Gå til innhold

Nå fikk jeg endelig telefonen, endelig kom den..!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I slutten av forrige uke fikk vi beskjeden. Barnet som har gjort livet til vårt barn til et levende helvete i 1,5 år, må nå bytte skole. Det er vært 1,5 år med bekymringer, tårer, papirer, telefoner, anmeldelser, trusler.. En ekstremt krevende prosess, men endelig er første delmål nådd, mobberen kommer ikke tilbake til skolen etter jul. Klisje, men i år trenger ikke vår familie julegaver, vi fikk  på forskudd. 

Har et stort håp om at mitt barn vil få en god hverdag etterhvert. Og at dette barnet får den hjelpen det trenger.. Og at skolen nå endrer holdning fra at offeret må forandre seg, bytte skole.. Det er mobberen det er noe galt med, det er mobberen som må forandre seg og det er mobberen som må vekk fra skolen. 

God jul til oss alle 

Anonymkode: 45da6...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så uendelig enig med deg! Det er ikke mobbeofferet som er problemet, det er mobberne og mobberne fortjener å måtte ta konsekvensene av hva de har gjort. 

Anonymkode: 8fc38...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre, men synd for elevene på den andre skolen...håper lærerne har en plan så ikke nissen blir med på lasset

Anonymkode: 95d2d...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mobberen som bør bytte skole. Helt enig i det. 

Jeg er gift med en mann som ble mobbet på skolen i hele oppveksten, og der var det aldri snakk om engang, at mobberen var noe annet enn et offer. Lærerne la skylden på de virkelige ofrene (mobbeofrene)

Anonymkode: 7d5b3...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier må bytte skole. Altså tvangsoverføres. Hvilken hjemmel bruker skolen for å overføre eleven til en annen skole? Er det en spesialskole av noe slag?

vi har nemlig fått beskjed om at skolen ikke kan tvangsoverføre elev til en annen skole. Vi står nemlig i samme situasjon som dere.

Anonymkode: 1f665...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trist at man bare ser sine egene, ikke sikkert denne gutten/jenta hadde det bra,men godt for gutten din da

Anonymkode: a9ba7...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist at man bare ser sine egene, ikke sikkert denne gutten/jenta hadde det bra,men godt for gutten din da

Anonymkode: a9ba7...92b

Det er faktisk ikke HI sitt ansvar når den andre ungen har behandlet hennes barn som dritt. Sorry ass, men noen andre får bekymre seg for den ungen. 

Kan godt hende han har det dritt hjemme, men det er da faen ikke HI eller sønnens feil?

Anonymkode: 53367...dd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det verre etter at mobberen byttet skole. Heiagjengen og andre skyldte på mitt barn for at mobberen måtte bort fra skolen. Endte til slutt med skolebytte for mitt barn og vi angrer ikke en dag. Ble et nytt liv og en god hverdag på den nye skolen😊😊 

Anonymkode: 738c3...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Trist at man bare ser sine egene, ikke sikkert denne gutten/jenta hadde det bra,men godt for gutten din da

Anonymkode: a9ba7...92b

HI ser jo ikke bare sine egne. Hun håper jo på at også mobberen får hjelpen han/hun trenger, men den hjelpen kan ikke HI skaffe til veie. 

Høres ut som der har vært en lang prosess med grov mobbing, siden hun nevner anmeldelser. Da må man faktisk beskytte sine egne, og ikke kaste dem under bussen i den hensikt å skåne mobberen. 

Hva synes du ville vært en passende løsning, da? Jeg antar at her er vi langt forbi «la barna leke sammen på fritiden for å løse konflikten»-stadiet. 

Endret av Mostly Harmless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sier må bytte skole. Altså tvangsoverføres. Hvilken hjemmel bruker skolen for å overføre eleven til en annen skole? Er det en spesialskole av noe slag?

vi har nemlig fått beskjed om at skolen ikke kan tvangsoverføre elev til en annen skole. Vi står nemlig i samme situasjon som dere.

Anonymkode: 1f665...266

I vår kommune er det nedfelt i ordensreglementet for alle skolene i kommunen. Der står det veldig klart at hvis et barn mobber ett annet barn over lang tid, og ingen bedring etter diverse tiltak kan skolen fatte vedtak på tvangsflytting av mobberen uten foresattes samtykke.

Anonymkode: 8fc38...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...