Gå til innhold

Flytte langt under foreldrepermisjon


Togepi

Anbefalte innlegg

Hei hei.  :nigo:
Trenger litt tips. Vi er i den situasjon at samboer muligens får jobb på en annen kant av landet mens jeg har mammapermisjon og vi blir nødt til å flytte i februar-mars. :bolledeig:

Med tanke på sosiale medier osv så blir det så og si umulig å skjule for arbeidsgiver og kolleger at vi flytter såpass langt (vi snakker en flyreise unna-type langt, så pendling er uaktuelt). :sjenert:

Jeg har ingen jobb å gå til dit vi flytter, men tenkte å sjanse på at jeg finner meg noe (vikariat osv) før permisjon er over. Siden vi straks får en liten baby er det uaktuelt for oss å bo på separate plasser av landet i mellomtiden også, og med samboers utdanning og jobbtype, så vil det uansett lønne seg for oss at han er den som har fast 100% jobb enn meg. ^_^


1) Er det best for meg å si opp sånn offisielt når det er 3 mnd igjen av permisjon?
2) Kan det være lurt å stikke innom arbeidsgiver over nyttår en gang og ta en samtale om at jeg ikke kommer til å komme tilbake?
3) NAV: Noen problemer? Jeg er fullt klar over karantenetid osv når jeg sier opp en jobb, men ikke har noen annen jobb å gå til med èn gang.

Noen i lignende situasjon som kan dele erfaring?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har krav på ett års ulønnet permisjon fra arbeidsgiver etter endt foreldrepermisjon. Benytt deg heller av den rettigheten enn å si opp i første omgang. Da får du litt mer fleksibilitet😊

Anonymkode: 51b24...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har krav på ett års ulønnet permisjon fra arbeidsgiver etter endt foreldrepermisjon. Benytt deg heller av den rettigheten enn å si opp i første omgang. Da får du litt mer fleksibilitet😊

Anonymkode: 51b24...253

Wow! Det visste jeg ikke. Og da har jeg lov til å si opp når jeg vil i den perioden?
Og arbeidsgiver vil jo på en måte forstå uansett at jeg ikke kommer tilbake da jeg i så tilfelle vil komme til å flytte til en helt annen kant av landet.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan lese om dette i arbeidsmiljøloven. 

Du kan når som helst si opp jobben din, men jeg ville nok ikke gjort noe drastisk før jeg hadde fått ny jobb. 

Uansett så er ulønnet permisjon ett år etter foreldrepermisjon en rettighet du har, så benytt den gjerne😊

Anonymkode: 51b24...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...