Gå til innhold

Har de begynt å ta veiavgift i forsikringen nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Årsavgiften er borte fra 2018, ja. I stedet er det laget en ny avgift som er avgift på ansvarsforsikring. Denne har likt beløp som den tidligere årsavgiften, men heter Trafikkforsikringsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket meg at autogiro forsikringen var litt dyrere fra november av. 

Liker den nye ordningen. Mars er en stor regning for oss som har flere kjøretøy. 👍

Anonymkode: b170f...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Førstemann skrev:

Årsavgiften er borte fra 2018, ja. I stedet er det laget en ny avgift som er avgift på ansvarsforsikring. Denne har likt beløp som den tidligere årsavgiften, men heter Trafikkforsikringsavgift.

Veldig greit at den er delt på 12 og følger kjøretøyet. Så om du selger bilen i mai har du betalt de første fem månedene, og neste eier de neste 7.

Anonymkode: 20253...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Veldig greit at den er delt på 12 og følger kjøretøyet. Så om du selger bilen i mai har du betalt de første fem månedene, og neste eier de neste 7.

Anonymkode: 20253...366

Super ordning 👌

Anonymkode: 1d2e5...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Merket meg at autogiro forsikringen var litt dyrere fra november av. 

Liker den nye ordningen. Mars er en stor regning for oss som har flere kjøretøy. 👍

Anonymkode: b170f...123

Alt fra november, det skal jo ikke gjelde før januar

Anonymkode: c933c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hø? Kommer ikke årsavgiften? 

Anonymkode: 95b24...b82

Årsavgiften blir delt opp i 12 og lagt på forsikringen din, så man får ikke lenger den store engangssummen

Anonymkode: c933c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Årsavgiften blir delt opp i 12 og lagt på forsikringen din, så man får ikke lenger den store engangssummen

Anonymkode: c933c...785

Åja. 

Anonymkode: 95b24...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Åja. 

Anonymkode: 95b24...b82

Har du ikke fått informasjon om det? Jeg har fått mail av forsikringsselskapet mitt om dette, og hvor mye jeg skal betale ekstra om dagen

Anonymkode: c933c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har du ikke fått informasjon om det? Jeg har fått mail av forsikringsselskapet mitt om dette, og hvor mye jeg skal betale ekstra om dagen

Anonymkode: c933c...785

Nei.. gjensidige 

Anonymkode: 95b24...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Helt toppers. Og enda bedre at el bil er nå helt fritatt fra årsavgift 😊

Anonymkode: 60ddf...bd0

Elbil😂

Anonymkode: 95b24...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt toppers. Og enda bedre at el bil er nå helt fritatt fra årsavgift 😊

Anonymkode: 60ddf...bd0

Det er jo helt idiotisk

Anonymkode: c933c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo helt idiotisk

Anonymkode: c933c...785

Jeg har selv elbil, og syns faktisk det er litt sært selv, at den nå er helt fritatt. Bilen min veier godt over 2 tonn og sliter minst like mye på veien som drivstoffbiler. 

Men noen elbil eiere må bare gni slik inn dessverre 

Anonymkode: 37f96...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har selv elbil, og syns faktisk det er litt sært selv, at den nå er helt fritatt. Bilen min veier godt over 2 tonn og sliter minst like mye på veien som drivstoffbiler. 

Men noen elbil eiere må bare gni slik inn dessverre 

Anonymkode: 37f96...817

Jeg synes det er skikkelig urettferdig, alle er jo på veien.

Anonymkode: c933c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig urettferdig, alle er jo på veien.

Anonymkode: c933c...785

Jepp. Jeg er enig. Min bil sliter mer på veien enn mange av de mindre med drivstoff som må betale i dyre dommer for årsavgiften. Så den der forstår jeg godt. Bare synd veldig mange av «oss» med elbil gnir inn slik til alle andre. Ikke rart man blir mislikt 

Anonymkode: 37f96...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Jeg er enig. Min bil sliter mer på veien enn mange av de mindre med drivstoff som må betale i dyre dommer for årsavgiften. Så den der forstår jeg godt. Bare synd veldig mange av «oss» med elbil gnir inn slik til alle andre. Ikke rart man blir mislikt 

Anonymkode: 37f96...817

Det sier jeg og. Jeg har en bror med langt over millioninntekt og nesten splitter ny Tesla som gjør det samme. Snilt mot meg som går på minstesats på nav og ikke har råd til å kjøpe noe annet enn den gamle dieselbilen min som har den dyreste avgiften. Det er jo bare å kjøpe seg en el-bil det sier han, joda......det var det da. I tillegg så er min bil på veien bare en brøkdel av det Teslaen han sin er

Anonymkode: c933c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det sier jeg og. Jeg har en bror med langt over millioninntekt og nesten splitter ny Tesla som gjør det samme. Snilt mot meg som går på minstesats på nav og ikke har råd til å kjøpe noe annet enn den gamle dieselbilen min som har den dyreste avgiften. Det er jo bare å kjøpe seg en el-bil det sier han, joda......det var det da. I tillegg så er min bil på veien bare en brøkdel av det Teslaen han sin er

Anonymkode: c933c...785

Kjører selv tesla, og du verden så mange som bruker den setningen der. På trynet spør fu meg. Vi har ikke mye inntekt, langt ifra, men pga bilinteresse har vi ofret annet for å kunne ha den. Og jeg blir kvalm av disse som gnir det inn til andre hvor heldige «vi» er som slipper ditt og datt. Joda, kjempe fint, men HVORFOR skal min og din tesla feks slippe unna, som veier så mye, som er så stor? Den er jo like fæl på veien. Bah, nei det der er irriterende. 

Og hvorfor må «vi» med disse bilene gni det inn i ansiktet på de som velger drivstoff? 

Anonymkode: 37f96...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er skikkelig urettferdig, alle er jo på veien.

Anonymkode: c933c...785

Er dere virkelig så enkelt skrudd sammen at dere tror det er bare slitasje på veien som er minuset med biler som ikke går på strøm?

Anonymkode: 60ddf...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...