Gå til innhold

Høyrisikosvangerskap - hadde du tatt influensavaksine hvis du var meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser at effekten er lav til moderat mot årets influensatyper, og at man gjerne blir litt syk av å ta den. Det tar vel noen uker før den virker også, så kanskje jeg er for sent ute allerede?

Hvis jeg skal ta den nå, burde hele familien ta den? Kan små barn ta den? Må man til lege først, eller holder det å dra innom laboratoriet på legekontoret?

Anonymkode: 3d8a4...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville aldri tatt vaksine som gravid, og hvertfall ikke den siden de sier den uansett ikke virker. 

Anonymkode: b274a...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ville jeg 

Jeg fikk influensa i mitt siste svangerskap, jeg ble veldig syk og har fått varige mèn. 

Anonymkode: c0f12...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det ville jeg 

Jeg fikk influensa i mitt siste svangerskap, jeg ble veldig syk og har fått varige mèn. 

Anonymkode: c0f12...283

Kan jeg spørre hvilke mèn? Jeg visste ikke at det gikk an, trodde det var fosteret som kunne være i fare.

hi

Anonymkode: 3d8a4...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville aldri tatt vaksine som gravid, og hvertfall ikke den siden de sier den uansett ikke virker. 

Anonymkode: b274a...2d7

Jeg er i utgangspunktet helt enig med deg, men redd for å angre. 

Hi

Anonymkode: 3d8a4...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvilke mèn? Jeg visste ikke at det gikk an, trodde det var fosteret som kunne være i fare.

hi

Anonymkode: 3d8a4...7f9

Jeg fikk først influensa også utviklet det seg til lungebetennelse og jeg ble lagt inn med intravenøs næring, pustehjelp og intravenøs antibiotika. Jeg var dehydrert, utslitt og veldig tungpustet, ungen hadde det ikke bra 

Det endte med et hastesnitt, ungen ble hentet ut og kom fort til hektene 

Verre med meg, belastningen på min kropp ble for stor og jeg ble liksom aldri frisk 

Fikk først diagnosen postviralt utmattelsessyndrom, og beskjed om at de fleste ble friske i løpet av et år 

Nå har det gått mange år og jeg er fremdeles like syk, og har diagnosen ME og tilbringer livet mitt i sofaen. 

Når man går gravid er sjansen for å bli veldig syk av influensa større enn ellers, sjansen for "ettrrsykdommer" som lungebetennelse og bronkitt er også større enn ellers, så man risikerer å bli syk i ukesvis og belastningen både på egen kropp og på babyen kan bli veldig stor. Så jeg hadde ikke vært i tvil, jeg hadde tatt vaksinen 

Anonymkode: c0f12...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...