Gå til innhold

Vurderer brukt julegave til sønnen min..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han er 8 år og ønsker seg egen PC på rommet (vi har på stua). Jeg trenger egentlig ny PC fordi den på stua er for stor å ta med seg og jeg trenger å kunne ta med min. Vurderer derfor å gi han den som vi allerede har og heller kjøpe ny til meg selv. Den vi har er bare ett år gammel og i fin stand. Tenkte da å resette alt og "shine" den så den framstår ny.

 

Er dette ok? Har en sønn til og han får ny slalompakke (yngste passer sine fra i fjor).

Anonymkode: 8cf02...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ok.

Vi ga brukt pc ifjor. Mye bedre å gi en skikkelig som er brukt enn å bruke et lavere beløp på en halv-god en.

Anonymkode: 4ffd4...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god råd. Mine barn har likevel fått brukt mobiltelefon, mitt gamle dukkehus og sykler kjøpt på Finn i bursdagsgaver. 

Det har både barna og vi vært fornøyde med. 

Hvis PC står på ønskelista og dere har en å avse, er det helt fint. 

Anonymkode: b4b13...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott! Jeg elsker gjenbruk. Enda bedre er det at barna lærer seg gjenbruk! Lykke til med strålende gave og ha en riktig god jul!

Anonymkode: 731c1...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil han ikke kjenne den igjen da? Syns det var litt kjipt jeg altså. Er for gjenbruk, men la ham få den uten at du lyver og lar ham tro den er ny. 

Anonymkode: 895f5...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil han ikke kjenne den igjen da? Syns det var litt kjipt jeg altså. Er for gjenbruk, men la ham få den uten at du lyver og lar ham tro den er ny. 

Anonymkode: 895f5...b22

Er lov å shine den, uten at det fremstår som løgn. 

Anonymkode: 731c1...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arvegods er ikke julegaver. En tinger å kjøpe brukt, men å pakke inn den gamle pcen , for så å legge den under juletreet er ikke greit. 

Anonymkode: 0a73d...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Arvegods er ikke julegaver. En tinger å kjøpe brukt, men å pakke inn den gamle pcen , for så å legge den under juletreet er ikke greit. 

Anonymkode: 0a73d...005

Enig. Det er HI som gir en julegave til seg selv ved å kjøpe ny til seg...

Anonymkode: 017e0...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit å kunne gjort det samme selv. Jeg har også kjøpt ting på Finn.no som jeg har gitt i gave til ungene. 

Han får det han ønsker deg, det er vel det som betyr noe for han😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte jeg noen nytt i dag også:

1. Det er gjenbruk å fortsette å bruke familiens egen pc

2. Det er kjipt å la en åtteåring få en pc til egen disposisjon fordi den er brukt 

 

Jøss.

 

Anonymkode: 06f2b...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit. Det er snakk om en 8-åring her altså. Jeg tror han blir strålende fornøyd bare han får egen PC. Tipper han gir blaffen i at den er brukt, eller at det er den gamle PCen til familien. Nå er den jo plutselig hans, og bare hans. Tror det er stort nok, jeg! 

 

Anonymkode: ca483...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da lærte jeg noen nytt i dag også:

1. Det er gjenbruk å fortsette å bruke familiens egen pc

2. Det er kjipt å la en åtteåring få en pc til egen disposisjon fordi den er brukt 

 

Jøss.

 

Anonymkode: 06f2b...004

Ta en kikk på kalenderen, så du ikke overser hvilken tid av året det er enda en gang.

Anonymkode: 017e0...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...