kroner av besteforeldrene på ene siden og klær av andre besteforeldrene. 

Anonymkode: f4552...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De får veldig mage pakker av mormor, de ønsker seg nemlig masse pakker. Om det bare er ett pa sokker er det helt topp. Dem største gleden de har i julen er å legge gavene under treet, for da skal de gjette hva alle pakkene til alle inneholder.  De gjetter igjen på alle gavene når de fordeler rundt alle gavene på julaften. Kanskje de har endret mening om hva de inneholder også er det gøy å se hvem som har gjettet riktig. Mormor produserer også mange hjemmelagede gaver.

Det kommer endel gaver fra meg også, nettopp pga at ungene ønsker seg mange og de skriver ønskelister utifra hvem de får en gave fra og hvem de får flere av. Til faren, farmoren og noen andre så er det ønsker tilpasset en gave de ønsker seg. 

Når jeg ser gavehavet hvert år kunne jeg ønsket st det var en gave fra hver, men når jeg ser hvor koselig ungene har det i dagene før og på selve dagen så er det verdt det. Får de en liten sjokolade som har ett julemotiv på seg bare, så har de hatt veldig mye glede ut av den og det koster oss så lite å kjøpe den og å pakke den inn. 

Anonymkode: a705f...ac0

Blir det ikke et evig kaos og umulig å holde rede på hva de har fått av hvem? Hvem fikk de sokkene av, hvem fikk de hanskene av, hva fikk de av onkel osv?

Vi har fire barn, og har alltid besøk på julaften, om alle skulle få så mange gaver hver hadde det blitt umulig å holde kontroll.

Anonymkode: 71ddd...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter får en gave fra mormor og bestefar, en nissepakke fra samme sted, og så får hun penger fra farmor og farfar. Pengene handler vi sølvtøy for. 

Av og til kan hun kok få to pakker, men i år er pakken dyr, 1500kr, og da blir det bare en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gaver. Er jo det som er moroa med jula. 

Mine to barn får ni pakker tilsammen fra oss foreldre, noen av drm er fra nissen. Og noen av dem inneholder bare småtteri. 

Besreforeldre på begge sider pleier og å gi flere pakker til hvert barn og også til voksne. 

Anonymkode: 704b4...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn er 11 og 14.

De får penger på konto av besteforeldre/tanter/onkler/oldemor osv. I tillegg får de en gave å pakke opp (fra besteforeldre), det gjerne en bok eller klesplagg. Vi foreldre gir litt flere gaver, type ski, klær, elektronikk, interiørting alt ettersom behov og ønske. Samt noe penger på konto.

Anonymkode: 88a62...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper 1 gave fora oss foreldre/søsken og en gave fra julenissen. ellers får de 1 gave fra 3 besteforeldrepar.

Anonymkode: 29e55...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...