Gå til innhold

Kjøttdeig vs. Karbonadedeig.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Karbonadedeig så og si alltid. Liker best den som er mager og ikke så mange fettklumper i 😂

 

Anonymkode: 55325...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva jeg skal lage.

Mat som skal ha saus bruker jeg karbonadedeig til.

Til hamburgere, kjøttboller eller kjøttkaker bruker jeg kjøttdeig, evt en blanding.

Anonymkode: 98d77...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeig, fordi mannen vil det.  Prøvde å innføre sunnare vanar, men han (og eg og må eg innrømme) synes kjøttdeig er saftigare og meir smakfult.  Er likevel max ein gong i veka me et det, og lite raudt kjøt utanom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så mange (to voksne, to tenåringer og to barneskolebarn) at når vi lager den type mat trenger vi gjerne 2-3 pakker, litt etter hva vi lager.

Da jeg lagde taco forrige helg hadde jeg en pakke kjøttdeig, en pakke karbonadedeig og en pakke kvernet svinekjøtt. 

Jeg synes bare karbonadedeig blir litt tørt, og dyrt. Så jeg blander. Skal jeg lage f.eks pizza har jeg en pakke kjøttdeig og en pakke karbonadedeig.

Bruker kjøttdeig/karbonadedeig til middag i snitt to ganger i uken. Forrige uke var det en dag med taco og en dag med lasagne, til sammen gikk det da forrige uke to pakker karbonadedeig, to pakker kjøttdeig og en pakke svinekjøttdeig.

Anonymkode: 6d206...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker kun karbonadedeig. Kjøttdeig er for fett.

Anonymkode: 225bc...957

Dette! 

Anonymkode: a25b2...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun karbonade i grunn. Mannen kjøper feil en sjeldent gang, tenker ikke over at det smaker så forskjellig 🙄

Bruker karbonadedeig fordi det er et sunnere alternativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kjøttdeig oftest. Fordi det er billigst. Men FORETREKKER helt klart karbonadedeig. Har ikke funnet beinbiter like ofte i den.

Anonymkode: 8bce4...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lessismore skrev:

Noen som faktisk har laget karbonader av karbonadedeig, og vil dele oppskrift? Mine blir bare tørre og harde. 

Jeg synes de får en kjip og hard konsistens med en gang man begynner å spe deigen, så vi lager kjøttkaker/karbonader kun ved å blande inn salt, pepper og Ev annet krydder vi ønsker oss. De faller noen få ganger litt fra hverandre, men det er ikke noe problem for oss. 

Steker fin stekeskorpe på dem og legger kjøttkakene i sausen, karbonader i ildfast form mens tilbehøret lages. 

Nå må det innrømmes at det er mannen min som lager dem, så skal høre med ham om han har noe annet «tjyvtriks» som gjør at de ikke blir tørre. 

Anonymkode: a25b2...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lessismore skrev:

Jeg syns karbonadedeig blir så tørt og smakløst. Alle her liker kjøttdeig bedre.

Samme her

Anonymkode: a0440...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syns kjøttdeig smaker best alle mann, men jeg bruker karbonadedeig og tilsetter 1-2 ss rapsolje for å etterligne kjøttdeigsmaken. Sunnere alternativ som smaker godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frida_22 skrev:

Vi syns kjøttdeig smaker best alle mann, men jeg bruker karbonadedeig og tilsetter 1-2 ss rapsolje for å etterligne kjøttdeigsmaken. Sunnere alternativ som smaker godt!

Så kjøttdeig smaker raps? 

Anonymkode: 8bce4...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonadedeig til taco, gryteretter etc, og kjøttdeig eller en blanding av kjøttdeig og karbonadedeig til kjøttkaker, karbonader, kjøttpudding etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...