Gå til innhold

Kutte ut tanter og onkler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker det ikke, men vi har hatt en "feid". Jeg er fornærmet og sint. Føler de har trådd over en grense, og jeg ønsker ikke å ha kontakt med en viss del av familien noe mer. Jeg har tenkt endel på det, og kjenner at for meg så er det det riktige å gjøre. 

Har du kuttet ut noen?
Sluttet du bare å ha kontakt?
Hvordan gikk det? 

Jeg kjenner at det er litt sårt at familien blir mindre, men på den andre siden; hva er vel en familie verdt om forholdet er basert på løgner? Én av personene kan jeg virkelig ikke fordra, tror egentlig ingen kan fordra henne, så hun blir det lett å kutte ut. Men det er en annen som har vært mye greiere (vært! I fortiden!), men som har vist sitt sanne jeg. Det er litt trist faktisk. 

Anonymkode: e69f2...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har blitt kutta ut av en familie. Tanter og søskenbarn.  Ingen savn i det hele tatt. Dei er spenna galne. Ingen av dei har jobba iløpet av livet, psykisk syke. Bare glad til at eg slepper å sende julegaver oppover. Går helt fint å ikkje få den eine strikka julekula som kosta mindre enn eg må betale i porto, eller en koppehåndduk osv.

Anonymkode: 471d4...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har blitt kutta ut av en familie. Tanter og søskenbarn.  Ingen savn i det hele tatt. Dei er spenna galne. Ingen av dei har jobba iløpet av livet, psykisk syke. Bare glad til at eg slepper å sende julegaver oppover. Går helt fint å ikkje få den eine strikka julekula som kosta mindre enn eg må betale i porto, eller en koppehåndduk osv.

Anonymkode: 471d4...58a

Javel... du høres litt utakknemlig ut altså, der du rakker ned på julegavene de har laget. 

Hvordan gale er de? 

Anonymkode: e69f2...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigerforeldre valgte å kutte ut store deler av sin familie da barna var små og heller konsentrere seg om det de likte å drive med. De reiste mye og fikk  te venner over hele verden.

I dag er de gamle og veldig ensomm. 

Anonymkode: ef903...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine svigerforeldre valgte å kutte ut store deler av sin familie da barna var små og heller konsentrere seg om det de likte å drive med. De reiste mye og fikk  te venner over hele verden.

I dag er de gamle og veldig ensomm. 

Anonymkode: ef903...180

Har de ikke barna sine lenger? 

Anonymkode: e69f2...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Javel... du høres litt utakknemlig ut altså, der du rakker ned på julegavene de har laget. 

Hvordan gale er de? 

Anonymkode: e69f2...3d6

Eg spurte dei om mulighet for å flytte en begravelse helt i planleggingsfasen (en begravelse som eg og min familie måtte organisere helt på egenhånd), kun et spørsmål der målet var at alle skulle bli enige om noke som passa. Fekk først ikkje svar. Blei deretter kjefta på og beskyldt for at denne slekta blei sjuke av at eg endra på ting. Dei begynte så å dra opp at mor mi var så egoistisk, hadde aldri likt ho osv. helt ut av det blå. Ho hadde ingenting  med dette å gjøre. Enda med at ingen av dei kom i begravelsen til sin egen far og bestefar. pga. meg sjølvsagt. 

Har fleire ganger lagt til eine søskenbarnet mitt på Facebook når eg har merka vi ikkje var venner. Før denne hendelsen altså. Eg trudde ho hadde laga ny profil eller at hadde falt ut av ubevisst grunn. Aldri i mine villeste fantasier hadde eg komt på at folk driver og sletter og blokkerer folk. Men sjølvsagt, dama er jo ikkje stabil.

Har aldri oppført meg dårlig mot dei før denne hendelsen. Men enkelte folk irriterer seg sikkert når andre er meir suksessfull i livet.

Ja, og i forhold til at dama er gal. Inn og ut av institusjoner. 

Anonymkode: 471d4...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Eg spurte dei om mulighet for å flytte en begravelse helt i planleggingsfasen (en begravelse som eg og min familie måtte organisere helt på egenhånd), kun et spørsmål der målet var at alle skulle bli enige om noke som passa. Fekk først ikkje svar. Blei deretter kjefta på og beskyldt for at denne slekta blei sjuke av at eg endra på ting. Dei begynte så å dra opp at mor mi var så egoistisk, hadde aldri likt ho osv. helt ut av det blå. Ho hadde ingenting  med dette å gjøre. Enda med at ingen av dei kom i begravelsen til sin egen far og bestefar. pga. meg sjølvsagt. 

Har fleire ganger lagt til eine søskenbarnet mitt på Facebook når eg har merka vi ikkje var venner. Før denne hendelsen altså. Eg trudde ho hadde laga ny profil eller at hadde falt ut av ubevisst grunn. Aldri i mine villeste fantasier hadde eg komt på at folk driver og sletter og blokkerer folk. Men sjølvsagt, dama er jo ikkje stabil.

Har aldri oppført meg dårlig mot dei før denne hendelsen. Men enkelte folk irriterer seg sikkert når andre er meir suksessfull i livet.

Ja, og i forhold til at dama er gal. Inn og ut av institusjoner. 

Anonymkode: 471d4...58a

De høres litt aggressive ut.

Anonymkode: e69f2...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har de ikke barna sine lenger? 

Anonymkode: e69f2...3d6

Jo, men den ene har gjort som dem og prioriterer reiser og ikke familieliv og den andre har flyttet til utlandet (Norge) og er i hjemlandet en gang i året.

Anonymkode: ef903...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men den ene har gjort som dem og prioriterer reiser og ikke familieliv og den andre har flyttet til utlandet (Norge) og er i hjemlandet en gang i året.

Anonymkode: ef903...180

Ok :) Ja, sånn var det med dem... Jeg sier: Heller "ensom", enn i dårlig lag.

Anonymkode: e69f2...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok :) Ja, sånn var det med dem... Jeg sier: Heller "ensom", enn i dårlig lag.

Anonymkode: e69f2...3d6

Det kan godt hende det egentlig var en god avgjørelse av dem. De hadde det nok fint lenge, men hvis det ikke er de store tingene man er uenige i, men mer at de er "kjedelige" eller "samværet ikke gir meg noe" tror jeg det er ganske mange som angrer når det kommer faser i livet som er vanskligere. Da kan et godt forhold til familien væe viktig.

Anonymkode: ef903...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...