Gå til innhold

Jeg og mannen har ett problem..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal fatte meg i korthet. Har prøvd å få barn i 2 år, uten hell. Mye fordi mannen ikke klarer å komme inni meg, men også fordi han har litt lav sædkvalitet. Ikke mye nedsatt, grenser mellom normal og nedsatt. Vi tok sædprøve då vi ble henvist til fertilitetsutredning. 

Legen som gjorde undersøkelser av oss sa at ingenting er galt med meg, mannen har bare litt nedsatt sædkvalitet, men han vil allikevel anbefale IVF. Men nå når legen har fortalt hvor mye dette koster, så vil ikke mannen mer. Vi har diskutert mye frem og tilbake, og mannen sier at han ikke vil dette nå, men at vi kan vente i 1 til 2 år. Jeg vil ikke vente så lenge, jeg har vært klar for barn nr 2 ( har ett frå tidligere forhold) i flere år. 

Hva skal jeg gjøre?? Jeg vil ikke at barnet mitt skal vere 10 år før hun får en søster eller bror.. Hun er 8 nå..

Anonymkode: 1adae...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Han har aldri klart å komme inni noen. 

Anonymkode: 1adae...5bf

Jeg vil tro dere kan få hjelp til det hos en sexolog. Det er en del menn som sliter med det, mange av dem har runket for mye eller gjør det fremdeles og har bare vennet seg til at det er måten de kommer på. Da kan de lære seg å komme uten like hard stimulering som runking gir. Ellers hørte jeg om en som fikk det til når han brukte en stram penisring. Sikkert mange muligheter. Men han må jo være villig til det.

Men det virker jo som om mannen din ikke egentlig ønsker flere barn? I så fall bør han være ærlig. Og om han ønsker barn og det blir for lenge for deg å vente så er det jo et poeng at du er den som må gå gravid.

Og vil dere bli gravide nå går det jo an å prøve å inseminere deg selv med en pipette med hans sæd som han runker i et glass.

Anonymkode: 75a01...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare bruk en sprøyte uten spiss isteden? Mannen kommer som vanlig, samler alt i sprøyten, du putter det inn i skjeden og ligger på rygg en halvtime.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men får dere ikke dekket ivf?

Anonymkode: 4c756...e12

Det er egenandel og siden det er så dyrt med ivf er også egenandelen en god del.

Den er vel på ca. 15 000 kr pr.forsøk?

Anonymkode: c6013...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er egenandel og siden det er så dyrt med ivf er også egenandelen en god del.

Den er vel på ca. 15 000 kr pr.forsøk?

Anonymkode: c6013...892

Det er ikke helt sant. Det er en egenandel på medisiner på 17.000kr, men dette gjelder for tre forsøk, eller ett barn. 

Dere burde kunne prøve inseminasjon først, det er mye enklere og billigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal fatte meg i korthet. Har prøvd å få barn i 2 år, uten hell. Mye fordi mannen ikke klarer å komme inni meg, men også fordi han har litt lav sædkvalitet. Ikke mye nedsatt, grenser mellom normal og nedsatt. Vi tok sædprøve då vi ble henvist til fertilitetsutredning. 

Legen som gjorde undersøkelser av oss sa at ingenting er galt med meg, mannen har bare litt nedsatt sædkvalitet, men han vil allikevel anbefale IVF. Men nå når legen har fortalt hvor mye dette koster, så vil ikke mannen mer. Vi har diskutert mye frem og tilbake, og mannen sier at han ikke vil dette nå, men at vi kan vente i 1 til 2 år. Jeg vil ikke vente så lenge, jeg har vært klar for barn nr 2 ( har ett frå tidligere forhold) i flere år. 

Hva skal jeg gjøre?? Jeg vil ikke at barnet mitt skal vere 10 år før hun får en søster eller bror.. Hun er 8 nå..

Anonymkode: 1adae...5bf

Det skjønner jeg godt, å få barn på unaturlig vis er noe som strider imot oss. Det er jo egentlig ikke riktig. Vi vet det. Likevel velger mange å rasjonalisere og overbevise seg selv for å få gjort det likevel. 

