Gå til innhold

40.000 kr til gaver, mat, drikke, opplevelser og absolutt alt til 12 januar.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Familie på 4 og dette skal rekke til absolutt alt utenom regninger og bensin.

Vet det er nok, men må tenke budsjett. Hva kjøpe til barn på 4 og 8 år?

Noen som har gode gavetips? Gjerne spiselige varer.

Anonymkode: 7360c...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller du? Ok? Har ikke 40.000 i mnd engang, jeg :P

Hva ønsker barna seg, da? Sønnen min ønsker seg nerf og 3D penn mer enn noe annet i verden, så jeg kjøper det, blir ca 1500kr.

Julehilsen til barnehage og skole; ordnes ikke det av fau? Om ikke kan jo slike gavekurver være en idé. Om du har leverandører av bærpresseriet-produkter i nærheten er jo det alltid fint :)

Anonymkode: 24eee...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 40 tusen? Herregud dere bør ta kontakt med  noen forså få hjelp til  julematen. Kanskje en gave eller to til barna og. 

 

Men om du er  vant til å bruke mye penger og kjøpe gaver i 10 tusen klassen til barna og mann og drikke av dyreste sort på polet sliter du. 

Anonymkode: b7361...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6000 til det samme, her er det meg og 2 tenåringer, så de spiser jo mer enn meg. Mangler gaver for ca 2000 kr, ellers er jeg ferdig. Og vi kommer til å klare oss veldig bra. 

Anonymkode: 7da5c...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har kjøpt bmx sykkel til begge sønnene mine, og trikse rampe dei kan hoppe på, og litt Vanz og Dc klær ⛄️

Jenta på 6 får knall rosa rattkjelke og en ny rosa sykkel ☺️ 

i julestrømpen får dei masse snop og sega megadrive på deling som dei selger på Elkjøp nå ☺️ 

Til voksne lager jeg selv, kjøper ei fin korg. Legger oppi god kaffi, røykelaks, spekemat, twixpose og litt nips 😊

 

Anonymkode: 214c2...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp alle som sliter i jula, så er innlegget ditt smått provoserende. Barnefattigdom er et reelt problem og jeg har selv følt det på kroppen. Du mener sikkert ikke å fremstille situasjonen din som vanskelig, men dere har mer enn nok penger til det aller meste. For de som har mye mindre å rutte med så blir det nærmest komisk å lese. Det blir fristende å foreslå julefeiring på Frelsesarmeen og gi knekk til alle, inkludert barna i julegaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du føler det er trangt, så sett deg ned og lag et budsjett.  List opp hvem som skal få gaver og hvor mye du kan gi til hver. Sett av penger til juletre/julemat osv. Og sett av hvor mye dere har til mat osv resten av tiden. Legg inn en buffer. Og så er det bare å overholde budsjettet. Det er ikke så vanskelig.

Anonymkode: 92bbf...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, det er omtrent det vi har FØR vi betaler regninger og faste utgifter, vi klarer oss da fint 

Anonymkode: 939fb...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde gå veldig bra. Du kan sikkert ha noen tusen til overs også med god planlegging. Barna kan jo få en gave, jeg ville holdt meg til 700-1000 kroner. Du får jo handlet mye god mat til jula med så mye penger. Jeg tenker at du trenger absolutt ikke bruke opp alle pengene. 

Pengene går fort hvis man handler spontant. sett opp en meny frem til 12/01. Lag handleliste. Prøv å handle det meste en dag i uken. Vær fornuftig.

Anonymkode: 7a62c...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en slekt på 500 du må kjøpte gave for? Selv hvis du brukte 200 kroner på hver ville det vært "kun" 10.000 kroner.

Jeg skjønner dog at det KAN være et problem å begrense det til 40.000 kroner når man har mange dyre løsninger, sløser og er lite bevisst. Har man julemiddag med 15 voksne og noen barn som inkluderer alt, også akevitt og øl kan det fort ryke 5.000 kroner. Har man besøk i ei uke vil man gjerne by på utvalg og litt bedre frokost og middag i romjula.

Du fikk flere gode tips, prøv og lær, så bruker du de 20.000 du sparer på ferie neste år.

Anonymkode: 592e2...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 14 000 til mat, bensin og julegaver frem til 12.01. Familie på fire. Har ikke handlet gaver enda da jeg akkurat fikk lønn og ikke hadde nok igjen til det på forrige lønn.

Anonymkode: 512ad...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, stakkars deg! Jeg har 500.000,- som skal dekke akkurat det samme. Vanskelig å få til når mannen ønsker seg Porsche og alle ungene bare spiser trøfler med russisk kaviar. 

Det blir krise lizzom om han ikke får Porschen han ønsker seg. Kanskje jeg burde starte en spleis-aksjon? 

Så jeg føler med deg! Tøft å leve på budsjett gitt.

