Gå til innhold

Hvor kaster dere tomme doruller?


Kathrine.

Anbefalte innlegg

Har søppelbøtte på badene, men en tom dorull skal vel egentlig i papp-bosset. 

Samme når jeg opner ny fuktighetskrem. Plast og papp skal jo kildesorteres. Får dårlig samvittighet om jeg kaster de på badet.

Hva tenker og gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søpla på badet blir ikke sortert. Alt der går i restavfall. Det er små mengder så det velter ikke verdensklimaet.

Anonymkode: c4c91...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomme doruller går i restavfallet på badet.

Tomme sjampoflasker, dusjsåper og andre store plastflasker går i plastgjenvinning. Det er vegg i vegg med badet, og tar uansett så stor plass i dunken på badet at da fyller de hele. Etter at jeg skjerpet meg med å hive alt av plast i plastgjenvinningsposen, har vi doblet mengden. Det er enormt mye som pakkes i plast. Men det var kanskje ikke et foredrag om plast du spurte om hi. Beklager! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De går i minstemanns samling med "kikkerter". Hvor det siden blir av det har jeg ingen formening om, men det er mulig at de spises litt på, males, blir gjenbrukt til noe annet. Borte blir de i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar de ut fra badet og neste gang jeg går ned trappa kaster jeg dem i bøtte vi samler papp og papir i, den står på vaskerommet rett ved trappa. Vi har tatt bort søppelbøtte på badet.

Anonymkode: d24e6...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomme doruller går i pappsøppel som står i et hjørne utenfor badet. Ikke noe stress å ta den med dit når det trengs. Plast går her rett i restsøppel da vi ikke skal sortere ut plast; de har sorteringsmaskin på avfallssenteret.

Anonymkode: 4a2fd...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dem med ut av badet og kaster dem i papp/papir-burken som senere helles ut i dunken ute. Samme med papp til kremer og sånn, og når krem eller shampo er tom, skyller jeg dem og kaster det i plast. Er veldig opptatt av kildesortering, så tror ikke jeg hadde greid å kaste det i vanlig dunk. Stakkars pappen, liksom! :P 

Anonymkode: 338c3...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke søpledunk på badet, så her går dorullene selvfølgelig i papirsøppelet. Det er jo ikke akkurat store jobben å bære med seg en liten papprull når man allikevel skal ut av badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere som ikke har søppelbøtte på badet - hvor gjør dere av tamponger/bind etc?

Anonymkode: 88318...6e4

Menskopp. 

Anonymkode: ea284...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har heller ikke søppel på badet, så alt går rett dit det skal med en gang. Altså ut på kjøkkenet og i riktig pose. 

Jeg vil ikke ha søppel stående på varmt badegulv, og jeg vil kildesortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skyller de ned i do.. Sammen med tamponger, bind og q-tips😉

Anonymkode: 3c058...ffa

Og kontaktlinsene antar jeg. 

Anonymkode: 4a2fd...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og kontaktlinsene antar jeg. 

Anonymkode: 4a2fd...ddf

Selvsagt! Vil jo ikke ha en ekkel søppelbøtte på badet, så da må det meste skylles ned i do. 

Anonymkode: 3c058...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt! Vil jo ikke ha en ekkel søppelbøtte på badet, så da må det meste skylles ned i do. 

Anonymkode: 3c058...ffa

Bleier da?

Anonymkode: 30307...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvsagt! Vil jo ikke ha en ekkel søppelbøtte på badet, så da må det meste skylles ned i do. 

Anonymkode: 3c058...ffa

Jepp. Jeg sliter litt med posen til dorullene og de største shampoflaskene. Deler du de opp?

Anonymkode: 4a2fd...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...