Anonymkode: f21a4...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønner jeg godt, å få barn på unaturlig vis er noe som strider imot oss. Det er jo egentlig ikke riktig. Vi vet det. Likevel velger mange å rasjonalisere og overbevise seg selv for å få gjort det likevel. 

Anonymkode: f21a4...bdb

Herregud nå får du gi deg. Det er ikke unaturlig selv om det skjer utenfor kroppen. Det er ikke roboter eller genmanipulasjon som foregår. 

Å få barn er et svært sterkt instinkt hos mennesker. Denne mannen her sliter nok med å ikke ønske seg i utgangspunktet, eller han er simpelthen redd for prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Optatium skrev:

Herregud nå får du gi deg. Det er ikke unaturlig selv om det skjer utenfor kroppen. Det er ikke roboter eller genmanipulasjon som foregår. 

Å få barn er et svært sterkt instinkt hos mennesker. Denne mannen her sliter nok med å ikke ønske seg i utgangspunktet, eller han er simpelthen redd for prosessen. 

Dagen din er vel ikke helt den samme uten blasfemi? 

Jo, det er unaturlig. Laboratoriebarn er ikke ok.

Anonymkode: f21a4...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pobie skrev:

Bare bruk en sprøyte uten spiss isteden? Mannen kommer som vanlig, samler alt i sprøyten, du putter det inn i skjeden og ligger på rygg en halvtime.

 

Dette, på den måten burde dere få det til. Jeg ble gravid med en mann som var tilnærmet steril hele 6 ganger.

Anonymkode: 88804...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dagen din er vel ikke helt den samme uten blasfemi? 

Jo, det er unaturlig. Laboratoriebarn er ikke ok.

Anonymkode: f21a4...bdb

Og folk med lav iq burde ikke ha stemmerett. 

Anonymkode: 1692e...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dagen din er vel ikke helt den samme uten blasfemi? 

Jo, det er unaturlig. Laboratoriebarn er ikke ok.

Anonymkode: f21a4...bdb

Og du tar på deg rollen som dommeren over rett og galt.  Er ikke det hakket verre enn å misbruke hans navn?

Anonymkode: c7212...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dagen din er vel ikke helt den samme uten blasfemi? 

Jo, det er unaturlig. Laboratoriebarn er ikke ok.

Anonymkode: f21a4...bdb

Laboratoriebarn?!? Hva som er unaturlig med feks mitt barn, som ble til ved hjelp av ivf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det skjønner jeg godt, å få barn på unaturlig vis er noe som strider imot oss. Det er jo egentlig ikke riktig. Vi vet det. Likevel velger mange å rasjonalisere og overbevise seg selv for å få gjort det likevel. 

Anonymkode: f21a4...bdb

"Unaturlig"? Er du helt tett i potta? 

Det er HIs egne egg og mannens egen sæd, og embryoet festes i hennes egen livmor. Hvorfor mener du det er unaturlig? Det er jo bare svømmeturen som er borte. 

Anonymkode: 62329...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, mamma_bergen skrev:

Laboratoriebarn?!? Hva som er unaturlig med feks mitt barn, som ble til ved hjelp av ivf?

Vel....det er ingenting naturlig med hvordan ivf barn blir unnfanget. Mor på hormonkur, uttak av egg, befruktning i ei petriskål og innsetting i livmor. Dette er ikke en naturlig måte å lage unger på!!

 

når det er sagt, er det selvsagt ingenting unaturlig med barnet, det er jo som alle andre barn. Nå er det ikke jeg som har svart over, men jeg er svært kritisk til ressursbruken rundt ufrivillig barnløshet. Vi er et samfunn som generelt får unger 10 år for sent i livet og mange trenger da hjelp på basis av det livsvalget. I tillegg mener jeg det er veldig spesielt at mange er så kritiske til abort, men å skape liv på labben er HELT greit, og det opplever jeg som dobbeltmoralsk. Jeg er sterkt imot hele ivfbisnissen og mener dette burde folk betalt for i sin helhet om det i hele tatt burde vært tillatt.

 

til hi, om mannen ikke klarer å komme inni deg, er det helt HINDIDES å bruke samfunnets ressurser på at dere to skal få barn sammen. Injiser deg selv, adopter eller bare aksepter at dette var det livet gav.  

