Gå til innhold

Kan jeg nekte far samvær?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kommet inn i en litt kinkig situasjon.

Jeg har aleneomsorg for tvillinger på 3 år. Rett etter barna ble født, begynte barnefar å ruse seg. Vi prøvde jo å få det til å funke, å siden det skjedde så har han vært på 4 rusbehandlinger. Forrige ble han kastet ut fra pga at han ruset seg i behandling. 

Barna har ikke møtt han på snart 2 år, foruten et times-møte i sommer 2016. (Da var jeg med selvsagt).

Nå har han vært 1 år i behandling, snart ferdig. Men ruskonsulenten begynner med trusler om å snakke med barnevern osv, for jeg lar ikke han treffe barna før han er ferdig med behandling og medikamenter. De er mest interessert i å få han frisk, enn å tenke på hvordan det påvirker barna. 

Jeg stoler ikke på at han kommer til å klare seg uten å sprekke på nytt, derfor vil jeg vente med samvær. Fikk høre at det skal være et møte med bf, lege og ruskonsulent nå denne uken så vet ikke hva som kommer til å skje da.

Jeg har time hos advokat på tirsdag før å høre mine rettigheter osv, men er litt bekymret likevel.

Noen som har vært i lik situasjon eller gi råd om jeg bør gjøre noe med en gang?

Vil ikke barna skal få treffe han, for så at han skal ruse seg igjen og han ikke kan være den faren de fortjener.

 

Anonymkode: 6a7d8...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...