Gå til innhold

Talentprogram


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en tiåring som har spilt et instrument i snart 4 år. De siste månedene har vi flere ganger fått mail av spillelæreren om ulike talentprogram det er mulig å bli med på. Er det vanlig å være med på når de har spilt såpass lenge, eller er det noe som passer for virklige talenter?

Jeg har ingen musikkerfaring selv så jeg aner faktisk ikke om datteren vår er noe flinkere enn vanlig. 

Ville dere tolket det som en anbefaling om at hun ble med eller er det en selvfølge at vi foreldre skjønner at dette ikke er for barn på hennes nivå? Litt pinlig å ringe og spørre.

Anonymkode: e982d...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber på kulturskole og har titt og ofte samtaler med foreldre om barnet bør satse på instrumentet. Ta en telefon og spør,du

Anonymkode: abf39...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kulturskole, og jeg bruker ikke informere om talentopplegg til elever jeg ikke tenker det passer for. Ta en snakk med læreren.

Anonymkode: 1942b...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn som har spilt både på kulturskoler og med privatlærere, og har aldri opplevd noe press om dette, tvert i mot har de vært mye mer opptatt av at det ikke er konkurranse men egenutvikling.

Anonymkode: afe1f...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du det er flaut å spørre om mer informasjon om noe musikklærer tydeligvis mener er viktig for ditt barn?

Anonymkode: ee538...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med barnets lærer og si det som du er, du er usikker på om dette er en anbefaling eller informasjon som sendes ut til alle.

På Kulturskolen jeg jobbet fikk de som gikk på talentprogrammet litt lengre spilletimer og opplæring i teori/hørelære. De får også delta på konserter og har time der de spiller for hverandre og lærer mye av dette. Det blir et miljø, der folk som har lyst til å satse litt blir kjent med andre som også koser seg med musikken og de får nye venner og inspireres av hverandre.

Det betyr ikke at de nødvendigvis velger den yrkesveien, men at de rett og slett får tilgang til flere av skolens ressurser og møter andre som også er i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...