Gå til innhold

Fordeler/ulemper ved å bo over en matbutikk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe leilighet og skal på visning til en leilighet som ligger over en matbutikk. Men kom til å tenke på; hva er fordelene og ulempene med å bo over en butikk? 

Jeg kommer på disse positive tingene: 

1. Kort vei til butikken 

2. Ingen som bor under, slik at jeg ikke trenger å bekymre meg når mine tre barn løper over gulvet. 

Noen flere positive? Eller negative? 

Anonymkode: 121e9...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du slipper brøyting på hverdager?

Naturlig for venner å stikke innom når de likevel skal handle?

Anonymkode: 0495b...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnieropptatt

Jeg vet ikke, men jeg tror det ville gått utover lommeboka og sjokoladebudsjettet mitt. Her jeg bor nå, er det 10 å kjøre til nærmeste matbutikk. Det vil ikke si at jeg ikke kjøper sjokolade når jeg er på butikken, men har jeg ikke sjokolade har jeg det ikke. 

Det ville ikke vært et problem overhode å stikke ned på butikken for å kjøpe sjokolade hvis jeg bodde rett over.

Har butikken under leiligheten stor trafikk? Er det mye støy fra den? Biler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har matbutikken bakeri eller lager mat? Da ville jeg revurdert det slik at ikke leiligheten lukter grillet kylling og stekefett

Anonymkode: 58991...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en visning over en matbutikk å du hørte trafikken hele tiden,jeg hadde inne fått sove i det bråket.

Anonymkode: d021f...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde rett ved siden av en matbutikk noen år. Det gikk helt greit, men innimellom var det veldig irriterende med de pappressemaskinene - eller hva det nå enn var - som bråkte noe infernalsk med høy skvikende lyd. Det kunne nok lett blitt ordnet med litt oljing, men det gjorde de aldri. Også en del bråk mtp. annen søppelhåndtering og flaskehenting. Ellers er det jo en del varelevering, og en del av det starter veldig tidlig. Er du B-menneske så er det ikke like positivt. Som andre sier, ev. annen trafikk. Jeg var ikke særlig plaget av vanlig trafikk til/fra butikken.

Annet positivt enn det som er nevn over her er at det er veldig praktisk når man er syk, eller når man oppdager at man har glemt noe man bare må ha.

En annen ting du bør vurdere er butikkens åpningstider. Er jo store forskjeller på det. Er det butikk som åpner eller får varer i 6-tiden og ikke stenger før 23-tiden på kvelden, da kan det bli irritasjonsmoment, for det er gjerne litt mer lyd ved åpning/stenging.

Tross en del negative ting så var det så mye praktisk for meg de årene jeg bodde der at det positive ble viktigere da enn det negative. I dag ville de samme lydene så tidlig gjort meg småsprø ;)

Anonymkode: ef0a9...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pro: kort vei til butikken

Cons: jeg blir tjukk

Har du litt mer selvdisiplin enn meg må det jo være strålende å bo over en butikk, hvis leiligheten er fin og passer dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bråk fra varelevering, gjerne grytidlig om morgen. Og sånne store lastebiler har ryggesensor spm piper (bor ved siden av matbutikk).

Anonymkode: efb16...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det vært døden for lommeboken, da hadde jeg kjøpt mye unødvendig alt for ofte. Og jeg ville blitt tykk :eeeh:

renholdspersonale som kommer før eller etter stengetid, og kanskje bruker maskiner (Vet ikke hvor lytt det er på sånne steder), boning og polering gjøres utenom arbeidstid, gjerne i helger, og gjerne seint på kvelder/tidlig natt

lyd fra pappresse, varelevereing, biltrafikk og folk som henger rundt butikken

praktisk når man er syk

Anonymkode: ea115...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor nytt bygget er!

Min bestefar flyttet til et bygg som er rett over en matbutikk. Han var litt bekymretfor det de andre over her nevner mtp søppelhenting, varelevering osv, men bygget ble bygget etter 2010, og man hører tilnærmet ingenting av det som skjer utenfor/under ;)

 

Anonymkode: 3e3df...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre bodde rett over butikk, og det var ikke noe ekstra støy, og dette var når de var gamle, så de var veldig fornøyde med å ha så kort vei til butikken.

Anonymkode: fa6d8...928

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde sånn. Egentlig bare positivt å si. Bygget var nytt. Ingen støy. Nærm post og butikk og apotek osv 👌

eneste negative: tilgang til snop

Anonymkode: c6c38...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...