Anonymkode: ebab5...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familie på 4 og dette skal rekke til absolutt alt utenom regninger og bensin.

Vet det er nok, men må tenke budsjett. Hva kjøpe til barn på 4 og 8 år?

Noen som har gode gavetips? Gjerne spiselige varer.

Anonymkode: 7360c...113

Ånei, dere kommer til å sulte i hjel. Stakkars stakkars fattiglus, dere har det skikkelig trangt.

Anonymkode: e61d8...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har du en slekt på 500 du må kjøpte gave for? Selv hvis du brukte 200 kroner på hver ville det vært "kun" 10.000 kroner.

Jeg skjønner dog at det KAN være et problem å begrense det til 40.000 kroner når man har mange dyre løsninger, sløser og er lite bevisst. Har man julemiddag med 15 voksne og noen barn som inkluderer alt, også akevitt og øl kan det fort ryke 5.000 kroner. Har man besøk i ei uke vil man gjerne by på utvalg og litt bedre frokost og middag i romjula.

Du fikk flere gode tips, prøv og lær, så bruker du de 20.000 du sparer på ferie neste år.

Anonymkode: 592e2...459

Den utregningen din var ikke helt korrekt. Hvis hi skulle kjøpe til 500 stk og bruke 200 på hver så ville prisen blitt 100.000 kr.

 

Anonymkode: b2b01...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Familie på 4 og dette skal rekke til absolutt alt utenom regninger og bensin.

Vet det er nok, men må tenke budsjett. Hva kjøpe til barn på 4 og 8 år?

Noen som har gode gavetips? Gjerne spiselige varer.

Anonymkode: 7360c...113

Samme her, og føler vi har det trangt nå. Kjører én "stor" gave til ungene og fyller på med billige " tulleting" som aktivitetsbok, bøker, syskrin, badekåpe etc. Til tantebarn har jeg kjøpt billige men fine pledd på rusta. Tanteungen på 4 får pledd med et spill. Gubben får ikke så mye men tenkte på et par fine tøfler og ei ok lue. Jeg selv kjøpte meg ei kåpe til 5500 og en kjole til 2500 og skal bruke rundt 2000 kr hos frisøren i morgen. Det blir om ikke trangt, men det går og det kommer til å gå bra.

Anonymkode: 91fd3...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Samme her, og føler vi har det trangt nå. Kjører én "stor" gave til ungene og fyller på med billige " tulleting" som aktivitetsbok, bøker, syskrin, badekåpe etc. Til tantebarn har jeg kjøpt billige men fine pledd på rusta. Tanteungen på 4 får pledd med et spill. Gubben får ikke så mye men tenkte på et par fine tøfler og ei ok lue. Jeg selv kjøpte meg ei kåpe til 5500 og en kjole til 2500 og skal bruke rundt 2000 kr hos frisøren i morgen. Det blir om ikke trangt, men det går og det kommer til å gå bra.

Anonymkode: 91fd3...95a

Spiselig: fenalår, oste brikke( med ost), brente mandler, god sennep, dyr ( men ikke for dyr) sjokolade, en ferdigkokt lammerull, spekepølser osv.

Anonymkode: 91fd3...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg selv kjøpte meg ei kåpe til 5500 og en kjole til 2500 og skal bruke rundt 2000 kr hos frisøren i morgen.

Det er vel kanskje ikke rart at det er litt trangt

Anonymkode: e61d8...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er vel kanskje ikke rart at det er litt trangt

Anonymkode: e61d8...a91

Viktig at mor i huset får det hun vil vet du, ikke så farlig med de andre da...og ja dette var ironi for jeg tenkte akkurat det samme som deg.

Anonymkode: b2b01...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Viktig at mor i huset får det hun vil vet du, ikke så farlig med de andre da...og ja dette var ironi for jeg tenkte akkurat det samme som deg.

Anonymkode: b2b01...8a1

Haha, jeg ble litt usikker et øyeblikk der, gikk fem på :D

Anonymkode: e61d8...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, og føler vi har det trangt nå. Kjører én "stor" gave til ungene og fyller på med billige " tulleting" som aktivitetsbok, bøker, syskrin, badekåpe etc. Til tantebarn har jeg kjøpt billige men fine pledd på rusta. Tanteungen på 4 får pledd med et spill. Gubben får ikke så mye men tenkte på et par fine tøfler og ei ok lue. Jeg selv kjøpte meg ei kåpe til 5500 og en kjole til 2500 og skal bruke rundt 2000 kr hos frisøren i morgen. Det blir om ikke trangt, men det går og det kommer til å gå bra.

Anonymkode: 91fd3...95a

Så du velger å bruke nesten 1/4 av pengene på deg selv? I desember? Og samtidig så føler du at dere har det "trangt nå"? 

Anonymkode: 38f06...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...