Anonymkode: b2ddf...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

når det er sagt, er det selvsagt ingenting unaturlig med barnet, det er jo som alle andre barn. Nå er det ikke jeg som har svart over, men jeg er svært kritisk til ressursbruken rundt ufrivillig barnløshet. Vi er et samfunn som generelt får unger 10 år for sent i livet og mange trenger da hjelp på basis av det livsvalget. I tillegg mener jeg det er veldig spesielt at mange er så kritiske til abort, men å skape liv på labben er HELT greit, og det opplever jeg som dobbeltmoralsk. Jeg er sterkt imot hele ivfbisnissen og mener dette burde folk betalt for i sin helhet om det i hele tatt burde vært tillatt.

Anonymkode: b2ddf...6e8

Da mener du sikkert at de som spiser på seg livsstilssykdommer, de som får tobakksrelatert kreft, de som pga. livsstil får hjerte-/karsykdommer osv. også bør betale alt behandling koster? Eller de som er født i feil kropp? Eller de som får kosmetiske operasjoner via helsevesenet, eller de som steriliserer seg? Eller alkoholikere? Eller de som trenger hjelp etter å ha bodd sammen med voldelige partnere i årevis?

Du legger til grunn argumentet at når livsvalg er årsak til helseproblemet så bør man ikke få det dekket av det offentlige, ergo vil de aller fleste sykdommer som pr. i dag behandles i helsevesenet komme inn under din argumentasjon. Så hvor går grensen din?

 

Anonymkode: 75a01...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Da mener du sikkert at de som spiser på seg livsstilssykdommer, de som får tobakksrelatert kreft, de som pga. livsstil får hjerte-/karsykdommer osv. også bør betale alt behandling koster? Eller de som er født i feil kropp? Eller de som får kosmetiske operasjoner via helsevesenet, eller de som steriliserer seg? Eller alkoholikere? Eller de som trenger hjelp etter å ha bodd sammen med voldelige partnere i årevis?

Du legger til grunn argumentet at når livsvalg er årsak til helseproblemet så bør man ikke få det dekket av det offentlige, ergo vil de aller fleste sykdommer som pr. i dag behandles i helsevesenet komme inn under din argumentasjon. Så hvor går grensen din?

 

Anonymkode: 75a01...df9

Helt fantastisk svar, tommel opp 👍

Anonymkode: 0bf55...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vel....det er ingenting naturlig med hvordan ivf barn blir unnfanget. Mor på hormonkur, uttak av egg, befruktning i ei petriskål og innsetting i livmor. Dette er ikke en naturlig måte å lage unger på!!

 

når det er sagt, er det selvsagt ingenting unaturlig med barnet, det er jo som alle andre barn. Nå er det ikke jeg som har svart over, men jeg er svært kritisk til ressursbruken rundt ufrivillig barnløshet. Vi er et samfunn som generelt får unger 10 år for sent i livet og mange trenger da hjelp på basis av det livsvalget. I tillegg mener jeg det er veldig spesielt at mange er så kritiske til abort, men å skape liv på labben er HELT greit, og det opplever jeg som dobbeltmoralsk. Jeg er sterkt imot hele ivfbisnissen og mener dette burde folk betalt for i sin helhet om det i hele tatt burde vært tillatt.

 

til hi, om mannen ikke klarer å komme inni deg, er det helt HINDIDES å bruke samfunnets ressurser på at dere to skal få barn sammen. Injiser deg selv, adopter eller bare aksepter at dette var det livet gav.  

Anonymkode: b2ddf...6e8

For et hinsides svar. 

Jeg og mannen begynte på prosessen om barn da vi var 24 og 25. Jeg har ikke eggledere og han var steril. Dette visste vi ikke. Det er utrolig mange i vår situasjon som ikke trenger ivf på grunn av alder. Faktisk er det slik at ventetiden på nesten 4 år gjorde det verre for oss.  

Det er ikke sånn for de fleste at de venter og venter for gøy, for så p oppdage at de ikke kan få barn altså. 

Så ufattelig snevert svar av deg. Tipper du ble gravid når gubben rista trusa over deg og at du har kunnet fritt bestemme hvor mange barn du skal ha. 

I et samfunn der norske kvinner føder for få barn, burde det være i alles interesse å hjelpe de som ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...